Air china

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej igen.
.....laddar upp flera bilder tagna i början av resan. Har varit i Thailand nu 2 månader och åkt runt, Chonburi-Bangkok-Krabi-Phi Phi-Bangkok-Sakon Nakhon-Bangkok- Chonburi Jomtien. Stannar här i Jomtien några veckor igen och sedan åker jag till Sakon Nakhon igen.

Imported Photos 00022.jpg

Imported Photos 00024.jpg

Imported Photos 00025.jpg

Imported Photos 00027.jpg

Imported Photos 00028.jpg

Bilderna i förra inlägget ovan är från flygplatsen i Beijing. Planet ni ser här hade så ont om benplats och sittplats så jag kunde inte fälla ner bordet. Detta skrev jag om förut.

Imported Photos 00031.jpg

Imported Photos 00032.jpg

Imported Photos 00062.jpg

Imported Photos 00064.jpg

Jomtien Beach Rd..jpg

Thailands Kung Bhumibol Adulyadej fyller 83 år den 5 december 2553 (2010).jpg

Lysande Synd att man inte är där, ännu
Du ska ha en Karma Elmer för ett bra jobb :clap_tranparent:
Rolf

"Gaae " sa:
Förutom förseningen så låter det precis som jag kommer ihåg det. Det är helt klart prisvärt. Åker du hem samma tid som mig (fem över ett på natten) så kommer du att vara så trött att den trånga resan kommer att sovas bort. :nod:
Ha en skön semester och rapportera gärna lite här på forumet hur du har det!

Nu är jag hemma i Sverige igen efter 4 månader i Thailand. Först Bkk-Beijing, nu med 777-200 och gott om plats i motsats till ditresan (med 757-200). Likaså 777-200 Beijing-ARN, är helt nöjd med allt, t.o.m. maten var god och behövde inte vara hungrig. Det som var jobbigt var väntetiden jag hade i Beijing (ca. 7 timmar). Visserligen fanns gratis internet men många sidor var spärrade (exempel MSN, Facebook) och det mesta stod på kinesiska som är omöjligt att läsa, I alla fall för mig. Maten i Beijing var dyr och hittade inget gott, beställde kinamat/skaldjur där allt simmade i fett. Då var jag tvungen att ta mig till PizzaHut och åt pizza.
Hemresan åkte jag med min sambo så vi hade sällskap av varandra under resan och väntetiden.

Så jag kan tänka mig att åka med Airchina igen men med kortade väntetid.

"Kycklingen " sa:
Välkommen hem elmer. Kul att höra att resan vart bra. Kom du hem idag?
Hej.
Jag kom hem torsdag kväll. Planet landade på Arlanda 17.20 och där stod min dotter och väntade på oss med bilen. Hon körde hem för jag var för trött att köra. För mig tar det nu cirka en vecka att vrida "kroppsklockan" tillbaka 5-6 timmar. Har inga problem med detta då jag åker dit.

Elmer

Det är ju ingen nackdel att planera i god tid, rätt som det är så är man där.
Varför funderar ni på Air China

Det är mycket billigare! vi är 2 vuxna och 3 barn så det blir mycket billigare så :)

"maria70 " sa:
Det är mycket billigare! vi är 2 vuxna och 3 barn så det blir mycket billigare så :)
Så många då gäller det att vända på slantarna, man vill ju inte spendera allt på flyget. Då får man ta den lite längre restiden.
Har nå hus i LOS eller kommer ni hyra nåt?

Vi kommer att bo på ett hotell som vi bodde på förra året, jag har fått flera vänner som jobbar där! :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
2 K
kjell.t
K
M
Svar