Ubon bygger en farm....

grannens bygge....

takpannor levererade, detta var ett tag sedan, jag som glömde uppdatera denna bild,
svart blev det, jag hade hoppats på samma färg som på andra huset...
1706599615115.png

grannens bygge....

han som bygger takprofilerna kom över och berättade, .att efter lunch så ska dom måla profilerna och det kan lukta illa, så frugan har åkt till sin syster, själv ska jag ta biken och en tur runt bygden, hyggligt att han berättade.
1706606138963.png
Är det inte lite märkligt? Skall inte huset vara ett "prestige-hus" och så bygger dom med billigaste rödteglet!

ser ut som att det är färdig-rökt av en viss sort....tillbaka till ordningen.

PERSPEKTIV PÅ VÄRLDEN

Thailands plötsliga sväng om marijuana – förbjuds igen: ”Ett års fängelse”​

Thailand satsar på annan turism som alternativ.
Massturister från Kina ska fylla stränderna.

FB_IMG_1706518231085.jpg

Men även Phuket ska bil turister från Saudiarabiens nya Mekka.

tänk vad folk är snälla, som vill skänka pengar till Ubon....

Allt du behöver är att köpa kortet för att aktivera din information i vår databas innan du beviljar pengar kommer att levereras till dig

Vi får inte ringa någon här men jag gör mitt bästa för att ringa dig för att se till att detta är verkligt och legitimt

David​

David Frank

Jag förstår din rädsla, men du måste lita på mig i detta, ta mina ord och tro på mig eftersom det här programmet är verkligt och legitimt. Jag är en trogen kristen genom tro och praktik, jag ser ingen anledning till varför jag ljuger, bedrar, stjäl och skadar. Du måste bara tro mig på detta eftersom jag är ganska säker och medveten om vikten och hur användbara dessa pengar kommer att vara för dig. lyssna på mig, låt inte ditt hjärta förvirra dig, använd ditt huvud för din tur har vunnit dig dessa pengar och Gud kommer inte att älska att se dig missbruka en så stor möjlighet, detta är en välsignelse för dig vet du att hemligheten med att få det gjort i livet är att göra det nu förutom att himlen aldrig hjälper en man eller kvinna som inte kommer att agera på grund av rädsla. En person som är rädd för att ta chanser eller riskera är inte redo att lyckas.

Ubon:

är din tidigare bostad i Afrika, Nigeria?

Verkar ju pålitlig så varför inte slå till haha

nja, han gjorde bort sig i första meningen, så jag tänker som vanligt, håll igång den lilla scammern så långt som möjligt, han har sagt att han är kristen, så jag ställde frågan, "du säger att du är kristen, kan du berätta vilken Gud du tror på..." blev lite tyst just nu, han sitter kanske och funderar på vilka Gudar som finns, annars får jag väl skicka honom till Berralund, som jag tror har lite koll på detta med halvgudar, gudar och andra skummisar, enligt min mening finns det bara en Gud, lär inte dröja länge innan det kommer en salva av svordomar, vilket brukar vara det vanliga...och hur kristen är personen då?

nja, han gjorde bort sig i första meningen, så jag tänker som vanligt, håll igång den lilla scammern så långt som möjligt, han har sagt att han är kristen, så jag ställde frågan, "du säger att du är kristen, kan du berätta vilken Gud du tror på..." blev lite tyst just nu, han sitter kanske och funderar på vilka Gudar som finns, annars får jag väl skicka honom till Berralund, som jag tror har lite koll på detta med halvgudar, gudar och andra skummisar, enligt min mening finns det bara en Gud, lär inte dröja länge innan det kommer en salva av svordomar, vilket brukar vara det vanliga...och hur kristen är personen då?
Tack men jag klarar mig fint utan hans bekantskap. Du kan ju alltid googla själv eller använda dig av A I. Lycka till!

om man är uppmärksam, om vad som händer och noterar i bild ock text, vad som händer och sker runt omkring bostaden, utan att lämna densamma, så kan man nog få ihop en bok om livet på landet i Thailand...
1706862710561.png
Jag roade mig faktiskt med att plita ner lite anteckningar sista gången vi var nere. Moppe som körde i diket, kor som mockade, hundar som kopulerade. Listan kan göras lång, detta var endast några exempel.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp