Uppdatering av forumet

 
Ett tips! Ladda inte "pixel bilder" direkt ur mobilens kamera bibliotek, går enkelt att ta "skärm klipp" först på det man vill lafda upp;)
Reducerar storleken med upp till 80% men bli lika bra ändå...
Bra tips, jag svär ofta över mig själv när jag lägger upp en bild från mobilen. Dels att jag glömmer ställa ned upplösningen på kameran, men också som du säger att man hade kunnat ta det som ett skärmklipp.
TS är inte en fotosida med krav på maximal upplösning. DPI kravet är rätt lågt för de flesta av oss.
 
På min nalle går allt långsammare, men det är normalt mellan pc och mobil.
Nallen har slöare nät över wifi och min PC går över fiber och koppar, den har dessutom både Quadro grafik och Xeon processor, så lokalt finns inga direkta flaskhalsar på PC.
Än har jag på PC inte sett bilid du lyckades få fram.
Vilken webbläsare kör du på PC? Jag kör oftast Firefox.
 
Bra tips, jag svär ofta över mig själv när jag lägger upp en bild från mobilen. Dels att jag glömmer ställa ned upplösningen på kameran, men också som du säger att man hade kunnat ta det som ett skärmklipp.
TS är inte en fotosida med krav på maximal upplösning. DPI kravet är rätt lågt för de flesta av oss.
Förstår inte riktigt hur ni menar. Jag väljer in en bild på samma sätt på mobilen som på PC.
 
Förstår inte riktigt hur ni menar. Jag väljer in en bild på samma sätt på mobilen som på PC.
Vilken webbläsare kör du på PC? Jag kör oftast Firefox.
Chrome på alla enheter, på grund av kopplingen mellan mina konton och Google.
Firefox är bra, körde den som prio förut.
Edge har jag kastat bort, den höll inte på långa vägar vad MS hävdar, i min uppfattning iaf.

Man kan i browsern på mobilen välja att ta kort direkt från kameran, utan att ta fotot först och ladda upp senare. I det läget hade jag kunnat ställt ned upplösningen.
Men även från galleriet du har, istället för att ladda upp hela bilden med alla dess pixlar, ta en skärmdump och ladda upp den.
Inte många som har behov av full upplösning på en bild. Räcker med de som täcker en normal skärm.
 
Denna skörmdump från min iPhone 11. Jag tappar fortfarande bilder :(

B8DE187E-5858-436E-99E0-9D2555641A91.png
 
Chrome på alla enheter, på grund av kopplingen mellan mina konton och Google.
Firefox är bra, körde den som prio förut.
Edge har jag kastat bort, den höll inte på långa vägar vad MS hävdar, i min uppfattning iaf.

Man kan i browsern på mobilen välja att ta kort direkt från kameran, utan att ta fotot först och ladda upp senare. I det läget hade jag kunnat ställt ned upplösningen.
Men även från galleriet du har, istället för att ladda upp hela bilden med alla dess pixlar, ta en skärmdump och ladda upp den.
Inte många som har behov av full upplösning på en bild. Räcker med de som täcker en normal skärm.
Jag vet, normal skärm är ett flytande begrepp.
1920x1080 kör jag på PC med en 27" och anser det räcker bra även för foto.
 
Denna skörmdump från min iPhone 11. Jag tappar fortfarande bilder :(

B8DE187E-5858-436E-99E0-9D2555641A91.png
Ok, jag körde PC på mina test och där saknar jag flaskhalsar, ger ett rent värde för TS, tror jag.
Jag skall köra lite mer med mobilen och se vad som händer.
Det är en gammal S7 Edge, så normalt använder jag inte den för inlägg. För litet tangentbord för mina feta fingrar.
 
För mig kommer bilderna upp även på mobilen.

Screenshot_20210118-184635_Chrome.jpg
Den enda skillnaden jag upplever är just det här med laddningen av bilder.
På PC kom de direkt på grund av mitt grafikkort, den här typen grafikkort behöver inte jobba speciellt.
På min mobil var det annorlunda då S7 inte har en speciellt snabb processor.
De små bilderna fanns där direkt, de stora behövde renderas rad för rad medan jag såg på.
Men det positiva var att sidan lever. Alltså att jag utan väntetid kan bläddra vidare utan att vänta. D.v.s. att TS forum som sådant reagerar bättre utan att vänta på att bilder laddats före jag kan göra annat.
Jag gillar det så här iaf.
 
 

Liknande trådar

T
Svar
60
Visningar
3 K
A
L
Svar
3
Visningar
962
Rolf
R
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp