Ubon bygger en farm....

ställde en enkel fråga till AI, och den intelligensen var inte mycket att hänga i julgranen, vilka flygplan klarar Stockholm-Bangkok non-stop att flyga sträckan, och svaret blev:

Hej! Tack för att du kontaktade Bing. Jag kan hjälpa dig med att hitta flygplan som klarar av att flyga non-stop från Stockholm till Bangkok.
Enligt mina sökresultat finns det inga flygplan som klarar av att flyga non-stop från Stockholm till Bangkok 12. Detta beror på att avståndet mellan Stockholm och Bangkok är ganska långt, vilket gör det svårt för flygplan att flyga non-stop.

och jag protesterade...

Jag ber om ursäkt för mitt tidigare svar. Jag har gjort en felaktig sökning och missat att det faktiskt finns direktflyg mellan Stockholm och Bangkok. Tack för att du påpekade detta.

själv är bäste dräng....

ställde en enkel fråga till AI, och den intelligensen var inte mycket att hänga i julgranen, vilka flygplan klarar Stockholm-Bangkok non-stop att flyga sträckan, och svaret blev:

Hej! Tack för att du kontaktade Bing. Jag kan hjälpa dig med att hitta flygplan som klarar av att flyga non-stop från Stockholm till Bangkok.
Enligt mina sökresultat finns det inga flygplan som klarar av att flyga non-stop från Stockholm till Bangkok 12. Detta beror på att avståndet mellan Stockholm och Bangkok är ganska långt, vilket gör det svårt för flygplan att flyga non-stop.

och jag protesterade...

Jag ber om ursäkt för mitt tidigare svar. Jag har gjort en felaktig sökning och missat att det faktiskt finns direktflyg mellan Stockholm och Bangkok. Tack för att du påpekade detta.

själv är bäste dräng....
Det var väl bra att AI kunde be om ursäkt när hen hade fel. Inte alla som kan det ;)

hur många myndigheter ska vi ha i Sverige?

saxat från Dagens Juridik

Tidigare Interpol-chef blir generaldirektör för ”ny” myndighet​

urk, vad jobbig Ubon kan vara...

har skickat ett mail med en önskan om ett förtydligande,

hej

Jag var med på ett möte i Sxxxxxxxxx sommaren 2023, här ställde jag en/flera frågor, vem är det som äger projekten i Leader Bergslagen? jag fick ett svar att det är Leader som äger projekten, då torde väl dom som får bidrag för projekten stå helt utanför projekten förutom sin egen arbetskraft...stämmer detta?

har fortfarande inte fått något svar, kanske dags att skicka en påminnelse, projektet får pengar från EU, kommunen, samt jordbruksverket, och på detta möte var kommun-ordförande närvarande, men avvek ganska omgående, när jag började ställa mina frågor...

och pengar till dessa halvt misslyckade projekt, är skattemedel....

snart, snart...kommer en stor elg, inte en älg, helg ska det vara....

skulle jag önska mig något så skulle det vara endast en liten Bath, som dubblades varje gång och lika många gånger antalet som finns rutor på ett schack-bräde, men nu är min present till mänskligheten, 24 December, denna stora helg, en kram, den som får kramen, ger i sin tur en kram till 2 personer, och dom 2 som får kramen, ger i sin tur, var och en, en kram till 2 personer, tänk vilken kramig värld vi skulle få, ingen av dessa personer får ge en kram till någon flicka som jobbar vid sidan av vägen, den biten sköter Brodern BTT om,
och jag vet att jag är tidigt ute, men vem tusan vill vara 2:a på bollen.... :love_transparent:

Tecknat av Ubon, i dunklet från fotogenlampan, direkt från kolkällaren...

från 300 bath, jag fick betala 450 B, billigt som bara den, hur chefen får ihop till löner kan jag bara fundera över, med dessa priser så har man råd att byta överdrag på sadeln 2 gånger per vecka....

före:
386858863_2655801401253490_7262246331593232150_n.png

efter:
403410587_383720584187808_3129427347556137260_n.jpg

snart, snart...kommer en stor elg, inte en älg, helg ska det vara....

skulle jag önska mig något så skulle det vara endast en liten Bath, som dubblades varje gång och lika många gånger antalet som finns rutor på ett schack-bräde, men nu är min present till mänskligheten, 24 December, denna stora helg, en kram, den som får kramen, ger i sin tur en kram till 2 personer, och dom 2 som får kramen, ger i sin tur, var och en, en kram till 2 personer, tänk vilken kramig värld vi skulle få, ingen av dessa personer får ge en kram till någon flicka som jobbar vid sidan av vägen, den biten sköter Brodern BTT om,
och jag vet att jag är tidigt ute, men vem tusan vill vara 2:a på bollen.... :love_transparent:

Tecknat av Ubon, i dunklet från fotogenlampan, direkt från kolkällaren...
He he, med dig vore roligt att sätta sig ned med å ta sig en rackabajsare! :beer:

provar med rostfritt, nu ska denna fräsas ur, men inser att materialet kanske inte kommer att funka, tänker om och funderar på epoxi, plast eller aluminium, testar aluminium i nästa steg, efter denna test, och dom som inte känner mig, tycker att jag ska lägga ner projekten, döfött, min fru tycker att jag lägger alldeles för mycket slantar på mina projekt, och dom få som känner mig stöttar med glada tillrop och applåder, jag har hittat en firma som har fräs, anlitat dom vid tillfällen, men priserna skjuter i höjden, räknade på var brytpunkten ligger om jag köper en beg. fräs själv, jag får åka 1.6 mil, lämna in det som ska fräsas, hem och vänta på att firman ringer och säger att dom är färdiga, bara att åka 1,6 mil, jag utgår från den fräs han köpte beg. och kostade 75.000 B, jag betalar för jobbet (fakturan) och 4*1.6 mil, och inte att förglömma tiden som åtgår till transporterna, blir en utmaning i sig att sälja in detta med fräs hos frugan....kanske kan bli en julklap
403399502_1032184711419029_8230181621614444476_n.jpg
p till frugan?

Finns det verkligen inte större problem än en försvunnen tomat? en världsnyhet....

Den första tomaten som odlats i rymden, på rymdstationen ISS, har återfunnits efter att ha varit försvunnen i åtta månader, rapporterar New York Times.

Astronauten Frank Rubio återvände till jorden i september med en plump i protokollet: Han hade tappat bort tomaten någonstans på rymdstationen. Det ledde enligt honom till spekulationer om att han ätit den.

Men nu är Rubios rykte räddat – kollegor på ISS har hittat grönsaken. Var och i vilket skick är dock oklart.

de va då ett djefla gnäll, lägg ner matbespisningen i skolorna, låt dom otacksamma ungarna ta med sin egen matlåda hemifrån, så får dom precis den mat dom vill ha, upplysningsvis så vill jag tala om, att på min skoltid så fick vi plocka kottar och grilla, sen hade vi 12 minuter på oss att snaska kotte....innan nästa lektion började...

Diskrimineringsombudsmannen menar att en elev som nekats koshermat i skolan utsatts för diskriminering.
DO begär därför att skolan ska betala 50 000 kronor i diskrimineringsersättning till eleven.

Föräldrarna till en elev som håller kosher, de judiska matreglerna, anmälde innan eleven började på skolan hösten 2020 ett behov av kosherkost. Skolan undersökte därefter möjligheterna att erbjuda koshermat, men bedömde att kostnaden skulle bli för hög.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp