Ubon bygger en farm....

Det blir nog lätt så, advokatsamfundet tröttade tydligen på advokatguiden.se som i alla fall tydligen försökt med "riktiga" advokater.

Det blir nog lätt så, advokatsamfundet tröttade tydligen på advokatguiden.se som i alla fall tydligen försökt med "riktiga" advokater.

Jag vet inte vad Du menar med en "riktig" advokat? och som svar på din tidigare fråga, att jag skulle vara en fd, advokat, och svaret är, nej, jag har aldrig strävat efter att kunna titulera mig som advokat, tycker nog att jag sitter mer bekvämt i stolen att skriva under som ombud, och med detta så behöver jag inte följa advokatsamfundets etiska regler, vilket advokater är tvingade att göra, att jag har lite mer fria händer om man säger, och inte heller är jag någon anhängare av advokatsamfundet, ett samfund jag kritiserat under ett antal år tillbaka i tiden, har ingen annan uppfattning än att samfundet spelat ut sin roll i samhället.

advokatguiden.se

Det var första gången jag såg detta, intressant, och jag kan spontant säga, att här, har adv.guiden alla odds emot sig, tänk själva, samfundet har alla advokater samlade under sitt eget tak, om guiden skulle behöva en adv. så kommer denna att med automatik att sitta på två stolar, att ta tillvara sin klients intressen och lojaliteten till samfundet.

Och i lagen står det, den misstänkte utser själv sitt försvar...

Jag vet inte vad Du menar med en "riktig" advokat? och som svar på din tidigare fråga, att jag skulle vara en fd, advokat, och svaret är, nej, jag har aldrig strävat efter att kunna titulera mig som advokat, tycker nog att jag sitter mer bekvämt i stolen att skriva under som ombud, och med detta så behöver jag inte följa advokatsamfundets etiska regler, vilket advokater är tvingade att göra, att jag har lite mer fria händer om man säger, och inte heller är jag någon anhängare av advokatsamfundet, ett samfund jag kritiserat under ett antal år tillbaka i tiden, har ingen annan uppfattning än att samfundet spelat ut sin roll i samhället.

advokatguiden.se

Det var första gången jag såg detta, intressant, och jag kan spontant säga, att här, har adv.guiden alla odds emot sig, tänk själva, samfundet har alla advokater samlade under sitt eget tak, om guiden skulle behöva en adv. så kommer denna att med automatik att sitta på två stolar, att ta tillvara sin klients intressen och lojaliteten till samfundet.

Och i lagen står det, den misstänkte utser själv sitt försvar...
Du måste misstagit dig, jag har aldrig frågat om du är Advokat riktig eller inte.

Jag tyckte det var intressant att advokatsamfundet är så protektionistiska att tydligen ingen annan ens får göra en lista på internet med advokater.

sitter och pratar med en AI-intelligent robot...

och visa intyg om 400.000 bath som inkomst? fungerar det med pension som inkomst, är det brutto eller netto som gäller?
Meddelandet har skickats. och visa intyg om 400.000 bath som inkomst? fungerar det med pension som inkomst, är det brytto eller netto som gäller?
Söker efter: spouse visa thailand pension income requirement
Söker efter: spouse visa thailand pension income requirement
Genererar svar åt dig…
Genererar svar åt dig…
För att ansöka om ett “marriage visa” eller “spouse visa” måste du ha ett non-immigrant O-visum baserat på äktenskap från Thailands konsulat i ditt hemland 1. För att uppfylla kraven för att ansöka om ett “marriage visa” eller “spouse visa” måste du ha en bankbok som visar minst 400 000 baht i insättningar eller en månatlig inkomst på minst 40 000 baht 2. Det är oklart om pension räknas som inkomst och om det är brutto eller netto som gäller. Men för att ansöka om ett “retirement visa” krävs det en bankbok som visar minst 800 000 baht i insättningar eller en månatlig inkomst på minst 65 000 baht 3.

men fick väl inte riktigt svar på min fråga, gäller pension som inkomst? brutto eller netto?

Du måste misstagit dig, jag har aldrig frågat om du är Advokat riktig eller inte.

Jag tyckte det var intressant att advokatsamfundet är så protektionistiska att tydligen ingen annan ens får göra en lista på internet med advokater.
du uppfattade mig som en fd, advokat...

<den här listan finns hos samfundet, men dom tycker väl att någon trampar dom tårna, samfundet har blivit mera vakna på sina intressen på senare år, kan inte se att guiden begår något fel, möjligen att dom skriver, med denna lista så får Ni uppgifter om dom bästa advokaterna, detta vet dom intet om, jag var in och tittade på guidens hemsida, fick känslan av att det juridik-studerande som försöker tjäna någon extra krona på detta,

du uppfattade mig som en fd, advokat...

<den här listan finns hos samfundet, men dom tycker väl att någon trampar dom tårna, samfundet har blivit mera vakna på sina intressen på senare år, kan inte se att guiden begår något fel, möjligen att dom skriver, med denna lista så får Ni uppgifter om dom bästa advokaterna, detta vet dom intet om, jag var in och tittade på guidens hemsida, fick känslan av att det juridik-studerande som försöker tjäna någon extra krona på detta,
Nej jag har inte uppfattat dig som fd. Advokat det var Kentha se inlägg #4263. Du bygger väl farm i Thailand.

Däremot påpekade jag att samfundet inte drar sig för att stämma någon som försöker lista Advokater, de hävdar att det är fel.

Nej jag har inte uppfattat dig som fd. Advokat det var Kentha se inlägg #4263. Du bygger väl farm i Thailand.

Däremot påpekade jag att samfundet inte drar sig för att stämma någon som försöker lista Advokater, de hävdar att det är fel.

sorry, jag som blandat ihop, och detsamma tycker jag, märkligt, samfundet sitter med all expertis under samma paraply, och så här skriver samfundet angående stämningen;

Generalsekreteraren bloggar​

MIA EDWALL INSULANDER

Stämningsansökan

Marknadsföring av advokater och uppgifter om den skyddade yrkestiteln ska vara korrekta. En av advokatsamfundets huvuduppgifter är att tillvarata advokaternas yrkesintressen. Det är därför inte acceptabelt att en publik webbsida publicerar felaktig och vilseledande information om advokater. Vi kan heller inte acceptera intrång i Advokatsamfundets ensamrätt till vår matrikeldatabas som omfattas av databasskydd enligt upphovsrättslagen. Av den anledningen har vi ansökt om stämning gentemot advokatguiden.se. Vi inger inte stämningsansökan för att förhindra granskning av advokater eller konkurrens utan för att säkerställa att information om advokater är korrekt och att advokater inte felaktigt marknadsförs utan medgivanden.

läser jag detta så kommer det lite mer information, följer, stämningen är inlämnad till Patent och Marknadsdomstolen Stockholms tingsrätt enligt uppgift, och här har man stämt ett Norskt bolag...

Det är inte en stämning, det är två...

Senast ändrad:
Här kan jag bara konstatera att samfundet slagit på stora trumman, den första stämningen är på 21 sidor och den andra på 12 sidor, och ett omfattande arbete att författa dessa skrivelser...och som jag skrev, samfundet har all expertis under sitt eget tak.

Kunde du inte mejlat intyget ?
Nej. Vissa dokument måste vara i original med min signatur med bläckpenna. Åtminstone enligt den agent vi använde oss av. Men det verkar som om det är väldigt många bud kring saker och ting, beroende på vilken agent man använder sig av. En kvalificerad gissning är att de gissar vad som förväntas av vfs global.

Nej. Vissa dokument måste vara i original med min signatur med bläckpenna. Åtminstone enligt den agent vi använde oss av. Men det verkar som om det är väldigt många bud kring saker och ting, beroende på vilken agent man använder sig av. En kvalificerad gissning är att de gissar vad som förväntas av vfs global.
Skaffa en annan agent ;)
Eller gör det själv, t.o.m jag brukar klara av det.

Senast ändrad:
Själv så har jag aldrig fyllt i min signatur annat än på kopior som jag har gjort själv, men IO kontor brukar vara olika med sina krav. Fråga ditt lokala kontor, så slipper du 'agenten'.

Själv så har jag aldrig fyllt i min signatur annat än på kopior som jag har gjort själv, men IO kontor brukar vara olika med sina krav. Fråga ditt lokala kontor, så slipper du 'agenten'.
Gäller det en inbjudan till Sverige är det udnerskrift i orginal på själva inbjudan som skickas till tjejen.
Jäkligt lätt om båda befinner sig i Thailand.
Ladda ner, fyll i inbjudan och skriv under.

Det blir utan agent nästa gång. Tyckte inte agenten verkade göra så mycket för de pengarna vi la på avgiften. Det känns som en lukrativ marknad, men misstänker att den också är konkurrensutsatt.
Känner samma som dig, det var väl egentligen frugan som gjorde jobbet med anvisningar från agenten, många mail blev det mellan dessa....men det fanns ändock en garanti, inget visum, ingen betalning, och som frugan sa, bara denna första gång, så klarar jag detta själv nästa gång, hon tycks redan bestämt sig för att hon ska komma på besök flera gånger.

Senast ändrad:
Känner samma som dig, det var väl egentligen frugan som gjorde jobbet med anvisningar från agenten, många mail blev det mellan dessa....men det fanns ändock en garanti, inget visum, ingen betalning, och som frugan sa, bara denna första gång, så klarar jag detta själv nästa gång, hon tycks redan bestämt sig för att hon ska komma på besök flera gånger.
Ja nästa gång blir det enklare, Schengen tänker gå över till en digital plattform för ansökan.
Slippa besöka konsult och ambassader eller VfsGlobal.

Den som fått visum tidigare slipper intervju mm.

Visumet blir en QR kod istället för i passet.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp