Thai Air (Exportera en Bullterrier)

Vi väljer det som är bekvämt, praktiskt och inte alltför dyrt. Thai Airways stämde in på alla dom kriterierna till sommaren och med risk för att låta som en papegoja - Jag är inte det minsta orolig men vissa här gör sitt bästa för att man skall bli ett nervvrak.

Det finns ju olika sätt att se på saken som vi har sett, men hur som helst så har ju den thailändska luftfarten varken blivit uteslutna ur EASA eller FAA, och nu när de har fått så stor uppmärksamhet för att de är i närheten av att trilla ur så har de ju press på sig att bli bättre. De har ju hållit på med förbättringarna åtminstone sedan slutet av förra året, så när det är dags för dig att åka så är det kanske inte bara möjligt utan också troligt att de utan tveksamheter kan vara med. Det är naturligtvis klantigt av Thailand att det har blivit såhär över huvud taget med tanke på hur viktigt det är med ordentlig flygsäkerhet när man har en så utbredd turistnäring som Thailand har, men jag tycker det ser ut som att de har vaknat till ordentligt nu iaf. :)

Här är förresten en länk till det officiella meddelandet om att Thailand behåller samarbetet med EASA:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-6284_en.htm

Sjælv tycker jag Thai Airways ær så dyrt jæmført med andra bolag som LH, KLM, Norwegian, Finnair, Etihad etc.
Vet inte varfør men søker jag på en flygsida typ www.travellink.com ær Thaiairways inblandade i en flygning så kan du dubbla priset næstan.
Travellink är nog en av dom dyraste siter,att köpa biljetter av.
Vill minnas att på den tiden man åkte jojjo hit så var dom aldrig aktuella för mig.
Flygstolen .se kan vara ett alternativ kanske.Av dom siter som söker på alla bolag,en del ger förslag på billigaste resdagen dessutom.

Och vi betalar 6700 per vuxen i sommar med Thai. Överkomligt för direktflyg tycker jag.
Berra : för 6700 svkr åkte jag Buisnessclass i november , 4900 var priset för en ekonomi , jag uppgraderde då till buisness . Detta var Nortwegian direktflyg .Även de flyger så man landar tidigt på morgonen . Tyvärr frakatr de inte hundar ,annars tveklöst Norwegian för mig , man väljer allt själv och betsämmer därför själv nivån på priset ..
6700 svkr för att flyga sommartid (lågsäsong är dessutom SVINDYRT....

b
Vill minnas att på den tiden man åkte jojjo hit så var dom aldrig aktuella för mig.
Flygstolen .se kan vara ett alternativ kanske.Av dom siter som söker på alla bolag,en del ger förslag på billigaste resdagen dessutom.

Har många gånger gått in på Travellink då jag köpte ett par biljetter där de första åren ,kom sen på att det skiljer duktigt på priset om man gick in direkt på respektive bolag och köpte direkt, men dagens konkurrens så säger det nästan sig självt .Tillex Finnair lägger sig naturlitvis så lågt de kan med en accepterad lönsamhet, om då ett annat agentbolag skall sälja så vill ju naturligtvis de även ha sin provision , de lever anser jag på mångas dumhet ,eller kanske skall jag säga okunskap eller lathet att tänka . Travellink gör nog en ganska bra hacka i mellanskillnad på varje resa som naturligtvis kunden betalar . Ingen tror väl att flygbolagen rear ut till travellink för att de sen skall kunna sälja billigare än bolaget ..................

Näää så dumma tror inte jag att ny forummedlemmar är.

Gjorde just en test . gick in på just Finnair och sökte på de datum vi nu har köpt iofs från Sverige , men det är normalt billigare.. jag hittade en biljett med Jet Airlaines , då flyger man först till Charles De G. sen till China sen till Suwan flygtid 23 tim ....Detta var vad Travelelink kunde prestera .........................

Senast redigerad av en moderator:

Köper ju aldrig flygbiljetter själv till Bangkok är ju rederiet som betalar och ordnar med det.
Jag använder travellink för att se vilka bolag som har avgångar till Bangkok då jag flyger från så mycket olika flygplatser och kollar så jag fått bästa alternativet ;)
Skulle jag boka egen biljett någonstans beställer jag direkt från bolaget men använder travellink för att se vilka bolag som har flyg till min destination.

Berra : för 6700 svkr åkte jag Buisnessclass i november , 4900 var priset för en ekonomi , jag uppgraderde då till buisness . Detta var Nortwegian direktflyg .Även de flyger så man landar tidigt på morgonen . Tyvärr frakatr de inte hundar ,annars tveklöst Norwegian för mig , man väljer allt själv och betsämmer därför själv nivån på priset ..
6700 svkr för att flyga sommartid (lågsäsong är dessutom SVINDYRT....
Nu är sommaren inte direkt lågsäsong eftersom många familjer, precis som vi, reser då när skolorna har sommarlov. Däremot är oktober och november riktig lågsäsong, då har jag åkt för 4 500 kronor.

Norwegian har dessutom ett stort minus, man måste betala extra för baggage och mat. Och då ingår bara 20 kg, på Thai gäller 30 kg och det är viktigt för oss. Business blir heller inte aktuellt för en familj med tre barn.

Det priset jag angav var för två väskor samt mat ombord 2ggr/flygning ..Och jo sommaren är lågsäsong men inte november Berra , då åker de flesta faranger hit ,så där har du nog lite fel min vän...........Thai var även nu i April betydligt dyrare än Finnair , dock så är ju Finnair ej
direkt

Senast redigerad av en moderator:
Det priset jag angav var för två väskor samt mat ombord 2ggr/flygning ..Och jo sommaren är lågsäsong men inte november Berra , då åker de flesta faranger hit ,så där har du nog lite fel min vän...........
Jag körde sökning på flera sajter med samma resultat, endast Aeroflot var nämnvärt billigare än Thai dom dagarna vi ville åka. Och som sagt där går gränsen, jag skickar aldrig min icke engelsktalande hustru med tre barn via Moskva, det finns inte en chans.

Att du inte skickar din familj med Aeroflot förstår jag mycket väl , i flygkretsar så är de de som det talas mest illa om säkerheten om. Jag skulle inte rekommender ens min ovän att flyga med dessa . jag vet nu att det kommer att skrivas typ"jag reser alltid med Aeroflot och dom är helt ok .. det är tur att vi är olika annars skulle det ju vara fullt på vartenda plan ur tillex Finniars luftflotta ha det så gott , detta kan stötas och blötas i oändlighet .. Jag för min del skiter egentligen i priset ,maten samt drickat, jag vill komma fram med livet i behåll .. Att flyga rysskärror är ingat jag gillar , jag har gjort det och känner här nere en Finne som flög åt Aeroflot ett tag , men nej tack ,han flyger ogärna nu ens som passagerare med dem .. mer skall jag inte säga .. finns massor av Stories . Sammantaget så vill jag inte flyga Tha pga. att de är Thai och alltid tror de vet bäst , skitservice fick jag denna gång , kanske bättre nästa gång .men det blir inget nästa med Thai Air ,inte med ett bolag som har urusel ekonomi och en styrelse ur ett folk som skiter i det mesta..............

Jag tycker att en av fördelarna med Norwegian att man betalar för det man nyttjar. Vill jag resa till Thailand med hanbagage men ta med två kolli hem så betalar jag 600 kronor för två väskor hem inget för nerresa. Jag gillar frihet men man måste ju så klart räkna med det när man jämför.

Aeroflot är inte heller min favorit fast det var 25 år sen sist ...

Du har rätt @Phonta vi kan älta detta i all evinnerlighet. Vi har olika syn på saker och ting, jag har alltid fått utmärkt service på Thai och är nöjd med dom. Det kan naturligtvis ändras efter sommarens resa men det hoppas jag inte. Trevlig resa med Finnair, dom är mycket bra att resa med. Och självklart skall man inte låta hundar flyga med Thai om dom behandlas så illa.

Iofs längesen men sist jag åkte med finnair va maten knappt ätbar, lika illa åt båda hållen och det var överlägset min värsta matupplevelse på ett flygplan så därför kollar jag inte ens dom när vi ska åka. För min del blir det oftast Lufthansa som har kort flygtid, bra mat och kvällsflyg och sett till flygtiden brukar vara bland dom billigaste. Dessutom Airbus 340 så vi slipper knö med nån annan, bara 2 säten vid fönstren.

Ja maten är inte alltid den bästa, ska iofs vara bättre nu.

Dock annat som väger upp som vi väger högre som service, bytestider, extrabagage till rimligt pris etc.

Iofs längesen men sist jag åkte med finnair va maten knappt ätbar, lika illa åt båda hållen och det var överlägset min värsta matupplevelse på ett flygplan så därför kollar jag inte ens dom när vi ska åka.

Det var då det, men just nu är det Finnair som är absolut bäst och det är därför som @Phonta har valt att resa med just dem. ;)

Av dina tidigare inlägg i forumet så förstår jag att du inte klarar av att få ihop något sammanhang av en tråd inte ens om du läser de första inläggen .. jag köpte de första biljetterna på THAI AIR följaktligen hade jag då valt att flyga med dem , eller brukar du köpa på Thai Air när du vill flyga Finnair ...................... Thai Air var helt omöjliga att ha att göra med .. jag vet att du inte gillar mig suriya , det har du visat genom många idiotiska inlägg genom lång tid , tydligen inga krav för att få tillhöra TS Teamet.............

Av dina tidigare inlägg i forumet så förstår jag att du inte klarar av att få ihop något sammanhang av en tråd inte ens om du läser de första inläggen .. jag köpte de första biljetterna på THAI AIR följaktligen hade jag då valt att flyga med dem , eller brukar du köpa på Thai Air när du vill flyga Finnair ...................... Thai Air var helt omöjliga att ha att göra med .. jag vet att du inte gillar mig suriya , det har du visat genom många idiotiska inlägg genom lång tid , tydligen inga krav för att få tillhöra TS Teamet.............

Det var menat som skoj (skrivet med glimten-i-ögat-smily för att visa det), och jag beklagar att du har uppfattat det som motsatsen och ber om ursäkt för att mitt inlägg uppfattades så!

Så det var menat att uppfattas som skoj, och jag trodde också att det skulle vara både riskfritt och till nöje med tanke på det du nyligen skrev till mig.

Jo , självklart slriver jag detta med "glimten i ögat " tyvärr ser man ju inte det i våra inlägg . Jag är inte den surgubbe som Jonas vill ha mig till;) Jag anses som ganska skämtsam av min omgivning , jag är bara lite tråkig då jag är en människa som vill ha kontroll över min livssituation .. Vill inte låta andra styra mina beslut , jag har levt för länge och har ganska bestämda åsikter ,tycker att alla skall få ha det givetvis , även om detta land som jag nu gett tre år av mitt liv ..........

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp