Ansökte via ambassaden... (Det är ansökningsdatum som gäller. Nätansökan och "pappersansökan" får ej behandlas olika..
Hon fick vänta 2,5 månad på intervjun.. (Återigen det är ansökningsdatumet som gäller. Inte att man blir placerad i någon slags kö utefter intervjuvdatum....
Det var Växjö som beslutade..
Vi " förlorade" drygt 3 veckor i tid då brevet om "frågorna till mig" låg hemma i tre veckor då jag var i Thailand och hälsade på..
Vi är gifta, Inga barn eller andra personer var inblandade i ansökan. Jag har arbetat och haft fast arbete många, många år, ostraffad.
Men återigen. Det är ansökningsdatumet som gäller. När man väl har blivit tilldelad en handläggare så skall denne aktivt arbeta med ärendet utifrån ansökningsdatumet. SKRIV (och spara skriftväxlingen) till handläggaren och fråga vilken dokumentation som eventuellt är oklar eller saknas i just ert ärende. Komplettera så fort som möjligt och återigen SKRIV till handläggaren och fråga om något saknas eller är oklart. Får ni besked att inget saknas så är ärendet klart till beslut.
Kan inte nog understryka hur viktigt det är att ansökan skall behandlas utifrån ansökningsdatumet och inte efter intervjuvdatum...