Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Tycker det gnälls mycket i Ubons tråd;)är väl inget fel på att betala skatt:rolleyes:
Många här som vill ha kakan å äta den:p kommer inte ihåg vilken politiker, men hen sa va stolt över att betala skatt :D:D
Nja, inte kan detta kallas för gnäll, snarare fakta, och var det inte Toblerone-Mona Salin som tyckte att det var "häftigt" att betala skatt? nix, det var det inte, det var en annan skata, en allsångsledare i Rinkeby, nu tycker jag att vi sjunger "we shall overcome"....

Ubon

Forumveteran

Lånade pengar som delas ut som bistånd, till andra länder, tomma lador som ska fyllas tills man inte ser golvet, och skatter och avgifter höjs, vi ger en lite allmosa till menigheten, så tar vi tillbaka detta genom genom nya pålagor, tidigare så kom man på att ett båtregister vore bra, vilket kostade mer att hålla än vad man fick in, och nu kommer nästa avgift, att båt och brygg-platser kommer att moms-beläggas, ska vi gissa på 25%...

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Nja, inte kan detta kallas för gnäll, snarare fakta, och var det inte Toblerone-Mona Salin som tyckte att det var "häftigt" att betala skatt? nix, det var det inte, det var en annan skata, en allsångsledare i Rinkeby, nu tycker jag att vi sjunger "we shall overcome"....
Vi är världsmästare på skatter, ringde skatteverket inför deklarationen. Hade frågor om ett par avdrag, damen gnällde att vi hade skatter på skatter. Snacka om att ha fel jobb....:):)

Avskyr att betala skatt, hade hoppats på att han som haft flest nick på forumet genom tiderna reagerade och kalla mig sosse igen;):):):)

Ubon

Forumveteran
En rättelse: det var kulturministern 1972, Birgit Friggebod, som gjorde ett försök som sång och körledare....i Rinkeby.

Ubon

Forumveteran
Kom annat i mellan, men nu fick jag iväg handlingarna till Postnord som ombud för tullen, hur enkelt som helst,
så nu förväntar jag mig att mitt paket kommer med vändande post, om några veckor med tanke på att det är
Postnord som miss-sköter utdelningen av post och leveranserna...

Ubon

Forumveteran

Om jag nu råkar att skriva fel årtal, så återkommer Du med ytterligare ett årtal, som är helt fel 80-tal, pffft, med detta så torde Du vara sämre än jag....så gå nu och ställs sig i hörnet.:reta: :cool:

Friggebo sjunger "We shall overcome" i Rinkeby 1992 ...
Rädslan var stor och stämningen upphetsad när statsminister Carl Bildt och invandrarminister Birgit Friggebo besökte Rinkeby den 5 februari 1992. Svensk politik År för år

Ubon

Forumveteran
Jaha, så då har frugan köpt en moppe, köpt av en kusin, som haft denna stående i ett förråd ett antal år, jag vet inte varför, hon berättade när hon redan köpt denna, kanske kan vara så att hon inser att gammel-biken börjar ta ut dom sista andetagen, så nu får det bli denna som tjänstgör vid färder ut på risfälten och uppdrag i byn, för här finns ingen försäkring eller att skatten är betald....gammel-biken kanske man kan göra om till något projekt?

Inköp 4000 B, reservdelar 500 B, och en fem-hundring till systersonen som satte ihop maskinen....totalt 5000 B, ganska ok.

1600275130762.png

brt666

Forumräv
Jaha, så då har frugan köpt en moppe, köpt av en kusin, som haft denna stående i ett förråd ett antal år, jag vet inte varför, hon berättade när hon redan köpt denna, kanske kan vara så att hon inser att gammel-biken börjar ta ut dom sista andetagen, så nu får det bli denna som tjänstgör vid färder ut på risfälten och uppdrag i byn, för här finns ingen försäkring eller att skatten är betald....gammel-biken kanske man kan göra om till något projekt?

Inköp 4000 B, reservdelar 500 B, och en fem-hundring till systersonen som satte ihop maskinen....totalt 5000 B, ganska ok.

Visa bilaga 96516
Jo hon är en fena på affärer din fru! En ko blir lätt två, eller tre! :laugh:

Ubon

Forumveteran
Inte för att det är någon hämnd mot frugan, kan hon köpa, så kan jag göra detsamma, jag har skrivit tidigare om min första moppe, en Cresent Compakt, en present från morsan när jag fyllde 15 bast, och den ska vara blå, och samma årsmodell, kanske det ligger lite nostalgi i detta, hämtas på Fredag....det enda som skiljer är att styret är något högre, redan ordnat, en god vän vill ha detta stuk på styret till en av sina mopeder, så tar jag ett styre ifrån någon av hans mopeder, eller om han har ett på lager, saken löst.´´

1600277331154.png

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Om jag nu råkar att skriva fel årtal, så återkommer Du med ytterligare ett årtal, som är helt fel 80-tal, pffft, med detta så torde Du vara sämre än jag....så gå nu och ställs sig i hörnet.:reta: :cool:

Friggebo sjunger "We shall overcome" i Rinkeby 1992 ...
Rädslan var stor och stämningen upphetsad när statsminister Carl Bildt och invandrarminister Birgit Friggebo besökte Rinkeby den 5 februari 1992. Svensk politik År för år
Även solen har fläckar @Ubon ;)

Pigface

Aktiv medlem
Inte för att det är någon hämnd mot frugan, kan hon köpa, så kan jag göra detsamma, jag har skrivit tidigare om min första moppe, en Cresent Compakt, en present från morsan när jag fyllde 15 bast, och den ska vara blå, och samma årsmodell, kanske det ligger lite nostalgi i detta, hämtas på Fredag....det enda som skiljer är att styret är något högre, redan ordnat, en god vän vill ha detta stuk på styret till en av sina mopeder, så tar jag ett styre ifrån någon av hans mopeder, eller om han har ett på lager, saken löst.´´

Visa bilaga 96517
Skojar du?
Behåll styret.
Det gör ju halva moppen.
Andra halvan är den färgglada piprensaren som rengör navet...

Topp