Ubon bygger en farm....

Du har skickat 23 juni kl. 15:06​

Kanske normalt, beroende på vilket arrangemang man har, men 15,000 bath till munkarna låter lite väl högt

Carina har skickat 23 juni kl. 15:07​

mm

Du har skickat 23 juni kl. 15:09​

planerar hon åka hem till Sverige för att bo hos sin vuxna son och jobba för att betala av skulder i och med begravning, ström, telefon mm..

Carina har skickat 23 juni kl. 15:10​

Ja

Du har skickat 23 juni kl. 15:11​

Då lär väl samma sak hända igen, att släktingar ockuperar huset, och en viss förstörelse, tråkigt vad som hände tidigare, samma sak kan hända igen...

Carina har skickat 23 juni kl. 15:14​

Ja jag frågade om detta. Hennes syster som har hjälpt henne med begravning mm och en kusin ska tydligen ta hand om huset ett tag. Det finns många frågetecken. Jag har bett henne att ta det lugnt.

Du har skickat 23 juni kl. 15:23​

Hon har svårt att exakt säga hur mycket hon behöver. Hon gråter mestadels när hon försöker tänka. Nämnde en summa på 30000 Bath.

Du har skickat 23 juni kl. 15:31​

Min sista biljett från Thailand, biljetten t/r Stockholm-Bangkok kostade c:a drygt 6000:- flygen ställdes in och jag var tvingad att köpa en enkelbiljett från Bangkok som kostade nästan lika mycket som en t/r biljett, jag vet sedan tidigare att enkelbiljetter är dyrare, och med ett extra påslag från Thailand, så ok för priset, sen är det väl buss från hemmet till flygplatsen för några hundra,

Carina har skickat 23 juni kl. 15:33​

Aha då är kostnaden inom rimlig nivå.

Du har skickat 23 juni kl. 15:37​

Vänta så kan jag kolla vad en enkel från Thailand kostar idag

Du har skickat 23 juni kl. 15:44​

Bästa pris, jag satte bara in 29 Juli som tänkt datum, och jag som under värsta pandemin fick betala det dubbla, då passade flygbolagen på att höja priset

Du har skickat 23 juni kl. 15:45
snabbast med ett byte i Helsingfors

Du har skickat 23 juni kl. 15:46​

Snabbast 3.442 kr Ut: 12 tim 35 min med 1 byte

Carina har skickat 23 juni kl. 15:46​

Ok då låter 30000 lite mycket. Kanske hon räknar med andra utgifter också.

Du har skickat 23 juni kl. 15:47​

finns en billigare med några hundralappar, men då är flygtiden 22 timmar, så den glömmer vi

Carina har skickat 23 juni kl. 15:48​

1f62c.png

Carina har skickat 23 juni kl. 15:48
Vad kan lite större bagage kosta.

Du har skickat 23 juni kl. 15:48​

Detta är nu priser som jag kan köpa över nätet, något dyrare blir det om man köper i en butik

Carina har skickat 23 juni kl. 15:51​

Hon har 1 timmes resa till flyget i Bagkok sen så mycket av Peters viktigaste papper och saker med sig förutom det hon sjäkv behöver. .

Du har skickat 23 juni kl. 15:52​

Bagage SKA bokas samtidigt med köp av biljett, normalt ingår 20-25 kilo i biljetten samma med handbagage max 7 kilo

Carina har skickat 23 juni kl. 15:52​

Du har skickat 23 juni kl. 15:54
Inrikesflyget är ingen större kostnad, jag betalade sist 1 timma 5 minuter c:a 60 mil, 1.500 bath

Du har skickat 23 juni kl. 15:55
Och just nu under pandemin så har inrikesflyget promotion, låga priser

Carina har skickat 23 juni kl. 15:55​

ok

Du har skickat 23 juni kl. 16:01
Extra bagage är inte billigt...

Du har skickat 23 juni kl. 16:05​

Flygbiljettens pris är fast just nu, övriga uppgifter kan skilja sig lite åt, beroende på vilket flygbolag man väljer, men ungefär så här ligger det till...

Du har skickat 23 juni kl. 16:06
om jag minns rätt

Carina har skickat 23 juni kl. 16:06​

Tack för info. Jag ska prata mer henne i morgon.

Du har skickat 23 juni kl. 16:09​

Som jag ser det så är det bästa alternativet för Noi, att boka biljett med Finn Air, glöm inte att kolla status/regler för pandemin i Finland, bör inte vara några problem, med tanke på att hon har bara en transit-resa...

Du har skickat 23 juni kl. 16:11
Något mer?

Carina har skickat 23 juni kl. 16:13​

Inte just nu. Kommer säkert fler frågor
1f61c.png
1f64f.png

lör 13:03​

Du har skickat Igår kl. 13:03​

Vad är den totala summan nu som insamlats för Peter:s återresa till Sverige?

lör​

Carina har skickat Igår kl. 14:09​

2500 tror jag. Är lite upptagen

lör 15:29​

Du har skickat Igår kl. 15:29​

ok, återkom, tack

Carina har skickat Igår kl. 21:38​

God kväll. Har nu kommit hem och haft möjlighet att kolla. Dagens summa är: 2850kr

Du har skickat Idag kl. 17:52​

Tack, det var forumet som ville ha en uppdatering...

Carina har skickat Idag kl. 18:33​

Hej Peters son Gustav har precis skickat mig 4000kr
1f632.png
1f600.png
Han kunde ev kanske fixa mer.

Carina har skickat Idag kl. 19:22​

Ska jag skriva ner alla med namn och tacka dem personligen?

Carina har skickat Idag kl. 19:22
så du kan lägga ut?

Carina har skickat Idag kl. 19:41​

Jag har nu precis skickat iväg 6000 skr och sparar 800kr tills vidare. Jag vill se att fru Noi gör det hon ska.

Carina,
Du behöver inte skriva, jag tackar från dig....

"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Så här ungefär ser det ut, och jag ser att det finns möjligheter att få hem Peter,
jag ser målsnöret...

Ubon

Och jag fäster Swish-nummer igen, och stort Tack återigen,

Swish: 0730500508 Carina Jonsson

Vaccin-problem i Thailand, frugan var på myndighetens lista att få sin första vaccin. blev inställt,
också tydligen svårt att få tag på vaccin privat, och kostnaden ligger mellan 1000-3.400 bath,
beroenden på vilken sort det är, priserna gäller för 2 doser, en flicka i familjen har fått
vaccin genom sitt jobb som sjuksyrra, och jag tog just beslutet att betala för den närmaste familjen
för vaccineringen, kanske kan röra sig om runt 40.000 bath, så nu blir det att be frugan att ta
fram sina kontakter och leta efter en privat klinik....

Vaccin-problem i Thailand, frugan var på myndighetens lista att få sin första vaccin. blev inställt,
också tydligen svårt att få tag på vaccin privat, och kostnaden ligger mellan 1000-3.400 bath,
beroenden på vilken sort det är, priserna gäller för 2 doser, en flicka i familjen har fått
vaccin genom sitt jobb som sjuksyrra, och jag tog just beslutet att betala för den närmaste familjen
för vaccineringen, kanske kan röra sig om runt 40.000 bath, så nu blir det att be frugan att ta
Finns ingen privatklinik med vaccin än, första beräknas till Oktober men går att skriva upp sig nu.

Oktober? tack, Du brukar ha koll på dylika saker, hon skulle fått sin första, men inställt, jag
tänkte att en privat klinik skulle vara en snabbare väg, men inte tydligen.
Hittar bara Moderna vaccinet till privatsjukhus i Oktober, kanske någon annan har annan info?

Hittar bara Moderna vaccinet till privatsjukhus i Oktober, kanske någon annan har annan info?

Än så länge så har regeringen bara gått ut med Moderna.
Däremot så har det sänkt priset från 3800B till 3400B, då ingår även försäkring för något.

Vad kan staten försäkra, att man inte får Covid, eller är det bara en hjälp mot/med kostnader.
Obs! en lek med ord i Ubons anda då vi lånar hans tråd.

Däremot så har det sänkt priset från 3800B till 3400B, då ingår även försäkring för något.

Vad kan staten försäkra, att man inte får Covid, eller är det bara en hjälp mot/med kostnader.
Vad jag förstått är det försäkring att dom står för eventuella vårdkostnader om biverkningar som kräver vård.
Men inte 100.

Har inte varit så aktiv i att leta vaccin men förutom möjligtvis Sinopharm så är det bara regeringens AZ och Sinovac som gäller tills Moderna kommer tidigast i Okt. Vet inte när Pfizer eller J&J kommer men skulle gissa på efter Moderna.

/ SatanG

Så en familj med en falangs pengar går före?

Från början så sade regeringen att kostnaden för 2 sprutor på privatsjukhus var 3000 baht som ingen fick överskrida! Detta gällde vaccin från Moderna.

Ena dagen ett besked som ändras nästa dag...

Allt är som vanligt i Thailand!

Jag avstår detta vaccin så länge det är möjligt.

Glöm inte att det dröjde lång tid innan sanningen om de sovande kom fram med förra viruset som vaccinet behövdes mot. Jag tog inte det vaccinet men tror jag drabbades av influensan senare. Jag tror på naturens/kroppens egna försvar som är överlägset ett vaccin utvecklat i ett laboratorium.

Jag avvaktar och försöker att dra ut på tiden och hoppas att vaccinfantasin tar slut...

Går före? kan Du utveckla talan, eller vad menar Du, så kanske jag kan svara dig...
Jag menar om man har pengar så går man före kön, t.ex att någon har en falangboyfriend eller en thai med pengar.

Jag tycker alla i Thailand ska behandlas lika, rika som fattiga. Behovet ska avgöra, inte pengar.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp