Farligt att signalera i trafiken?

 
[
Hej

Trötthet i kombination med droger är säkert en av anledningarna, vi har ju flera i släkten som kör lastbil och det är alldeles för långa pass, detta kompenserar många med uppiggande droger för att inte somna vid ratten.

Mvh isan lover
Tråkig släkt du verkar ha ,om många kompenserar med droger menar jag:reta:
 
[

Tråkig släkt du verkar ha ,om många kompenserar med droger menar jag:reta:

Hej

För chaufförer med långa resor handlar det egentligen inte om drogen i sig, den behövs helt enkelt för att klara av att hålla sig vaken, när dom är lediga använder dom inte dessa piller, men tråkiga skulle jag inte kalla dessa män, snarare lite av medelpunkten och kvinnotjusare när det är fest och kalas, gillar att sjunga karaoke och ta sig ett glas.

Mvh isan lover
 
Hej

För chaufförer med långa resor handlar det egentligen inte om drogen i sig, den behövs helt enkelt för att klara av att hålla sig vaken, när dom är lediga använder dom inte dessa piller, men tråkiga skulle jag inte kalla dessa män, snarare lite av medelpunkten och kvinnotjusare när det är fest och kalas, gillar att sjunga karaoke och ta sig ett glas.

Mvh isan lover
Det är just på grund av att droger accepteras som trafiken är livsfarlig i Thailand. Fy f*n för att vara tvingad att droga sig med en massa skit för att kunna jobba. Det är väl delvis därför vi ser händelser med vapen som i en annan tråd här.
 
Det är just på grund av att droger accepteras som trafiken är livsfarlig i Thailand. Fy f*n för att vara tvingad att droga sig med en massa skit för att kunna jobba. Det är väl delvis därför vi ser händelser med vapen som i en annan tråd här.

Hej

Ja det är tragiskt att företagen pressar sina chaufförer så hårt och kräver att dom kör så långa pass att dom måste ta något ”uppiggande” för att klara av detta, tror att det fungerar på liknande sätt på långfärds bussar i linjetrafik.

Att köra ifrån norra Isaan till Bangkok non stop, lossa och lasta för att sen köra tillbaka igen är omänskligt.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja det är tragiskt att företagen pressar sina chaufförer så hårt och kräver att dom kör så långa pass att dom måste ta något ”uppiggande” för att klara av detta, tror att det fungerar på liknande sätt på långfärds bussar i linjetrafik.

Att köra ifrån norra Isaan till Bangkok non stop, lossa och lasta för att sen köra tillbaka igen är omänskligt.

Mvh isan lover

Frågan är om folk hade betalat säg dubbla biljettpriset om det innebar att det fanns en chaufför till så att körtiden halverades? Håller med om att det är sorgligt men tyvärr brukar det sällan vara lika sorgligt när plånboken ska öppnas.

Varför tror du folk kör med dubbla och trippla körjournaler i Sverige? Eller gjorde i alla fall, några år sedan jag körde nu. Det var liksom en jävla sport att vara vaken i 36-48 timmar och "tjäna grova pengar" vilket översatt till normal lön fortfarande var pisslön...

Finns det något land där åkeribranchen buss/lastbil/taxi/budbil etc är "human"? Du kan skylla på företagen som givetvis vill tjäna pengar men mindre åkerier blir nog inte rika i något land utan kör som idioter för att få det att gå runt, tvivlar på att Thailand skulle vara annorlunda. Skulle något företag börja höja priserna för att ge sina anställda skäliga löner så kommer andra att plocka alla resor. Finns alltid någon som gärna kör eget till halva priset och kör så länge det går innan olyckan är framme.

Kan alltid lagstifta likt t. ex. Sverige men inte heller det verkar fungera optimalt, speciellt inom lastbil/transport.
 
Frågan är om folk hade betalat säg dubbla biljettpriset om det innebar att det fanns en chaufför till så att körtiden halverades? Håller med om att det är sorgligt men tyvärr brukar det sällan vara lika sorgligt när plånboken ska öppnas.

Varför tror du folk kör med dubbla och trippla körjournaler i Sverige? Eller gjorde i alla fall, några år sedan jag körde nu. Det var liksom en jävla sport att vara vaken i 36-48 timmar och "tjäna grova pengar" vilket översatt till normal lön fortfarande var pisslön...

Finns det något land där åkeribranchen buss/lastbil/taxi/budbil etc är "human"? Du kan skylla på företagen som givetvis vill tjäna pengar men mindre åkerier blir nog inte rika i något land utan kör som idioter för att få det att gå runt, tvivlar på att Thailand skulle vara annorlunda. Skulle något företag börja höja priserna för att ge sina anställda skäliga löner så kommer andra att plocka alla resor. Finns alltid någon som gärna kör eget till halva priset och kör så länge det går innan olyckan är framme.

Kan alltid lagstifta likt t. ex. Sverige men inte heller det verkar fungera optimalt, speciellt inom lastbil/transport.

Hej

Håller med, det är inte lätt att lösa det här, kunderna pressar priserna, företaget pressar chaufförerna och arbetspassen blir alldeles för långa, det finns gott om chanstagare i branschen.

En av släktens chaufförer dog förra året, han körde av vägen på mc efter en tur fram och tillbaka till Bangkok i lastbilen, han somnade på sin mc och körde rakt fram i en kurva på väg hem, avled direkt på platsen.

Mvh isan lover
 
Hej

För chaufförer med långa resor handlar det egentligen inte om drogen i sig, den behövs helt enkelt för att klara av att hålla sig vaken, när dom är lediga använder dom inte dessa piller, men tråkiga skulle jag inte kalla dessa män, snarare lite av medelpunkten och kvinnotjusare när det är fest och kalas, gillar att sjunga karaoke och ta sig ett glas.

Mvh isan lover
Så du inbillar dig att dom drogar 5-6 dagar i veckan när dom jobbar och sen håller upp när dom är lediga, dom blir alltså inte beroende av att knarka på jobbet?
 
Så du inbillar dig att dom drogar 5-6 dagar i veckan när dom jobbar och sen håller upp när dom är lediga, dom blir alltså inte beroende av att knarka på jobbet?

Hej

Det är amfetaminliknande preparat som tas av chaufförerna för att hålla sig vakna, precis på samma sätt som chaufförerna i USA som körde kust till kust förr, jag är ingen expert på droger, men vad jag har förstått är det något chaufförerna tar för att inte somna, hur beroendeframkallande det är har jag ingen aning om.

Mvh isan lover
 
Hej

Det är amfetaminliknande preparat som tas av chaufförerna för att hålla sig vakna, precis på samma sätt som chaufförerna i USA som körde kust till kust förr, jag är ingen expert på droger, men vad jag har förstått är det något chaufförerna tar för att inte somna, hur beroendeframkallande det är har jag ingen aning om.

Mvh isan lover
Det är dyra droger, lönen räcker inte till...
 
Jabba som då är amfetamine baserade piller säljs väl för 5-10 baht styck om jag inte missminner mig.
Ingen dyr drog.
[/QUOTE]
250 baht per styck för några år sedan för Jabba.
 
250 baht per styck för några år sedan för Jabba.
Ok då har jag hört fel då, hört att dom säljs för 5-10 baht styck i byarna?
Konstigt att amfetamin skulle vara dyrare i Thailand än i Sverige, här som det är sånt överflöd?
Men jag säger inte emot dig för jag har aldrig köpt här nere så priserna jag hört är bara hörsägen, systersonen åkte in på behandlingshem för jabba nyligen så skall be frugan fråga om priset 1 gång till.
I Sverige kan du få 1 helt gram för samma pris då som ett piller som kanske innehåller 0,1 gram?
 
Tror nog Pan Pan har rätt skulle priset varit högre skulle kriminaliteten spår ur helt totalt.
Att ta amfetamin under ordnade förhållande gör många. Det är de som redan innan är ba som blir ytterligare ba.
Eller aldrig återhämtar sig i perioder.
 
Hej

Det är amfetaminliknande preparat som tas av chaufförerna för att hålla sig vakna, precis på samma sätt som chaufförerna i USA som körde kust till kust förr, jag är ingen expert på droger, men vad jag har förstått är det något chaufförerna tar för att inte somna, hur beroendeframkallande det är har jag ingen aning om.

Mvh isan lover
Precis varenda drog som finns är beroendeframkallande. Tar inte lång tid innan dom är fast.
 
Dom brukar till och med vara gratis utanför universitetet och skolor för att skapa en ny kundkrets.

Men så billigt som att man får 10 piller för samma pris som en öl är inte standard.

Från Reuters:

The average price of a meth tablet was 200 baht ($6.33) in 2013. The latest data, for 2017, showed a yaba pill can be bought for as little as 80 baht ($2.50), he said.


By flooding Thailand and other countries with meth, organized crime groups have "generated new users" by enticing them with lower prices, Niyom said. The users then become dependent on the highly addictive drug, creating a bigger market for the product.
 
Precis varenda drog som finns är beroendeframkallande. Tar inte lång tid innan dom är fast.
Så är det tveklöst. En jäkla styggelse helt enkelt. Aldrig att jag sätter mig i en thailändsk långfärdsbuss. Det är illa nog att man inte vet hur påverkade dårarna man möter på vägarna är.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp