Skitmat på BIG C Pattaya Klang

Jag gillar Big-C Pattaya klang men värdelöst när dom gör så, tyvvär säkert rätt vanligt var ju inte längesen det var en jätteskandal när det gällde ICA om att just packa om kött.

Kommer ihåg Hemköpsbutiken när jag bodde i Högsbohöjd, där hade dom inte ens packat om köttfärsen och försökt få den att se färsk ut, helt brun köttfärs och bara ny ettikett uppe på den gamla med ny datum ;)
Den var riktigt vidrig den butiken, skulle köpa sallad en gång, alla salladsbladen var full av döda bananflugor, jag undrade vad det var för svarta prickar på, tur jag kollade närmare innan jag handlade.

Jag gillar Big-C Pattaya klang men värdelöst när dom gör så, tyvvär säkert rätt vanligt var ju inte längesen det var en jätteskandal när det gällde ICA om att just packa om kött.

Kommer ihåg Hemköpsbutiken när jag bodde i Högsbohöjd, där hade dom inte ens packat om köttfärsen och försökt få den att se färsk ut, helt brun köttfärs och bara ny ettikett uppe på den gamla med ny datum ;)
Den var riktigt vidrig den butiken, skulle köpa sallad en gång, alla salladsbladen var full av döda bananflugor, jag undrade vad det var för svarta prickar på, tur jag kollade närmare innan jag handlade.
Som sagt , en av de bättre butiker jag handlat i när det gäller Thailand , aldrig hänt mig på denna butik ,, men tråkigt att Långeman fick taskig köttfärs

ett dilemma här är (förekommer säkert i sverige också) att kunder ska peta å känna med skitiga fingrar på allt bröd kött osv å snoriga ungar som inte lärt sej att hålla för handen om dom hostar därför en fråga, är det ngn som sett använt en köttkvarn här? måste ju vara bättre att köpa en fin köttbit å mala själv, ska kolla om jag hittar i moron

Var tom så att försäljningen av färs på Ica ökade efter de fuskade, all reklam är bra reklam ;)

Köper kött på marknad samt färdig mat som man inte vet hur de behandlar egentligen och överlever...

ett dilemma här är (förekommer säkert i sverige också) att kunder ska peta å känna med skitiga fingrar på allt bröd kött osv å snoriga ungar som inte lärt sej att hålla för handen om dom hostar därför en fråga, är det ngn som sett använt en köttkvarn här? måste ju vara bättre att köpa en fin köttbit å mala själv, ska kolla om jag hittar i moron
Ja, kötkvarn köpte jag utanför Makro för två år sedan finns i olika storlekar.

Utanför? Varför gick du inte in? :p[/QUOTEför att denna butik är utanför
vet inte namnet på den men den säljer olika maskiner både till att baka och till att steka. Ja nu vet jag du har ingen Makro där du bor så du vet kanske inte vad jag pråtar om men om du skulle åka till någon Makro då ser du den:D

Jadu vi har Macro både i Phrae och Nan men har aldrig sett köttkvarnar ens utanför. :p
Ja du dom har sin verksamhet i vit tält utanför butiken dom säljer olika grejer ungna, frytösar, vispmaskiner, O KÖTKVARNAR här i Isaan. Kanske du behöver glasögon:D.
Nästa gång jag handlar på Makro ska jag ta en photo. OKEJ!:xmas_smiley:

Ja du dom har sin verksamhet i vit tält utanför butiken dom säljer olika grejer ungna, frytösar, vispmaskiner, O KÖTKVARNAR här i Isaan. Kanske du behöver glasögon:D.
Det är ok men här finns inga tält utanför Macro tyvärr får leta köttkvarn någon annanstans. Köpte nya glasögon nyligen men inga tält efter det heller :cool:

Samma upplägg på samtliga Makro jag besökt, ugnar, köttkvarnar och andra restaurangtillbehör säljs utanför i ”tält”.

Köttkvarnar är faktist väldigt underskattade. Dom finns att köpa lite här o var numer.
Tänk på (om ni är intresserade) att köpa en köttkvarn som även kan stoppa korvar. Det som skiljer är i princip bara en extra grej, den där pipen vid utloppet.
Efter man malt färdigt sitt utvalda kött blandat med önskade kryddor så petar man ner det i svintarmar med hjälp av köttkvarnen. Både kul o gott:)
Det tar lite tid att få fram finnessen med det finns massor på tuben och även lokal kunskap om hur man (stötar?) korv.

Köttkvarnar är faktist väldigt underskattade. Dom finns att köpa lite här o var numer.
Tänk på (om ni är intresserade) att köpa en köttkvarn som även kan stoppa korvar. Det som skiljer är i princip bara en extra grej, den där pipen vid utloppet.
Efter man malt färdigt sitt utvalda kött blandat med önskade kryddor så petar man ner det i svintarmar med hjälp av köttkvarnen. Både kul o gott:)
Det tar lite tid att få fram finnessen med det finns massor på tuben och även lokal kunskap om hur man (stötar?) korv.
Tips provade bananblad. Gjorde korv här inlindat i bananblad. Kanon fast när du tar ut korven så finns ingen skal på korven men ingen saknade den. :cool: Tror jag knyckte idén från Youtube.

Tips provade bananblad. Gjorde korv här inlindat i bananblad. Kanon fast när du tar ut korven så finns ingen skal på korven men ingen saknade den. :cool: Tror jag knyckte idén från Youtube.

Tack!
Den ideen gillade jag:)
Vet inte om jag är rätt på det, men om man skalat en banan så fyller man skalet med köttfärsen och stänger igen den, för att sedan lägga på grillen?

EDIT: Aha, bananblad!!!

Fast inte här, får nog fota som Maggunnar :p
Nu kanske jag får en anledning att åka till Isaan är jag får min nya mc :xmas_smiley:
När får du den ?? Köttkvarnar är för kärringar ,MC för karlar , Rullatorer för vissa som inte fixar MC åkat och därför alltid gnäller om det diskuteras :D

Senast redigerad av en moderator:
När får du den ?? Köttkvarnar ärförkärringar ,MC för karlar , Rullatorer för vissa som inte fixar MC åkat och därför alltid gnäller om det diskuteras :D
När existerar inte i Thailand det blir sedan. Sa att jag växlar inga pengar innan kronan är över fyra bath så vi får se helt enkelt :p

När existerar inte i Thailand det blir sedan. Sa att jag växlar inga pengar innan kronan är över fyra bath så vi får se helt enkelt :p
Ok, så det handlar om att kanske Ingves bestämmer när du skall få en ny MC , stackare :p Det kommer ju iofs närmare varje dag, just nu i alla fall

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
16 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K