Trafiken i Pattaya den 19:de.

A

anonymous

Gäst
Någon som vet hur trafikläget är från Pattaya den 19:de då det firas Songkran här i staden?

Läste i Thaitråd på fb av en som var här då förra året att han fick sitta i kö i 4 timmar bara för att ta sig från Sukhumvit till beachroad.

Är det lika stopp i trafiken åt andra hållet farsan och dom skall flyga hem då så funderar på hur lång tid innan vi måste boka taxi.

Har ju själv aldrig varit i Pattaya den dagen.

Du kan inte boka taxin från tex. Mc donalds på Sukhumvit. Köra dit dom i två vändor med moppen. Det va ordentligt stopp i trafiken igår kväll, men jag tog till mina Bangkokknep för att ta mig fram (köra om på insidan), och alternativa småvägar.

Problemet är ju all packning 5 resväskor och barnvagn.

Men tack, kanske dom borde åka dagen innan om det är så hopplöst med trafiken stanna en natt i Bangkok.

Eller så får vi gå till Sukhumvit kanske går snabbare ;)

Om de kör vi Jomtien och längst bort och sen upp på Sukhumwit eller är det stökigt i Jomtien också?

Om de kör vi Jomtien och längst bort och sen upp på Sukhumwit eller är det stökigt i Jomtien också?
Glöm Sukuvit helt, åk upp på 331 sedan u sväng under 7:an, upp på den, och du är på rätt väg.Går fortare att åka österut även om det är lite längre.

Senast redigerad av en moderator:
Ja vi får kolla, kompis här sa att räkna med 6 timmar till Bangkok imorgon och det stora problemet sa han var att få en taxi att många firmor stänger imorrn.

Firman jag brukar använda mig av har inte svarat än.

Vi kommer åka idag istället, inte för att jag inte hinner med planet imorgon kl 20, utan för att jag har lite annat att uträtta i Bkk. Det brukar dock vara svårt att hitta bra budgethotell över helgerna på de ställen jag brukar bo. Kanske jag skall ring o kolla om jag kan boka rum...

Fick tag på taxin nu hon sa att för att vara på den säkra sidan så 7 timmar innan.

Pratade också nu på om dom skulle åkt idag eller tidigt till morgonen, men skriv gjärna @krister om ni åker idag hur trafikläget är och hur lång tid det tog.

Pratade med en kompis nu han sa att trafiken är inte så mycket värre men det är fullt av folk på gatorna och har vattenkrig och blockerar trafiken imorrn.

Han körde på Sukhumvit precis nu när jag pratade med han och trafikläget är ok men står folk och kastar även där uppe nu men ingen stopp i trafiken var inte så mycket vattenkastande än.

Verkar sig som trafikläget förändrats idag.

Taxi chauffören ringde han satt fast i trafiken på Thappraya hoppades hinna ner på 30 min en resa som vanligtvis tar 2 min.

Frugan såg video på FB utanför tukcom trafiken stod helt still och vattenkrig.

Hur gick det? Vi åkte buss korat - bkk (rangsit hoppade vi av) och det gick långsamt med alla som ska hem.

Frugan lämnade av mig på Suvan ca halv sex, det flöt på bra till Laem Chabang, sedan tog den sista milen cirka tre timmar till Tepprasit.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp