Valutaväxling nere på Suvarnabhumi.

Ett annat trick i Sthlm är att sälja ”Thaiguld” till överpris till ThaiSystrar som jobbar svart där på typ salonger/barer. Då Palmedollarn ej går att växla in.

Fast nu ser jag att du skrev från Avanza, det har jag inte heller haft problem med men har du testat åt andra hållet dom sista 14 dagarna? Där det stoppar för mig med max 50k var 7 dag om inte ringer mobilbanken.

Nej. Har inte testat men läser du de regler SHB har som jag la in står det att en ny mottagare i appen får man överföra 50.000 till max men det gäller ju per dag och har man då registrerat mottagaren gäller betydligt högre gräns nästa dag för då är mottagaren registrerad redan.

Nej. Har inte testat men läser du de regler SHB har som jag la in står det att en ny mottagare i appen får man överföra 50.000 till max men det gäller ju per dag och har man då registrerat mottagaren gäller betydligt högre gräns nästa dag för då är mottagaren registrerad redan.
Ja så bättre där, som sagt helt nytt det här på LF knappt en månad sen väl då jag gjort betydligt högre innan.
Och när jag var på lånemöte sa han som sagt att nytt beslut efter möte mellan storbankerna och finansinspektionen så trodde var ett gemensamt.
Men då finns det banker som fortsatt har högre.
I länken jag delade står det beloppsgräns 250k på LF med mobilt id, men är ju inte uppdaterat.

Egna konton är egna konton i samma bank. Bankerna utbyter inte kundinformation.
Fortfarande sjukt, det är ju knappt en nettolön, får inte mycket till bil under 50k om man skall köpa på blocket.
Nä thaibanker är bättre, har ju beloppsgräns där med men där går överföringarna på sekunden 24/7, inget hålls en bankdag och inte går överföra på helger.
Svenska banker är en jävla maffia.

När jag skulle betala nya bilen igår (leverans imorgon) så blev det lite problem. Banken har infört en gräns på 15.000, veckovis tror jag det är. Naturligtvis för att skydda mot bedragare och motverka penningtvätt. Gick runt problemet genom att flytta pengar till vardagskontot och tillfälligt höja gränsen för Swish. Då fungerade det.

Skulle skyffla över några miljoner från mitt företagskonto till kapitalförvaltning men det gick inte. Ringde banken och dom höjde beloppsgränsen under några dagar mot att jag redovisade vart pengarna skulle. Då kunde jag inte låta bli att fråga om inte banken undrade var pengarna kom ifrån då dom ramlade in på bankkontot några dagar tidigare :) Personen på banken blev lite ställd men tyckte min fråga var relevant även om dom själva inte ställt den. Banken fick fullständig redovisning av pengarna och överföring gick sedan bra.

När jag skulle betala nya bilen igår (leverans imorgon) så blev det lite problem. Banken har infört en gräns på 15.000, veckovis tror jag det är. Naturligtvis för att skydda mot bedragare och motverka penningtvätt. Gick runt problemet genom att flytta pengar till vardagskontot och tillfälligt höja gränsen för Swish. Då fungerade det.
Samma på LF sänkt swish från 50k till 15k veckovis.
15k, det är ju småsummor, blir baara arg på svenska banker, var mycket lättare som utskriven och inte ha nåt med dom att göra.
Som jävla förmyndare som skall bestämma över våra pengar.

Skulle skyffla över några miljoner från mitt företagskonto till kapitalförvaltning men det gick inte. Ringde banken och dom höjde beloppsgränsen under några dagar mot att jag redovisade vart pengarna skulle. Då kunde jag inte låta bli att fråga om inte banken undrade var pengarna kom ifrån då dom ramlade in på bankkontot några dagar tidigare :) Personen på banken blev lite ställd men tyckte min fråga var relevant även om dom själva inte ställt den. Banken fick fullständig redovisning av pengarna och överföring gick sedan bra.
Jo det går att höja för mig med om jag ringer telefonbanken men jag vägrar blir bara irriterad.
Skall inte sitta i Thailand och behöva betala dyra telefonavgifter, tror satt 30 min i telefonkö gällande lånet.

Samma på LF sänkt swish från 50k till 15k veckovis.
15k, det är ju småsummor, blir baara arg på svenska banker, var mycket lättare som utskriven och inte ha nåt med dom att göra.
Som jävla förmyndare som skall bestämma över våra pengar.
Det är ju för att skydda framför allt äldre mot bedragare men blir självklart fel och extra jobbigt ibland. Regeringen har ålagt bankerna att vidta åtgärder.

Det är ju för att skydda framför allt äldre mot bedragare men blir självklart fel och extra jobbigt ibland. Regeringen har ålagt bankerna att vidta åtgärder.
Skitregering, det blev inget bra den här gången.
Det är deras fel med "öppna era hjärtan" att det ser ut som det gör idag i Sverige.
Och vi skall lida för att var visst "vi" som var naiva.

Jo det går att höja för mig med om jag ringer telefonbanken men jag vägrar blir bara irriterad.
Skall inte sitta i Thailand och behöva betala dyra telefonavgifter, tror satt 30 min i telefonkö gällande lånet.
Håller med men det jag ville understryka med mitt inlägg var att banken var så noga med vart pengarna skulle men dom missade totalt att fråga vart dom kom ifrån. Blir lite larvigt då liksom. Fick ju tom ta fram underlag från mottagaren att dom skulle ta emot mina pengar. Sedan blev beloppsgränsen inte tillräckligt hög ändå så jag fick göra tre transaktioner, max en per dygn, under dessa fem dagar gränsen var höjd. Jo känns lite stenålder speciellt på ett företagskonto där större belopp inte kan vara helt ovanligt.

Gjorde man inte så, förr i tiden, att man hämtade ut en bankväxel och betalade med den när man köpte någon dyrare kapitalvara? Tryggt och säkert! ;)

Gjorde man inte så, förr i tiden, att man hämtade ut en bankväxel och betalade med den när man köpte någon dyrare kapitalvara? Tryggt och säkert! ;)
Så gjorde vi när köpte huset i Thailand.
Banken sa att det blir billigare och säkrare än att överföra.
Men det var ju ett planerat köp.
Skall man behöva planera för att köpa nåt med swish maxtak 15k, får du knappt en telefon av senaste modell.
Eller köpa en bil begagnat med maxtak på överföring 50k.
Eller sätta in i sparande, aktiekonto, fonder, kan max föra över 50k i veckan utan att ringa tel banken och sitta 30-60min i telefonkö.
Jävla förmyndarsamhälle, behandlar oss som barn.

Liknande trådar

M
Svar
13
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp