Att ge sig ut i thailändska trafiken när det är mörkt ute

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, det går jättebra när man kör och man inte möter dåren, men jag känner ingen Thailändare som inte har släktingar och vänner som dött i trafikolycka och oftast har någon av dom inblandade varit påverkade.

Själv har jag kört nattetid många gånger men på större vägar, tycker inte trafiken är så hemsk om man kommer utanför städer som Pattaya, Bangkok är bara där jag inte vill köra.

Men även där ibland för tjejen ville inte köra över Sukhumvith så jag fick köra pga trafiken när vi skulle till den sidan och kolla.

Är väl igentligen inga problem men jag gillar inte utsattheten och sitta på en moppe på en sån stor väg.

Sen kommer ihåg du frågade om man kunde gå från östra sidan, good luck tror du skall komma ner och se hur stor staden är igentligen några timmars promenad får du la räkna med från den sidan till stranden.

Känns lite som du har bild framför dig Patong.

Jag har varit i Patong och det är väl mer som en större gata här, inte för att överdriva att här är jättestort men mer likhet med Bangkok än Patong.

Men du ser snart och där du kommer bo på hotell har du inte långt till stranden, men mycket trafik och gogo barer.

Att ut och gå i flera timmer gör mig inget. Gör det även dom gångerna jag är i Bbk och har inga problem att det är mycket trafik. Ja få se hur stranden är i Pattaya och barerna är ju samma vart än du kommer i Thailand.

Jo om man skall ta sig en promenad men du frågade om hyra hus och gå till stranden. Pattaya beach kommer du bli besviken på det vet jag redan efter läst dina inlägg, vill du till stranden och njuta av lugn etc. Rekomenderar jag att du tar en moppetaxi till Naklua 10 min alternativt Koh Larn för Pattaya beach ligger längs med högtraffikerad 3 filig väg inget ja tror du är ute efter.

"Jonas " sa:
Jo om man skall ta sig en promenad men du frågade om hyra hus och gå till stranden. Pattaya beach kommer du bli besviken på det vet jag redan efter läst dina inlägg, vill du till stranden och njuta av lugn etc. Rekomenderar jag att du tar en moppetaxi till Naklua 10 min alternativt Koh Larn för Pattaya beach ligger längs med högtraffikerad 3 filig väg inget ja tror du är ute efter.
Nu blir det nog inte så mycket strand dom 3 dagarna jag är där Ska ju runt och kolla på lägenheter och hus till uthyrning till rätt pris. Sen vill jag ju se hur det är runt omkring Strand det väntar jag med till Kata för där vet jag vad jag får

Skall nog ta dig ner och kolla iallafall. Och vad alla än säger om walkingstreet så har den blivit rumsrenare ligger flera kanonställen där som kör coverband gogo ställena har mer flyttat till den gatan du skall bo på medans walking håller på och turistanpassas utåt.

Hade jag vart du skulle jag kollat stan först och dess erbjudanden efter det åka tillbaks och kolla lägenhet inte köpa grisen i säcken.

"Jonas " sa:
Skall nog ta dig ner och kolla iallafall. Och vad alla än säger om walkingstreet så har den blivit rumsrenare ligger flera kanonställen där som kör coverband gogo ställena har mer flyttat till den gatan du skall bo på medans walking håller på och turistanpassas utåt.

Ursäkta Jonas , var på walking igår , har det blivit mer rumsrent ???Kan inte hålla med dig ....... Go go barena flyttat , jag såg i alla fall ca 7 st igår som visar allt skit du kan tänka dig , inte har Walking blivit bättre ,skulle bara vilja säga BOMBA bort skiten så kanske Pattis får ett bättre rykte . Jag mår illa efter en timma på Walking , folk pissar på gatan ,spyr på gatan , luktar fan , tjejerna skriker , hallo !!! Fuc...fuc... mm. Nej du inte har detta förändrats något .......................

Jag sa inte att alla gogo flyttat jag sa börjar bli mer rumsren, finns många bra musikställen där, gog ställena är ju stängda dörrar så dom ser man ju inte mer än skyltarna av.

Jag är väl inte lika sexig som dig för ingen som skriker efter mig när jag går där, men inte varit där nere nu dom kanske är mer desperata kanske inte är så mycket turister ;)

går dit ibland och lyssnar på musik och finns många bra ställen med riktigt bra covers band, gogo ställena går jag inte in på så då ser jag det heller inte, och skulle aldrig gå sätta mig på en rund bardisk full av brudar dötrist, nä lite musik och liv då är det mitt stället ;)

Men det senaste gångerna vi varit där så blir det Isaan stället där är hel anständigt inget lättklätt bara Thailändsk musik.

Sen jämför jag inte med hur det var för några månader sen utan hur jag uppfattade Walkingstreet för 3 år sen.

Senast jag var där var ju ett år sen men då blev det en snabb 30 min titt och sen lämna vi skiten. Pinsamt ställe om du frågar mig men kul att se EN gång.

"Phonta " sa:
Ursäkta Jonas , var på walking igår , har det blivit mer rumsrent ???Kan inte hålla med dig ....... Go go barena flyttat , jag såg i alla fall ca 7 st igår som visar allt skit du kan tänka dig , inte har Walking blivit bättre ,skulle bara vilja säga BOMBA bort skiten så kanske Pattis får ett bättre rykte . Jag mår illa efter en timma på Walking , folk pissar på gatan ,spyr på gatan , luktar fan , tjejerna skriker , hallo !!! Fuc...fuc... mm. Nej du inte har detta förändrats något .......................
Vad ska du dit och göra om du nu tycker så illa om stället???? Och sen tydligen då vara där i över en timme?? Var det l*dyboy du skulle kolla efter

Så här är det

1932313_4673971343778_2195363764625366767_n.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp