Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Sitta och kolla på gamla "kampanjer" duger inte.

Nä jag rekommenderar att använda Google flight och sätta en automatisk prisbevakning.

Ita Matrix är ett kraftfull verktyg att söka med också.
Hittar du några fynd?

Gör gärna en guide för andra som vill åka lite billigare.
Det är inte lätt utan erfarenhet.

Det finns i alla fall ljuspunkter som kan ge billigare biljetter från Europa.
Kommer de kinesiska flygen igång på allvar kan det ge bättre priser.
Både via Peking och Shanghai.
Kort restid över Ryssland.

Nya samarbetet mellan Finnair och Qantas för ett hub någonstans i Asien kan vara en tillgång liknande Istanbul, Dubai och Doha.

Men vill ingen priskriga och istället tjäna pengar blir det ingen avgörande skillnad.

Sitta och kolla på gamla "kampanjer" duger inte.

Nä jag rekommenderar att använda Google flight och sätta en automatisk prisbevakning.

Ita Matrix är ett kraftfull verktyg att söka med också.
Ita matrix var nytt för mig. Jag tackar för tipset! Kan få en resa Bangkok t/r i slutet på augusti för 7.400 med Turkish airlines med bara en timmes transfer i Turkiet. Men troligtvis ingår inget bagage då. Det hade ju varit finfint att veta om det ingår bagage... Men det är väl bara att söka på flygbolagets hemsida, gissar jag.

För er som inte orkar klicka på länken så kan jag förtydliga att det är Jade Travel som har en kampanj för resor med Thai Airways. Jade Travel är en resebyrå i Stockholm med "tydliga" kopplingar till Thai Airways, en bra byrå att boka Thai Biljetter hos.

Bangkok:
Ekonomiklass: Från 8860 sek per person.
Businessklass: Från 29850 sek person
Förr köpte jag alltid mina Thailands biljetter via Jade. Trevligt bemötande och bra service :thumbsup:

Jag skulle vilja säga att just nu säljs det billiga (nåja) resor till Thailand!
För någon vecka sedan köpte jag biljett för augusti/september ARN>BKK>HKT>ARN och betalade 11 250 ish.
Har sedan dess kollat priserna en gång per dag och nöjt kunnat konstaterat att priset gått upp någon krona varje dag.

Tills igår!
Då hade plötsligt priset sjunkit med nästan 1 500 kr!

Inte mycket att göra åt det mer än att glädjas över att jag iallafall har en biljett

Finnair ska flyga linjen Singapore till Sydney med sina A330 åt Qantas.
Även senare Bangkok och Sydney.

Qantas har brist på plan och hyr plan och besättning i 6 år.
Det är bra för Finnair.

Det kommer dock inte betyda att det blir fler flighter från Norden till Asien. Bara färre, eftersom Finnair hade ett stort nätverk från Finland till Asien tidigare.

Så nån ny hub är det inte tal om.

Det är bra för Finnair.

Det kommer dock inte betyda att det blir fler flighter från Norden till Asien. Bara färre, eftersom Finnair hade ett stort nätverk från Finland till Asien tidigare.

Så nån ny hub är det inte tal om.
Ja det kommer att bli färre flyg från Europa till Asien, så priser hålls nog uppe.
Läste en artikel att efterfrågan är större än tillgången på flygplan av premiumbolagen i Asien.

Det är brist på piloter så många bolag har fortfarande mängder av avställda plan i någon öken stående.
Man löser det delvis genom leasing från andra bolag som Qatar har gjort med Finnair och nu Qantas.

Emirates, Etihad, Qatar och Qantas var några som har färre plan igång än vad som behövs.
Det förklarar också de höga priserna.

6.6 fungerar fortfarande i fel del av världen.

Handlar det om brist på konkurrens från Stockholm?

Screenshot_2023-06-06-11-58-37-777-edit_com.xingyun.gemsvoyage.free.jpg

Hittar du några bra erbjudande från Sverige till Thailand?

Du skulle väl göra en jämförelse med 5/6 samt 6/6 och imorgon 7/6?
Faktiskt inte något erbjudande från Sverige.

Kan det bero på att de olika apparna håller reda på var jag befinner mig?
Dom har mina telefonnummer som bonusmedlem.

Men AirAsia, PAL och Cebu Pacific och andra bolag är generösa med sina.
Tittar nu på en resa till Japan i april om en sån dyker upp.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp