Bangkok till Koh Tao

Har man inte bråttom är ju bilfärjorna bättre...
Då blir det en behaglig resa... Frugan gillar inte katamaranen då hon är rädd..

5555555 jag antar att jag inte är lika klen när det kommer till sjöar 555555 ;)

Hårda smällar buhu, ooooh my budda, ja då skall ni nog flyga istället för sjön verkar ni inte ha nåt att göra på 555555.

Sen att det slår i katamaraner beror oftast på att sjöarna slår i skrovet mellan pontonerna så mer ljud än något annat, farsan hade en katamaran som vi trålade med och var lite mer slagljud i en sådan ;)

5555555 jag antar att jag inte är lika klen när det kommer till sjöar 555555 ;)

Hårda smällar buhu, ooooh my budda, ja då skall ni nog flyga istället för sjön verkar ni inte ha nåt att göra på 555555.

Sen att det slår i katamaraner beror oftast på att sjöarna slår i skrovet mellan pontonerna så mer ljud än något annat, farsan hade en katamaran som vi trålade med och var lite mer slagljud i en sådan ;)
7-8 knop och helst i innerskärgården, då är det behagligt att åka båt:cool:

Lomprayas egen buss till chumpon och katamaranen där är absolut smidigaste sättet att resa dit, kostar ca 2000 baht totalt. Är man inte väldigt känslig för att det gungar lite så är katamaranen bara bekväm, blåste en del när vi åkte och gungade lite men slog va inget man märkte av. 100 baht extra så får man sitta en trappa upp i vip rummet, skönare stolar.
Tips är att köp med egen mat, mackorna på båten är sådär.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp