Vilka äter extra D-vitmin nu i corona/influensa tider

Man ser med jämna mellanrum att det varnas för stora doser med vitaminer men inte ett enda förgiftningsfall finns.

Däremot är det många som varje år blir medicinförgiftade och måste tas in på sjukhus för utredning/förgiftning men det räknas tydligen inte. Tom de som dör av för mycket medicin där kollen verkar vara noll. Läkarna sitter ju i famnen på läkemedelsindustrin och läkemedelsindustrin vill tjäna pengar.

Vitaminer och andra naturmediciner kan de inte söka patent på och tjäna pengar så det motarbetas på alla plan med deras stora resurser, trots att ibland kan vitaminer/naturmedicin tom vara lösningen eller hålla tillbaka/lindra sjukdom, dessutom till en låg kostnad.

Samhället skulle tjäna pengar på att distansera sig från läkemedelsbranschen och våga ta egna beslut med hjälp av oberoende experter till hjälp som är helt distanserade från läkemedelsbranschen och se till att läkemedelsindustrin inte påverkar läkare på olika sätt, t.ex fina middagar/resor med mera.

Ja Valeant Pharma är väl skräckexemplet vad det gäller läkemedelsindustrin.

/ SatanG

Hej

I Storbritannien kommer man nu att dela ut gratis D-vitamin till särskilt utsatta för covid-19, detta eftersom D-vitamin stärker kroppens försvar mot covid-19, låter som om vi som redan käkar D-vitamin har gjort rätt.

SOPHIE STIGFUR
06:29
D-vitamin kommer att delas ut till miljoner människor i Storbritannien efter ett färskt beslut från regeringen, rapporterar Sky News.
Totalt rör det sig om 2,7 miljoner invånare, som bedömts som särskilt utsatta för viruset, som kommer att få D-vitamin alldeles gratis. Detta eftersom D-vitamin visat sig stärka kroppens försvar mot covid-19.
Leveranserna kommer att påbörjas i januari.
– På grund av de otroliga uppoffringar som det brittiska folket har gjort för att bekämpa viruset har många av oss tillbringat mer tid inomhus i år och kan ha brist på D-vitamin. Regeringen vidtar åtgärder för att säkerställa att utsatta individer kan få tillgång till ett fritt utbud för att hålla dem friska genom de mörkare vintermånaderna, säger hälsominister Hancock i ett uttalande.

Mvh isan lover

Hej

D-vitamin försäljningen har gått upp med 80% och i många butiker och apotek är det slut, i början av pandemin var det toapapper folk hamstrade men nu är det D-vitamin, även internationellt är efterfrågan stor.

Mvh isan lover

Jag äter själv men frågade en kompis som är läkare om det. Det är bra i små mängder stora mängder orsakar prostatacancer sa han. Så ta det meden nypa salt.

Hej

D-vitamin försäljningen har gått upp med 80% och i många butiker och apotek är det slut, i början av pandemin var det toapapper folk hamstrade men nu är det D-vitamin, även internationellt är efterfrågan stor.

Mvh isan lover
Då regnar det pengar på kineserna. Har för mig att vitaminer är en av Kinas stora exportvaror.

Att folk äter extra D-vitamin kommer att rädda liv. Själv äter jag 5000 IE varje dag kombinerat med K-vitamin. Fauci (USA:S Tegnell) uppger att han äter 6000 IU dagligen. ..

Jag äter själv men frågade en kompis som är läkare om det. Det är bra i små mängder stora mängder orsakar prostatacancer sa han. Så ta det meden nypa salt.
Jag tror han syftar på E vitamin där det finns studier som pekar på ökad risk. . D-vitamin ska väl snarast minska risken för prostatacancer

Klein EA, Thompson IM, Jr., Tangen CM, Crowley JJ, Lucia MS, Goodman PJ, et al. Vitamin E and the risk of prostate cancer: the Selenium and Vitamin E Cancer Prevention Trial (SELECT). Jama. 2011;306(14):1549-56.

Jag tror han syftar på E vitamin där det finns studier som pekar på ökad risk. . D-vitamin ska väl snarast minska risken för prostatacancer

Klein EA, Thompson IM, Jr., Tangen CM, Crowley JJ, Lucia MS, Goodman PJ, et al. Vitamin E and the risk of prostate cancer: the Selenium and Vitamin E Cancer Prevention Trial (SELECT). Jama. 2011;306(14):1549-56.
Det kan stämma.

Nu har en ny STOR studie kommit angående D-vitamin (calcifediol). Den visar en DRAMATISKT ökad chans att överleva Covid-19. Detta även för människor som insjuknat så pass allvarligt att de måste läggas in på sjukhus.

4000 IE är vad som gäller i intag. INTE lägre/högre. Jag orkar ärligt talat inte med en debatt fram och tillbaka med okunniga inlägg (de flesta inlägg på TS är bra).

Nu har en ny STOR studie kommit angående D-vitamin (calcifediol). Den visar en DRAMATISKT ökad chans att överleva Covid-19. Detta även för människor som insjuknat så pass allvarligt att de måste läggas in på sjukhus.

4000 IE är vad som gäller i intag. INTE lägre/högre. Jag orkar ärligt talat inte med en debatt fram och tillbaka med okunniga inlägg (de flesta inlägg på TS är bra).

Hej

Käkar både C och D vitaminer och har inte ens haft en förkylning på närmare två år nu.

Mvh isan lover

Hur kan man fastställa det? Blir det inte skillnad om man t.ex väger 65kg eller 120kg?
En bra fråga som inte jag kan svara på. Men 4000 IE är högsta rekommendationen från myndigheterna.

Citat från livsmedelsverkets sida "Enligt den europeiska livsmedelssäkerhetsmyndigheten, Efsa, är övre gräns för intag (Tolerable Upper Intake Level, UL) av D-vitamin 100 mikrogram per dag för vuxna." slut citat Finns det andra åsikter om högsta dagliga dos? Ja.

Jag har min legitimation att tänka på får du ha i åtanke :)

En bra fråga som inte jag kan svara på. Men 4000 IE är högsta rekommendationen från myndigheterna.

Citat från livsmedelsverkets sida "Enligt den europeiska livsmedelssäkerhetsmyndigheten, Efsa, är övre gräns för intag (Tolerable Upper Intake Level, UL) av D-vitamin 100 mikrogram per dag för vuxna." slut citat Finns det andra åsikter om högsta dagliga dos? Ja.

Jag har min legitimation att tänka på får du ha i åtanke :)
Jasså har myndigheterna i Sverige ändrat max intaget för inte var det väl så högt som 4000IE förut? När jag läser på Livsmedelsverkets hemsida så är det 10-20 mikrogram som gäller. 4000IE blir väl 100 mikrogram alltså 10 gånger högra. Vilka myndigheter hänvisar du till?

Sorry glömde länken
Livsmedelsverket

Jasså har myndigheterna i Sverige ändrat max intaget för inte var det väl så högt som 4000IE förut? När jag läser på Livsmedelsverkets hemsida så är det 10-20 mikrogram som gäller. 4000IE blir väl 100 mikrogram alltså 10 gånger högra. Vilka myndigheter hänvisar du till?

Sorry glömde länken
Livsmedelsverket
Det är rätt länk du skickar. Se under rubriken "Kan man få i sig för mycket d-vitamin" Jag kanske ska ändra mitt ordval till "högsta säkra intag.."

Eftersom min får dog i prostatacancer är jag mycket noga med att kolla allt kring prostatan. D vitamin med mycket kalcium i kroppen påverkar prostatan negativt. Därför länder med mycket konsumtion av mejeriprodukter är överrepresenterad i prostatacancer. Så ta D vitaminen med nypa salt och stoppa inte i dig mycket om du är under 55 år.

Eftersom min får dog i prostatacancer är jag mycket noga med att kolla allt kring prostatan. D vitamin med mycket kalcium i kroppen påverkar prostatan negativt. Därför länder med mycket konsumtion av mejeriprodukter är överrepresenterad i prostatacancer. Så ta D vitaminen med nypa salt och stoppa inte i dig mycket om du är under 55 år.
Vi har diskuterat detta i några inlägg ovan (Du och jag) ännu en gång så är det troligen E vitamin du avser.

Vi har diskuterat detta i några inlägg ovan (Du och jag) ännu en gång så är det troligen E vitamin du avser.
Nej D vitamin menar jag punkt slut.
Tog PSA 2.1, åt 2 månader D vitamin och mejeriprodukter nästa test 2.8. Slutade äta mejeriprodukter totalt, använde D vitamin och åt bara fisk och skaldjur och ett halvsked gurkmeja varje dag då testade psa fick 1.9.
Jag struntar i vad andra säger om D vitamin eller E, jag kan bättre min kropp än någon läkare.
Vid inflammation (vinter tid) får jag psa rund 3.5 och läkaren tyckte att jag måste göra biopsi, jag accepterade bara för att bevisa att de har ofta fel. Efter 4 veckor svaret var negativt och jag var frisk som fan.
På sommaren eller när jag är i Thailand min psa blir inte mer än 1.
Summa summarum D vitamin ensam är bra för prostatan och kylan i Norrland kommer att ta livet av mig 55555
Och det är bäst att du respektera för en gångs skull andras åsikter, jag har testat på mig själv hela falska propagandan om vitaminer.
99,9% beror på vilka gener du har i kroppen resten är bara 0.1%. Våra mödrar är en bra barometer på hur länge vi lever plus minus 5 år.
Jag rekommenderar alla att ta lite gurkmeja varje dag men inte vitaminer.

Nej D vitamin menar jag punkt slut.
Tog PSA 2.1, åt 2 månader D vitamin och mejeriprodukter nästa test 2.8. Slutade äta mejeriprodukter totalt, använde D vitamin och åt bara fisk och skaldjur och ett halvsked gurkmeja varje dag då testade psa fick 1.9.
Jag struntar i vad andra säger om D vitamin eller E, jag kan bättre min kropp än någon läkare.
Vid inflammation (vinter tid) får jag psa rund 3.5 och läkaren tyckte att jag måste göra biopsi, jag accepterade bara för att bevisa att de har ofta fel. Efter 4 veckor svaret var negativt och jag var frisk som fan.
På sommaren eller när jag är i Thailand min psa blir inte mer än 1.
Summa summarum D vitamin ensam är bra för prostatan och kylan i Norrland kommer att ta livet av mig 55555
Och det är bäst att du respektera för en gångs skull andras åsikter, jag har testat på mig själv hela falska propagandan om vitaminer.
99,9% beror på vilka gener du har i kroppen resten är bara 0.1%. Våra mödrar är en bra barometer på hur länge vi lever plus minus 5 år.
Jag rekommenderar alla att ta lite gurkmeja varje dag men inte vitaminer.
??? Nu fattar jag ingenting! Jag respekterar din åsikt men du skriver ju själv att D-vitamin är bra för prostatan och att du har bättre värden på sommaren och i Thailand med dess solsken.

Jag håller med dig om att mejeriprodukter har sina nackdelar..

??? Nu fattar jag ingenting! Jag respekterar din åsikt men du skriver ju själv att D-vitamin är bra för prostatan och att du har bättre värden på sommaren och i Thailand med dess solsken.

Jag håller med dig om att mejeriprodukter har sina nackdelar..
Jag menade det som du skrev förra gången också att jag blandar ihop E och D effekter. Jag menade inte illa med att ha respekt och be om ursäkt för missförståndet. Ha det bra

Liknande trådar

L
Svar
7
Visningar
2 K
L

Tillbaka
Topp