Jag vet inte, tycker att forumet flyter på lite bättre varje gång jag snackar med hosting företaget. Efter ett tag går det sämre igen
Den enda förändringen jag gjort nu i väntan på svar från våra leverantörer är följande
1. Tog bort en modul som hanterade laddning av webbsida. Den gjorde ingen förbättring snarare tvärtom.
2. Satte php version till den senaste från 7.2 -> 7.4
Jag vet inte vart du har sökt förbättra än så länge.
Det var också evigheter sedan jag rotade i installation. Kanske php v5 senast.
Php är serverside script motor uppbyggd som en app med ett antal moduler man kan välja ladda in. Img ligger som standard om man inte vill ladda annan typ.
Då man premierar snabb sidläsning vill man inte att en stor bild skall låsa sidan pga inladdning.
Som du vet läser browsern inte sidorna direkt utan php skapar en html kompatibel sida baserad på din phpscript.
För att den inte skall hänga skapandet och visandet av sidan sitter en timeout någonstans som väljer lägga in bildid istället för bilden.
Jag vet inte om och vart för det var så länge sedan.
Gissningsvis php.ini eller annan modulconfig.
Tidsgränsen för denna timeout borde gå att ställa. Jag tror det är php du ändrar och inte forumet.
Om du kan ändra den, jag vet inte vilken typ av access du har på webbhotellet. Borde konsekvens bli att sidorna tar något längre tid ladda. Men å andra sidan är det normalt för bildsidor.
Du kan vara inne på rätt spår vad gäller webbhotellet att de t.ex satt en gräns för hur mycket data som får flyttas per sek från din datalagring till php motorn för att ge plats för fler kunder inom samma kapacitet.
Släppte de fritt kan någon kund påverka andra kunder om de har för tunga sidor.
Om det går skulle jag först tittat vad som går styra vad håller php och timeout.
Konsekvens långsammare sidor, men du håller dig inom webhotell strypning.
Jag vet andra platser som t.ex Board4all låter användarna lägga bilder på annan server, finns många fria sådana. Och länkar in bilderna på samma sätt som vi gör med media.
Orsaken är troligen densamma, att webhotell blir för dyrt annars.