Rent praktiskt så skulle de gå att bygga ut med sådana fläktar men frågan är om de är värt det ? pga effektiviteten kontra priset.För om inte priset var avgörande så skulle majoriteten säkerligen montera upp massvis med solpaneler på taket och sedan kunna ha fri el och A /C för de närmaste 50 åren men priset för en sådan lösning med dagens teknologi är för dyr i förhållande till vad det kostar att betala månad efter månad för förbrukad el och låta pengarna ränta sig på banken istället.Dock så har jag sett på olika Hotell tak att iden finns och fungerar men då vet jag ju inte hur ekonomiskt det blev för dem?
Att värma och lagra vattnet är också en ide som skulle kunna utnyttjas via solpaneler till en ev pool.
Är det någon av er som vet vad dylika solpaneler kostar i Thailand?
Lunkan:Boken Tetrabiblos som Astrologin baserar sin kunskap på var skriven för runt 140 e Kr och som sedan dess legat till grund för astrologin än idag.Solen, månen och de 5 då kända planeterna som Astrologi teorin bygger på kunde då inta inte mindre än ca 20 000 miljarder olika kombinationer med de tolv stjärntecken och tolv himmelshus som astrologerna använde sig av.Så många människor har tillsammans ännu inte existerat på jorden och vi har förövrigt mer än 5 planeter i vårat solsystem ;D
Astrologins regler för hur planeternas ställning på himlen vid födelsen påverkar våra liv bygger på totalt ofullständiga observationer.Det är en ren tillfällighet att månens fasväxling sker med samma period som kvinnors menstruation exempelvis.I personlighetsbeskrivnings försök har teorin misslyckats.
Framgång/yrken i statistik har misslyckats då man jämförde ett 60 + yrken med fler än en 250 000 människor i ett världsligt test undersökts rörande solens plats i djurkretsen. Astrologi har även inget som helst stöd i kvantmekaniken heller.Därmed faller astrologin också som vetenskap.Och trots alla tester och bevis om motsatsen så finns det folk som tror på vidskepelser som denna.
Om du då sen väljer att tro på denna urgamla teori trots all motbevis så är de ju helt upp till dig men jag är glad att majoriteten i samhället vill och vågar ta steget vidare,,,,,,för annars så hade vi ju alla stått still,liksom astrologin,utvecklingen och vinden
Citat,,,,,,Ditt exempel visar att du missat en sak ALLA stjärntecken har sina för och nackdelar, summan av dem blir ungefär densamma, men de är bra/dåliga på olika saker. Sedan kan alla träna, men man kan inte få bort sin grundpersonlighet.,,,,,
Den teorin som du har tycker jag är skrämmande och jag finner det märkligt att med dagens öppenhet och kunskap som vi lärt oss i skolan och samhället inte har gått in i dig när du tilldömmer människor en identitet som du helt totalt saknar grund för.Tyvärr så har du missat en väsentlig sak i ditt liv som du bör lära dig och det är att vi alla föds och är lika ifrån start oavsett planeter hit eller dit men med olika förutsättningar.
Om du väljer att gå på hårt din astrologi teori som helt saknar grund i modern tid så kommer du få det svårare att fungera i samhället och med din eventuella fru.Den dagen du kommer att se och vara i Thailand med dina egna ögon så hoppas jag att du har ändrat inställning till detta eller åtminstone vet om att det förekommer en annan verklighet.
Du nämner vidare om att ,,,,Ni "icketroende" har inte förklarat hur t ex jag kan se på VISSA personer vad de är för stjärntecken......
Du kan inte det Lunkan,,,,Det handlar om en slumpteori på ett fåtal individer,,,,,tron kan besegra berg men i detta fall så har jag hela världens fakta och bevis med mig i ryggen mot en enskild kvalitativ studie som du själv har gjort och gör och fortsatt intalar dig själv att du kan göra.Och vi alla vet ju att kvalitativa studier påverkas av den egna åsikten och inställningen vilket i sig därmed blir värdelös i ett enskilt test.
Jag hoppas inte svaret är alltför KYLIGT att ta till sig men som jag nämnt tidigare,,,,vi är i ett offentligt rum där svaren och frågorna svänger som vinden,,,,,än hit och än dit.....Solpanel ja,,,vad kostar sådana och i vilken storlek,,,,,,någon?