Berras sista resor tiĺl sjöss

Tog ut en bulkare från Orrskär idag tillsammans med Gävles Beaver, sågat till Nord Afrika

20201114_112307.jpg

20201114_110011.jpg

Ja det skulle kunna vara en Johnsare, jag började i Gränges Shipping 1975 och där var ingen klädd på det viset annat än i undantagsfall. Jag har inga gener som du, är den ende i släkten som har varit till sjöss, vad jag vet i varje fall.
Ena brorsan låg på Tarfala 1975 och eventuellt Loussa. Du kanske kände galningen?
Ragnar ’Zebben’ Wesström heter han.
Han jobbade i maskin.
Raggarn

Ena brorsan låg på Tarfala 1975 och eventuellt Loussa. Du kanske kände galningen?
Ragnar ’Zebben’ Wesström heter han.
Han jobbade i maskin.
Raggarn
Jag känner absolut igen namnet, kan ha seglat med honom i FFM-Virihaure, Pajala eller Torne. Var aldrig i Luossa eller Tarfala men namnet är absolut bekant.

DSC_0024.JPG
Det här verkar vara en trevlig tidsdriv
Nej det känns inte aktuellt alls. Jag kommer att ha massor att göra hemma, vi har ju tre barn hemma fortfarande, den yngste fyller 8 i april. Så det är mycket att ta hand om när frugan jobbar, hon skall dessutom försöka sig på att ta körkort. Så jag skall gå en handledarutbildning tillsammans med henne i slutet av denna månaden sen får hon börja övningsköra tillsammans med mig. Men det lär bli trafikskola också.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp