Bangkok .

 
Men fin park i anslutning till BTS

IMG_20191207_104749877_HDR.jpg


IMG_20191207_105031056.jpg
 
Den ligger väl precis där du bor efter soi 8. Men svänga höger i stället för att vara så fokuserad på Nana.
Jag har inte varit där. Men jag kan inte hjälpa at undra hur folk kan slå upp stånd i den parken. Vi kommer ju fortfarande ihåg vad som hände för en 20-25 år sen i parken
 
Jag minns med förskräckelse .En viss man som figurerat ihop min någons hustru här på forumet var ansvarig ordergivare .skrämmande i båda fallen
 
Parken heter, eller hette Chuvit GArden. Chuvit är ju ingen okändis. Jag måste påstå att jag gillar honom. Kände 2 tatuerare som hadde shop där och jag brukade hälsa på. Där fanns, ja all möjlig krims krams som en vanlig marknad med hus och barer etc.

En morgon när jag gick förbi såg stället ut som ett risfält. Läs mer här så slipper jag bli stämd. CHUVIT GARDEN

Det sades att marken var uthyrd. Dom byggde en marknad, ja nöjes ställe. Alla betalade hyran men han som hyrde betalade inte sin hyra. Jaja, skulle jag hyrt av Chuvit skulle jag vara säker på att hyran blev betald. Sen e resten historia.

Och I Thailand vet vi hur dom bor, (Vissa, många bor precis som vi gör i resten av världen, hus, lägenhet etc.) rena lyckan att ingen sov där den natten. Men dom som hadde affärerna förlorade allt.

SÅ PASS PÅ MED VAR NI FYLLE SVIMMAR!!!!!!!!!!!!!

Nä, nu ska jag gå och hänga upp mina nya tavlor, blev precis levererade av Galleriet på Sukhumvit Soi 1

En sak till, det var en Garden i många år efter det så slipper man betala skatt. Nyttjad mark e d lägre skatt på än använd mark. Strö ut lite singel o sätt upp en lampa så slipper man en massa skatt
 
Senast ändrad:
Hej

Skillnaderna mellan städer och landsbygd tycker jag att min nu sedan länge döde morfar (dog 1989) beskrev bra när en gång lämnade ön och besökte metropolen Uddevalla på 70-talet, han tyckte att det var hemskt, folk verkade stressade, hälsade inte på dom som dom mötte och trafiken var otrolig, det var precis som i en myrstack sa han, dom bodde t.o.m ovanpå varandra i hus som såg ut som lådor. :)

Mvh isan lover
Ja Sverige med sina många miljoner människor! :xmas_smiley: :p ;)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp