Lotto hos veterinären...
dålig, 2 injektioner, 300 bath, blir det inte en förbättring till i morgon så får ni söka er till provins-veterinären i nästa stad, blev ingen förbättring till det bättre, så det blev en biltur till nästa klinik,
en bra varm dag, frugan går in med lotto, jag väntar i skuggan utanför, tycker att detta tar tid, går in och finner frugan väntande på sin tur, ett tråkigt väntrum, går ut och tillbaka till skuggan, sitter och väntar,
får syn på en glass-skylt på andra sidan gatan, här planeras ett besök, väldigt anonym liten restaurang, hade jag inte sett skylten, så hade det inte blivit något besök
blev verkligen positivt överraskad, fick och åt min glass, studerade matsedeln, kanske lite högre priser,
men kanske värt priset, får forska vidare, kanske kan bli redan i morgon, om lotto är bättre i morgon, så
behövs inget återbesök, lotto stannar hemma, frugan måste tillbaka för att hämta något på kliniken,
åker frugan och jag ensamma så tar vi lunch på restaurangen, kanske man måste beställa bord?, det
fanns bara 16 sittplatser inne, 8 ute....
glassen kostade 30 B, frugan fick betala på kliniken första besöket 300 och nu 2.380 B...tydligen någon insekt,
som gett en infektion.
...