A
Anonyma
Gäst
Generellt så är Thai jäkligt korkade så är det bara. Tror att det beror mycket på det här med att inte tappa ansiktet, man kan ju inte erkänna att man har fel, inte ens för sig själv och då lär man ju sig inget. Spelar nästan ingen roll vart man vänder sig här så är det fullt av Thai som har skitdålig kompetens inom det dom är anställda som. No have, can not är ju std svaret för att dom inte vet och inte heller vill fråga någon annan för då tappar dom ju fejan. Inte alla givetvis men stora massan är ju så här.Jonas är nog lite verklighets främmande anser jag , ställ Thailand i relation till Västvärden och vad folk i respektive länder kan och vet , dvs allmännbildning .. Mellan Thailand och Västvärden är skillnaden enorm , det är som att jämföra en lågstadieelev med en Doktorand i samhällsvetenskap på Universitet...
Inte ett skit utanför Thailand vet de, med vissa undantag naturligtvis .. jag har en hel del ganska normala Thailändska affärsman som kamrater i Pattaya , snacka om att de är helt okunniga om hur omvärden ser ut samt vad som hänt eller vad som händer i övriga värden utanför metropolen Thailand . Kom nu inte med att ni minsann vet kunniga Thai , Jag menar nu VANLIGT folk i Thailand , en högskolelärare är inte en norm för Thailändska folket i stort ..
Jag har träffat grymt kunnigt folk i Thailand , men inte är det ofta .. Men jag tror att det är så den Thailändska regeringen vill ha det .. Ett okunnigt folk bråkar inte ...
Andra Asiatiska länder som har en hög utbildningsnivå skulle aldrig funka med en juntaregering , men Thailands folk verkar ju ganska nöjda för tillfället . jag tycker det är skitbra . det är ju förhållandevis lugnt i landet ....
Och det värsta som kan hända är ju att bli tillrättavisad av en falang, helvete då förlorar dom hela huvet verkar det som.
Där har dom ett stort problem för att lärarna på dom statliga skolorna har skitkass kunskap om det dom lär ut så dom som inte har råd att gå i bättre skolor förblir dumma och dom är många.
Men tror att mycket av det här är politiskt strategi, det är mycket lättare att kuva ett okunnigt folk.