Nya tider för TV tittande.

 
S

Snackarn

Gäst
Eftersom jag tröttnat på vanligt zappande mellan kanaler så har jag nu köpt en Chromecast. Nu slipper man betala för True Visions abonnemang som endå bara visar skit. Upplägget blir nu Kodi på min ipad och övriga appar som SVT Play, Netflix, Viaplay, HBO Nordic och C-more. Castar till TVn och ligger kvar bekvämt i sängen.
Vad kör ni andra med i Thailand, parabol eller IPTV?
 
Eftersom jag tröttnat på vanligt zappande mellan kanaler så har jag nu köpt en Chromecast. Nu slipper man betala för True Visions abonnemang som endå bara visar skit. Upplägget blir nu Kodi på min ipad och övriga appar som SVT Play, Netflix, Viaplay, HBO Nordic och C-more. Castar till TVn och ligger kvar bekvämt i sängen.
Vad kör ni andra med i Thailand, parabol eller IPTV?
Kör du via VPN då? Annars blir det ju mycket begränsningar vad som får sändas utomlands.
 
Mycket av utbudet via Kodi kan ses utan men de övriga behöver man köra via vpn.
 
Apple TV med Play apparna, Youtube och Netflix. Samt VPN från Anonine, bra kvalitet.

Många streaming program på webben funkar i Iphone, Airplay till Apple TV:n och TV:n
 
Apple TV med Play apparna, Youtube och Netflix. Samt VPN från Anonine, bra kvalitet.

Många streaming program på webben funkar i Iphone, Airplay till Apple TV:n och TV:n
Suck Apple ;) Kör med Google och ChromeCast är melodin ...

Same same ... but different
 
Köpt en liten låda lite större än ett cigaretter paketet i Sverige för 1000 kr sedan tillkommer årsavgift 1500 per år och då ser du alla svenska kanaler samt alla c more och viasat plus och alla extra sist jag uppdaterade var det över 2000 kanaler vad som behövs är internet med nedladdning 5 Mbit hdmi kabel så funkar det helt ok du kan se tillbaka 24 timmar så vi i Thailand kan vänta tills nästa dag
 
Köpt en liten låda lite större än ett cigaretter paketet i Sverige för 1000 kr sedan tillkommer årsavgift 1500 per år och då ser du alla svenska kanaler samt alla c more och viasat plus och alla extra sist jag uppdaterade var det över 2000 kanaler vad som behövs är internet med nedladdning 5 Mbit hdmi kabel så funkar det helt ok du kan se tillbaka 24 timmar så vi i Thailand kan vänta tills nästa dag
Vad heter den?
 
Det är ingen drembox hur den fungerar vet jag ej men jag får samma tv utbud plus lite mer som i Sverige har provat drembox ..mm men den fungerar helt ok
 
Det är väl bara att linka erat tv utbud från sverige till Thailand om ni har dubbelt boende, hur svårt är det!
Sen ärligt, Svensk TV finns det något bra, har dom bra erbjudande??
Kan ju inte va en storsäljare precis vem fan vill ha Svensk TV?
 
Det är väl bara att linka erat tv utbud från sverige till Thailand om ni har dubbelt boende, hur svårt är det!
Sen ärligt, Svensk TV finns det något bra, har dom bra erbjudande??
Kan ju inte va en storsäljare precis vem fan vill ha Svensk TV?
Jo men nu betalade han ju ett väldigt lågt pris för massa tjänster ... tror inte han hade dubbelt boende ... kan man ta emot det i Thailand kan man väl också i Sverige var min tanke ...
 
Jo men nu betalade han ju ett väldigt lågt pris för massa tjänster ... tror inte han hade dubbelt boende ... kan man ta emot det i Thailand kan man väl också i Sverige var min tanke ...
Den går att ha med vart man än befinner sig, å det är ju inte dom svenska kanalerna man är ute efter;)
 
Senast redigerad av en moderator:
För två år sedan skaffade jag denna Chromecast i Sverige. Avslutade all TV
Måste dock ha miniabbbonemangen SVTV o TV4.
Förra året tog jag med Chromecasten till Chiangmai. Bor här 8 månader. Perfekt.
Måste dock ha VPN. Hide My ash. 36 dollar blev lösningen.
Har aldrig haft ett abbonemang i Thailand bara gratiskanaler via parabol.
Allt finns på webben. ALLT. Till och med Luleå Hockeys matcher "castar" jag....de vann igår....
 
Bor permanent i Thailand den fungerar var du än befinner dig det ända du behöver är internet man kör den utan vpn köpte en till grabben i sverige och han är nöjd
 
Det beror på hur bra ditt internet är ,HD på dom flesta kanaler ,åker du på "semester " så är det bara att ha med en hdmi kabel så kör man wifi på hotellets internet
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp