Ubon bygger en farm....

Återbesök hos läkaren för frugans del på Tisdag, lite märkligt att här pratar man om samma sak, men runt ämnet, i vart fall så är det konstaterat, cancer, läkarna har sagt att det är inget att oroa sig för, operationen gick bra och allt är borta, men något konstigt är det när samma läkare i nästa andetag mumlar något om cellgiftsbehandling, vilket säger mig"cytostatica", vi får se vad som händer på Tisdag, i vart fall så börjar krafterna komma tillbaka, och nu har hon fått för sig att bygga om på baksidan av huset, utekök och disk, ny plats för tvättmaskin, jag förstår väl ungefär hur hon tänker, och jag låter henne hållas, jobbarna kommer på måndag, lånade plats hos släktingen tvärs över gatan och lossade varorna där.

Ombyggnad 001.JPG

Ombyggnad 004.JPG

Ombyggnad 008.JPG

Återbesök hos läkaren för frugans del på Tisdag, lite märkligt att här pratar man om samma sak, men runt ämnet, i vart fall så är det konstaterat, cancer, läkarna har sagt att det är inget att oroa sig för, operationen gick bra och allt är borta, men något konstigt är det när samma läkare i nästa andetag mumlar något om cellgiftsbehandling, vilket säger mig"cytostatica", vi får se vad som händer på Tisdag, i vart fall så börjar krafterna komma tillbaka, och nu har hon fått för sig att bygga om på baksidan av huset, utekök och disk, ny plats för tvättmaskin, jag förstår väl ungefär hur hon tänker, och jag låter henne hållas, jobbarna kommer på måndag, lånade plats hos släktingen tvärs över gatan och lossade varorna där.

Ombyggnad 001.JPG

Ombyggnad 004.JPG

Ombyggnad 008.JPG
Det är bra om hon har tankarna på annat håll, rätt tänkt. Och jag hoppas att det blir ett lugnande besked på tisdag och att cytostatika inte behöver sättas in.

På samma premisser? Ursäkta, men hur är detta möjligt, 2 ggr/mån och kan vinna 50 lax, måste vara väldigt rika Thaikvinnor som är med
Vet faktiskt inte
Jag utgick ifrån vad Du skrev i ditt första inlägg...

För några år sen vann frugan 50000 Sek på thailotteri

:) :)
Kan även meddela att hon blev lurad på 20000 sek på thailotteri i...Sverige.På rikt alltså:).
Jävlar va hård belackarna får nu:).

Dagarna rullar på, då menar jag att allt går i ett, arbetarna kom i morse, startade med vad dom ska göra, frugan skulle ordna mat till ungarna i skolan (måndag), och jag har funderat på när hon och släktingar ska börja laga maten? 21 ungar, visade sig vara 26, när jag frågade så svarade hon, nä, jag ska inte laga mat, jag har beställt ifrån restaurangen, finns en liten restaurang 200 meter bort på samma gata, javisst, så kan man ju också lösa saken, dom levererade maten hem, och sen var det bara för mig att åka vidare 300 meter åt andra hållet till skolan, mat och dryck levererat, jodå, ungarna och lärare blev glada...trevligt att se glada ungar. :)

Nya avloppssystemet 019.JPG

Nya avloppssystemet 020.JPG

Nya avloppssystemet 023.JPG

Återbesök till sjukhuset för frugan i morgon bitti, inte ska hon åka ensam, så just nu så ligger 3 släktingar här och sover över och frugan, 2 kommer i morgon bitti, och 1 får inte plats i transporten, systerdottern får stanna hemma här och gå till templet och ge munkarna mat, istället för frugan, detta är viktigt för min fru, och imorgon så är det något av en buddha-day, så det ska tydligen vara mat 2 gånger i morgon, klockan 06.30 och ytterligare en gång 11.00, och som sagt, helgen och veckan är fullbokad....

Flyttat vatten och avloppsrör, byggt om på baksidan, så nu finns bättre plats för tvätt och utekök, svalaste platsen på morgonen och fram till c:a klockan 12, och enligt frugan så saknas det bara en tv...:) själv så skulle jag prioritera en större fläkt, detta med tv, som rullar på dagarna i ända, jag frågar, varför sätter Ni på tv:n och går därifrån? ingen tittar på tv, får till svar, vi lyssnar på tv:n.

Återbesök igår för frugan på sjukhuset, nytt återbesök på måndag på sjukhuset i nästa stad, försökte få en tid på sjukhuset i Khon Kaen, dom har bättre röntgen, men tyvär så var det minst 3 månaders väntetid, och dom tar bara 3 kunder per dag, denna maskin kan man kalla för en rikemansmaskin, besök till denna får patienterna betala för själva a" 25.000 B för ett besök, ingår inte i det statliga systemet, och därmed ställs många låginkomsttagare utanför...alltså, röntgen ingår men inte med denna avancerade maskin.

Återbesök igår för frugan på sjukhuset, nytt återbesök på måndag på sjukhuset i nästa stad, försökte få en tid på sjukhuset i Khon Kaen, dom har bättre röntgen, men tyvär så var det minst 3 månaders väntetid, och dom tar bara 3 kunder per dag, denna maskin kan man kalla för en rikemansmaskin, besök till denna får patienterna betala för själva a" 25.000 B för ett besök, ingår inte i det statliga systemet, och därmed ställs många låginkomsttagare utanför...alltså, röntgen ingår men inte med denna avancerade maskin.
Hoppas innerligt att det blir positiva besked vilken undersökning det än blir. :wai:

Hoppas innerligt att det blir positiva besked vilken undersökning det än blir. :wai:

Det ser inte så positivt ut som man skulle önska, (nya tumörer hittade på senaste röntgen) vi håller humöret uppe och ser tiden an...ingenting är ändrat hemma i dom normala rutinerna, förutom extra besök av frugans släktingar, från när och fjärran, och att frugan har startat en turbo över hur många saker som måste ordnas...

Jag tror nog att hon inte berättat allt för mig, (samma skrev jag tidigare) kan det vara för att hon inte vill oroa mig, hålla vissa saker inom sig och sin egen närmsta familj? själv så läser jag lite mellan raderna.

En systerdotter bor här, hjälper frugan med farmen, sysslor, hus och hem, (naturligtvis mot ekonomisk ersättning) städ och trädgårdshjälp finns, en annan systerdotter som jag skrivit om tidigare, färdig sjuksyrra, hennes mamma har sagt till sin dotter att hon får inte flytta från sin arbetsplats, (jobbar på närmsta sjukhuset) nu när systern/mostern är sjuk, tänk vilken makt föräldrarna har över sina döttrar.

Ibland är dagarna såååå långa, långfredagen, och hur snabbt kan inte en Lördag försvinna, va? stänger krogen redan nu, tyckte jag kom hit alldeles nyss...

Det ser inte så positivt ut som man skulle önska, (nya tumörer hittade på senaste röntgen) vi håller humöret uppe och ser tiden an...ingenting är ändrat hemma i dom normala rutinerna, förutom extra besök av frugans släktingar, från när och fjärran, och att frugan har startat en turbo över hur många saker som måste ordnas...

Jag tror nog att hon inte berättat allt för mig, (samma skrev jag tidigare) kan det vara för att hon inte vill oroa mig, hålla vissa saker inom sig och sin egen närmsta familj? själv så läser jag lite mellan raderna.

En systerdotter bor här, hjälper frugan med farmen, sysslor, hus och hem, (naturligtvis mot ekonomisk ersättning) städ och trädgårdshjälp finns, en annan systerdotter som jag skrivit om tidigare, färdig sjuksyrra, hennes mamma har sagt till sin dotter att hon får inte flytta från sin arbetsplats, (jobbar på närmsta sjukhuset) nu när systern/mostern är sjuk, tänk vilken makt föräldrarna har över sina döttrar.

Ibland är dagarna såååå långa, långfredagen, och hur snabbt kan inte en Lördag försvinna, va? stänger krogen redan nu, tyckte jag kom hit alldeles nyss...
Jag hoppas att det blir bättre för din fru. Man får väl stålsätta sig emellanåt mot alla negativa bud och känslor. Hoppet är det sista som man har kvar, när allt är nattsvart. @Ubon håll humöret uppe trots motgångar, önskar @eirkar.

Jag hoppas och ber för er. Som @eirkar skrev, hoppet är det sista som överger en.

Nytt sjukhusbesök imorgon, jag vet inte vilken sort av röntgen, magnet? skikt? finns inte heller i nästa stora stad, men det finns en privat klinik, som har denna röntgen, och vi lyckades få en tid imorgon eftermiddag, och det blir till att betala privat, kostar? vet ej, så det blir 2 läkarbesök samma dag, själv ska jag tydligen stanna hemma och vakta farmen säger min fru, vilket jag tacksamt gör just vid detta tillfälle, istället för att sitta i en bil 20 mil, och sedan studera ett väntrum på sjukhus i ett antal timmar, hon åker inte ensam, hon har släktingar med sig.

Det knallar på med farmen, och det som går bäst just nu är kalkon, och nu har vi fått börja med att tacka nej till vissa kunder med speciella önskemål (sort/kilo, större efterfrågan än tillgång, fånga in och packa kalkon får frugan hjälp med av sin äldre syster.

Nya avloppssystemet 010.JPG

Nya avloppssystemet 012.JPG

Nya avloppssystemet 011.JPG

Nytt sjukhusbesök imorgon, jag vet inte vilken sort av röntgen, magnet? skikt? finns inte heller i nästa stora stad, men det finns en privat klinik, som har denna röntgen, och vi lyckades få en tid imorgon eftermiddag, och det blir till att betala privat, kostar? vet ej, så det blir 2 läkarbesök samma dag, själv ska jag tydligen stanna hemma och vakta farmen säger min fru, vilket jag tacksamt gör just vid detta tillfälle, istället för att sitta i en bil 20 mil, och sedan studera ett väntrum på sjukhus i ett antal timmar, hon åker inte ensam, hon har släktingar med sig.

Det knallar på med farmen, och det som går bäst just nu är kalkon, och nu har vi fått börja med att tacka nej till vissa kunder med speciella önskemål (sort/kilo, större efterfrågan än tillgång, fånga in och packa kalkon får frugan hjälp med av sin äldre syster.

Nya avloppssystemet 010.JPG

Nya avloppssystemet 012.JPG

Nya avloppssystemet 011.JPG
Det är säkert MRI SCAN. @Ubon
Från en som har gått igenom detta som du gör nu med din fru var så mycket med din fru som du bara orkar:wai:

Senast ändrad:
Uteplatsen, nya uteköket är färdigt, 450:- kronor, klappat och klart, den sista tog jag ifrån en reklam jag sett, tycker det blev ganska ok, förhandlade med samma byggherre om att bygga en mindre snickarboa till mig, jodå vi förhandlade och kom överens, pris, byggstart, slutbesiktning, köket blev klart, inga byggare, nu visade det sig att byggherrens fru hade slagit runt med moppen och hamnat på sjukhus, förmodligen ingen hjälm, slog i ansiktet i asfalten, och bröt armen, hon hade kört ner i ett potthål, så det blev ingen byggstart, och nu hade han inte inte tid, skördetid för riset, hittade en annan byggherre, han var här idag, mätte och måttade, det priset han drog till med skulle jag aldrig godkänna, samma sak med den första byggaren, där förhandlades priset ner med c:a 40%, och nu med den nya byggaren så är vi överens om priset, ungefär samma pris som den första, och frugan till sjukhus imorgon, kommer byggaren tillbaka med listan på inköp så handlar jag material på Tisdag, och byggstart Torsdag, slutbesiktning om ytterligare 2 veckor, kanske någon tycker att detta är ett osäkert kort att bygga, under rådande omständigheter, jag tycker inte det, jag har varit runt och tittat på lokaler, andra alternativ, kostnadsläget säger mig att efter c:a 3 år så blir det samma kostnad för bygget, som att hyra, alltså betald efter 3 år. Visst finns det en osäkerhet i familjen om det blir någon förändring, men som jag ser det idag så ser jag inga mörka moln, och skulle det bli något annnat så finns den gamla devisen, satsa inte mer än vad Du har råd att förlora, och det är den jag följer...

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp