Big brother watching you!

Hej

Ja det är en märklig värld vi lever i, tycker att det är sorgligt att USA tillåts bestämma om andra länder ska få göra affärer med Huawei.

Mvh isan lover
Fast det verkar bli ett bakslag.
Kinesiska företag startar nu upp egen produktion av elektroniska komponenter mm för att bli oberoende av företag i USA.

USA bestämmer väl inte över andra länders affärer med Huawei, vad har du nu diktat ihop i din skalle?
Du är ju inte klok!
Flera länder har stoppat Huawei för med rätta så tror dom att Kineserna utnyttjar deras system till spioneri.
Får dom tex bygga ut 5G nätet så skulle dom kunna plantera in så dom kunde ta kontrollen över hela telefonnätverket.
USA har vare sig hotat eller tvingat några andra länder med på det spåret.
Svenska regeringen dina sossevänner förespråkar med bojkott och stopp av Huawei.

Som bekant stod det i veckan klart att Huawei stängs ute från 5g-bygget i Sverige, när de operatörer som ska bygga 5g i frekvensbanden 3,5 GHz och 2,3 GHz förbjuds att använda deras produkter. Detta efter att Säpo och Försvaret sagt nej till användning av deras produkter.
Ja, vi får hoppas att det blir bara komponenter från USA i svenska mobilnätet så vi slipper spioneri. :cool:

Efter Edward Snowdens avslöjanden har jag svårt att lita på USA. Tycker det kvittar vem som spionerar på mig.
Oroar mig mer för att Kina skulle kunna kontrollera vårat nätverk.
Kina är rätt aggresiva nu, först dom nya lagarna i Hong Kong, övningarna på att invadera Taiwan, artificiella öarna dom bygger upp med militärbaser på Filippinskt och Vietnamesiskt territorialvattnet och hävdar att det är nu deras.
Kina skrämmer mig, i Cambodia har dom byggt militärbaser, Thailand köper dom upp bit för bit och IL har dom hjärntvättat.

Sen är Sverige och Kina inte dom bästa vänner, Kina kidnappade ju en Svensk meborgare med Kinesiskt ursprung i Pattaya, förde han till Kina och han har nu suttit innlåst i 5 år.
Det är ju en grej, sen har Kinas ambassadör hotat Sverige ett flertalet gånger.
Vänsterpatiets nyss avgångna patiledare gick tom ut för par veckor sen och uppmanade regeringen att sparka ut Kinas ambassadör ifrån Sverige.

Har du en länk som visar på det påståendet att det är USA som tvingat Sverige ?

Hej

Vad jag har förstått så fastställde myndigheter i USA att Huawei utgjorde en säkerhetsrisk, strax därefter började NATO länder, EU länder m.fl utesluta Huawei när dom bygger ut sitt system.

Men så dumma att dom skriver ned detta och sen offentliggör det tror jag inte att dom är, man kan som bekant inte få länkar på allt man vill, men man behöver ju inte direkt vara Sherlock Holmes för att kunna lista ut hur det här i grova drag har gått till.

Men hur det egentligen ligger till får vi väl först reda på när någon agerar visselblåsare, läcker dokument eller hackar sig in i någon databas.

Mvh isan lover

Efter Edward Snowdens avslöjanden har jag svårt att lita på USA. Tycker det kvittar vem som spionerar på mig.

Hej

Det kommer nog nya E. Snowdens och då får vi en inblick i hur det ligger till, själv gillar jag precis som du inte spioneri oavsett vem som står för den, vanligtvis är det ju USA, Ryssland och Kina som sysslar med det här storskaligt.

Mvh isan lover

Hej

Vad jag har förstått så fastställde myndigheter i USA att Huawei utgjorde en säkerhetsrisk, strax därefter började NATO länder, EU länder m.fl utesluta Huawei när dom bygger ut sitt system.

Men så dumma att dom skriver ned detta och sen offentliggör det tror jag inte att dom är, man kan som bekant inte få länkar på allt man vill, men man behöver ju inte direkt vara Sherlock Holmes för att kunna lista ut hur det här i grova drag har gått till.

Men hur det egentligen ligger till får vi väl först reda på när någon agerar visselblåsare, läcker dokument eller hackar sig in i någon databas.

Mvh isan lover

Men du hävdar ju att USA tvingat Sverige att blockera Huawei !!

Varje land drar sina egna individuella slutsatser och både NATO-länder och andra länder drar olika slutsatser här.

Liknande trådar

G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
A
Svar
312
Visningar