Kör som en thai i den thailändska trafiken

Skulle man plocka bort de olyckor som var alkoholinblandning i så försvinner nog som Lången säger 80-90 % tyvärr . Detta är ju landet där många tror sig kunna köpa sig ur tråkiga situationer . jag känner till tre fyra fall av trafikolyckor bland vänner här nere , i SAMTLIGA fall har dessa varit kraftigt påverkade av alkohol , en lyckades betala polisen att dra därifrån , fick sen själv ta sig till BKK Hospital , någon annan vet inte om att det hänt , inte föränn han vaknat hemma hos frugan , MAO aspackad ... Säger bara , Djäkla idioter:rolleyes: Självförvållat och kan inte skyllas på Thaitrafiken ...

Jag vill först säga att ALLA olyckor med dödlig utgång är tragiska.

Håller med dig där Phonta.
Så detta var min tes, att supa o köra, eller köra vårdslöst och dumt, så gör det på en moppe o skada dig själv, inte andra med en bil du har hyrt!
Ens egen dumhet ska drabba en själv, inte andra.

Kanske köra en sådan tuk tuk i trafiken i isaan? Ser ju lite lyxigare ut än dom vanliga isaan tuk tuk'en

image.jpg

Straffen för rattfyllon är alldeles för milda world wide inte bara nere i Thailand.

Råkade själv utför överkörning av rattfyllo för 16 år sen vilket resulterade i del av bäckenet krossat ena benet upptryckt i ryggen några centimeter vilket resulterade i lång sjukskrivning och mycket smärta. Om hjulen och underedet av bilen (den var nedsänkt) träffat par cm högre upp hade jag antagligen inte levt idag.
60 timmars sammhällstjänst och då dömdes han även för ett annat grovt brott som bakades in i samma dom.
Så, dont drink and drive oftast är det någon annan som blir drabbad av no problem I can drive.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp