Bangkok .

 
Vart i Bangkok rör du dig om du avviker från mängden genom att vara ren och nykter? Det har jag aldrig upplevt som något problem i Bangkok att man skulle sticka ut för att man råkar vara nykter och/eller välvårdad...
Bara att röra sig e barkretsarna runt Soi 4 .555
 
Hej

Ja det finns säkert bra, trevliga och lite lugnare platser i Bangkok också, men är man på genomresa eller besöker släkt så blir det bara några dagar och sen hem till byn igen, så man hinner inte lära känna andra områdena riktigt.

Barn kan ju helt klart leda till kontakter överallt i Thailand, dom älskar ju barn, sen har vi ju en fördel till eftersom vi alla talar Isaan/Lao så vi blir extremt väl bemötta av människor ifrån Isaan runt omkring i Thailand, dom dyker ju upp överallt vart man än åker, dom tar väl hand om oss.

Mvh isan lover
Hej
Ja det var ju precis det jag skrev.
Om du själv inte tar dig tid hur kan du då förvänta sig att andra då skall göra det.
Mvh
 
Hej
Ja det var ju precis det jag skrev.
Om du själv inte tar dig tid hur kan du då förvänta sig att andra då skall göra det.
Mvh

Hej

Det jag tycker mig märka är att folk på landsbygd rent generellt verkar ha mycket lättare att ta kontakt med varandra än folk i städer, på landet är man lite mer avspända, nyfikna och tar chansen att snacka lite när möjligheten dyker upp, åker du buss i ex.vis Isaan så vill alla veta vem du är och var du kommer ifrån, kanske vill dom även bjuda på något att äta o.s.v, detta är enligt mig betydligt ovanligare i större städer.

Mvh isan lover
 
Hej

Skillnaderna mellan städer och landsbygd tycker jag att min nu sedan länge döde morfar (dog 1989) beskrev bra när en gång lämnade ön och besökte metropolen Uddevalla på 70-talet, han tyckte att det var hemskt, folk verkade stressade, hälsade inte på dom som dom mötte och trafiken var otrolig, det var precis som i en myrstack sa han, dom bodde t.o.m ovanpå varandra i hus som såg ut som lådor. :)

Mvh isan lover
 
Allt ni skriver om är för mej inget nytt, född i norrländsk glesbygd. Där kände vi alla varandra pratade med varandra när vi träffades. Sen på grund av jobb flyttade ja söder ut, de blev Göteborg. Då tyckte jag att alla bara sprang till sina uppdrag, när ja lärt mej storstads mentaliteten funkade för mej. Sen blev jag en värds medborgare på grund av mitt jobb. De funkar för mej även i thailand, man måste lära sej att skilja på stad och landsbygd, ja trivs på landet men kan även göra mej i stan
 
Hej

Skillnaderna mellan städer och landsbygd tycker jag att min nu sedan länge döde morfar (dog 1989) beskrev bra när en gång lämnade ön och besökte metropolen Uddevalla på 70-talet, han tyckte att det var hemskt, folk verkade stressade, hälsade inte på dom som dom mötte och trafiken var otrolig, det var precis som i en myrstack sa han, dom bodde t.o.m ovanpå varandra i hus som såg ut som lådor. :)

Mvh isan lover
Tänk att det fanns människor som kände så även på den tiden. Men det förekommer förmodligen fortfarande att folk inte har varit utanför sin hemort mer än vid ett fåtal tillfällen.
 
Tänk att det fanns människor som kände så även på den tiden. Men det förekommer förmodligen fortfarande att folk inte har varit utanför sin hemort mer än vid ett fåtal tillfällen.

Hej

Ja min morfar var inte mycket för att resa, han fick ju en tuff start, han blev såld på auktion till lägstbjudande som 10 åring, blev köpt av en bonde som lät honom sova i ladugården och jobba som en vuxen redan som barn, bondens egna barn bodde i huset och åt bättre mat, han var inkallad under kriget och stationerad vid norska gränsen, gjorde efter detta någon enda resa till Göteborg och Trollhättan under sin livstid, samt Uddevalla som var närmaste systembolag en gång i tiden, längre kom han aldrig, han trivdes bäst på ön, hade sin lilla gård med några mjölkkor, får och höns, sen fiskade han hummer, sill, torsk och makrill säsongsvis, han längtade inte bort utan trivdes där han var.

Vet en annan kompis till mig som hade sin morfar ifrån en ö norr om oss på besök i Trollhättan, han vankade som en äggsjuk höna fram och tillbaka i lägenheten, tittade ut genom fönstren och undrade när dom skulle åka tillbaka hem, med mormodern var det precis tvärtom, hon sprang runt i butiker och tyckte att stan var fantastisk.

Mvh isan lover
 
Tänk att det fanns människor som kände så även på den tiden. Men det förekommer förmodligen fortfarande att folk inte har varit utanför sin hemort mer än vid ett fåtal tillfällen.
När jag tog bussen från Smögen-Göteborg, steg det på en gammal dam runt 90 år i Hunnebostrand.
Hon skulle till Göteborg, sist hon var där hade dom åkt häst och vagn dit berätta hon för busschauförren och nu skulle hon för första gången åka buss.
Så jo på kusten fans dom för inte allt sålängesen, fast dem är nog utdöda nu, det här var för runt 25 år sen.
 
När jag tog bussen från Smögen-Göteborg, steg det på en gammal dam runt 90 år i Hunnebostrand.
Hon skulle till Göteborg, sist hon var där hade dom åkt häst och vagn dit berätta hon för busschauförren och nu skulle hon för första gången åka buss.
Så jo på kusten fans dom för inte allt sålängesen, fast dem är nog utdöda nu, det här var för runt 25 år sen.

Nja, säg inte det. Jag läste på internet om en gammal gubbe, men tveksamt om han kom från någon ö. I vilket fall; han har nog inte varit i Bangkok sedan folk red omkring på elefanter för han satte sig på Nana Plaza trots att han var absolut livrädd för att någon skulle prata med honom. På hans tid fanns det kanske inte 8,000 barer och restauranger i Bangkok där man får sitta och suga på en Chang i en timme utan att någon stör en.
 
Nja, säg inte det. Jag läste på internet om en gammal gubbe, men tveksamt om han kom från någon ö. I vilket fall; han har nog inte varit i Bangkok sedan folk red omkring på elefanter för han satte han sig på Nana Plaza trots att han var absolut livrädd för att någon skulle prata med honom. På hans tid fanns det kanske inte 8,000 barer och restauranger i Bangkok där man får sitta och suga på en Chang i en timme utan att någon stör en.
5555555 nu skratta jag så ja nästan skvätte i byxan ;) 55555
 
Nja, säg inte det. Jag läste på internet om en gammal gubbe, men tveksamt om han kom från någon ö. I vilket fall; han har nog inte varit i Bangkok sedan folk red omkring på elefanter för han satte sig på Nana Plaza trots att han var absolut livrädd för att någon skulle prata med honom. På hans tid fanns det kanske inte 8,000 barer och restauranger i Bangkok där man får sitta och suga på en Chang i en timme utan att någon stör en.
Känns som jag läst om gubben någonstans innan.
 
Jag har ju berättat innan om när jag körde 2 tanter 20 km till Nong Khai. Dom var över 50 år gamla och hade aldrig vart där innan. Totalt livrädda och jag fick nog 20 frågor om vi inte bara kunde åka till Tha bo (6 km bort) för dom var rädda att vi tappar bort varann och dom inte kunde ta sig hem igen
 
Bangkok en vecka .kommer aldrig mer att hända .Allt är inte dubbelt så bra .bara dubbelt så dyrt .Taxisnubbar som skor sig .tio ggr värre än i Tillex Pattis .Högfärdiga skitstövlar .inte alls trevliga som i tillex Udon eller KK .Hua Hin .Pattaya .Kho Samui är enligt min upplevelse trevligt folk .Likaså Kanchanaburi .Norrut ovan Udon bra folk .alldeles för många otrevliga i Bangkok .jobbiga otrevliga barbrudar
FN blev riktigt sur på en igår .fattade nada ..dumskalle .ville sitta ifred .fick säga till att sitter du kvar om fem minuter så har du problem .då kommer min fru
Få först drog hon .
Jag vet hur du har det @Joker inte lätt att va brudmagnet ;) :)
 
5555555 nu skratta jag så ja nästan skvätte i byxan ;) 55555
Hittade ett trevligt ställe igår

IMG_20191206_200852037.jpg


IMG_20191206_191612789.jpg
 
Idag till marknaden Mo chit mbara skit anser jag .letar efter en välsorterad järnhandlare . Vill köpa insex nycklar 1 mm med T handtag
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp