Boka själv eller charter ?

Det är som med restauranger, nyöppnade är oftast billiga, fräscha och har en bra service. Inkörda ställen blir bara sämre för varje år och för varje gång stället säljs till någon som vill plocka ut det sista.

Därför försöker jag alltid hitta nya ställen. Recensioner och pris i klassen är det bästa att titta efter.

Det är klart det finns undantag, speciellt med ställen som inte byter ägare.

Då är Norwegian jättebra förutom att dom flyger på morgonen.
Stabilast väder runt jul är det tveklöst i Hua Hin och viss mån Pattaya trakten, Hua Hin har stabilast väder året runt och mycket därför som jag bor i Hua Hin. Men det är inte lika fina stränder här som på öarna och hade ni åkt i feb-mars så hade jag inte ens nämnt Hua Hin som ett alternativ för en 2v resa.
Men har ni otur så blir det mycket regn och lite sol söderöver och då är inga stränder fina.
Om pengar har en betydelse så är det även mycket billigare i Hua Hin och betydligt lättare att hyra ex hus eller lägenhet.
Nu kommer säker andra att skriva annorlunda och mitt tips är att du går med i ett gäng facebook grupper om Thailand och frågar runt lite där.
Men iaf så i Hua Hin kan jag hjälpa er att hyra ett fint hus med bra läge. Även om ni vill bo i condo på stranden men det är lite dyrare, men fortfarande billigare än hotell.
En av stränderna i Hua Hin för 2v sen.
819c4844b9732b839d3f1cf5b0d152a8.jpg

94764c94843a59e8b8dd80d72d3573c9.jpg
Hua Hin kan absolut komma på fråga, vad kostar ett hus nära havet med pol att hyra ?

Hua Hin kan absolut komma på fråga, vad kostar ett hus nära havet med pol att hyra ?
Hus "nära" havet finns knappt, det är typ 1 km ifrån som gäller, jag bor 2.5 km från havet i en jättefin village och här finns hus med 3 sovrum och privat pool för ca 50.000 baht/mån i högsäsong, för 2v kanske det blir runt 30.000 baht.
Nu är det ju lite skillnad hur man vill bo när man bor på heltid men här är lugnt å tyst och ändå nära till allt, kanonbra restaurang och 7/11 typ 500 m bort. Små gator med lugn trafik så enkelt att köra moppe och tuktuk till stranden kostar 150 baht.
Men det finns hus nån km närmare centrum också. Kolla ex på Star Property Hua Hin (googla adressen) och ex Larf.se som drivs i Svensk regi har hus i bra lägen.
Ex Baan Lisa är ett trevligt Larf område typ som en resort. Husen har 2 sovrum så ni får hyra 2st men inte särskilt dyra.

Vill ni bo "på stranden" så blir det condo, finns massvis. Kolla sidorna jag nämnde eller googla på rent house in hua hin

Senast redigerad av en moderator:
Det är bestämmt att nästa år (2017) åker vi till Thailand över Jul och Nyår (jag har lobbat länge för detta å äntligen!!!) Vi blir 6 vuxna och 2 barn.
Frågan är nu om vi skall försöka boka allt själv eller ta charter.
Har ju kommit upp i den åldern att jag uppskattar ett schyst boende och inte nöjer mej med vad som hellst bara jag får PARTAJA :)
Så våra krav är ett bra boende med saker att göra för barnen och en bra frukost. Vi hade tänkt ett ställe som Koh Lanta typ.
Hur mycket kan man tjäna på att sy ihop allt själv vs charter?
Hej. Det lönar sig absolut att flyga regionalt ! Bostad är inga som helst problem att få tag i.
Du har ett helt år på dig. Beroende på var i Thailand bu vill bo, priserna varierar mycket.
Känner du någon som bor här nere så be honom kolla upp boende åt dig.
Nu är det 17 år sedan jag bodde nere på Phuket, jag hyrde själv ut Bungalows. Då kostade det för en två rums
bungalow 700-1000 Bath per dygn i runda tal 250 sek.
Ha en trevlig resa och lycka till! MVH Roger.

Aktuell vädersituation är ju ett lysande ex på varför man inte ska åka till södra Thailand den här årstiden. Här i Hua Hin har det varit mulet sista dagarna men enda lilla regnet kom natten mellan torsd å fred, lite skillnad mot hellregnen och översvämningarna söderöver..

Aktuell vädersituation är ju ett lysande ex på varför man inte ska åka till södra Thailand den här årstiden. Här i Hua Hin har det varit mulet sista dagarna men enda lilla regnet kom natten mellan torsd å fred, lite skillnad mot hellregnen och översvämningarna söderöver..

Fortsatt väderfenomenet La Nina, att det skulle kunna bli sådana här regnväder i år har det varnats för hela 2016, men du skriver som om det vore vanligt vid den här årstiden.

Fortsatt väderfenomenet La Nina, att det skulle kunna bli sådana här regnväder i år har det varnats för hela 2016, men du skriver som om det vore vanligt vid den här årstiden.
Var precis likadant för 2 år sen och är ju inte ovanligt med dåligt väder söderut den här tiden på året.

Lite för kallt i Isaan men bättre än söderöver.
Min poäng är bara att risken för dåligt väder är överhängande i typ Phuket så här års, därmed inte sagt att det är garanti med dålig väder.

Jag hör och ser själv vad ni menar med vädret, Koh Chang eller Hua Hin blir det troligen.
Ni som har erfarenhet när bör man boka är det för tidigt att göra det nu? Skall vi ha is i magen?

Tack åter igen för alla svar !

Jag hör och ser själv vad ni menar med vädret, Koh Chang eller Hua Hin blir det troligen.
Ni som har erfarenhet när bör man boka är det för tidigt att göra det nu? Skall vi ha is i magen?

Tack åter igen för alla svar !
Du kan ju boka boende nu men behöver ju inte betala nu, oftast räcker det att betala strax innan. Titta på broker siterna som hotels.com booking.com agoda.com etc.

Vad gäller flyg, boka så snart du hittar acceptabelt pris. Ska du resa charter, boka nu när det finns mycket att välja på ...

Nu var det bokat och klart blev Vietnam/Puh Quoc, vi flyger den 24/12 på självaste julafton.
Har någon erfarenhet från stället så dela gärna med dej.

Liknande trådar

M
Svar
5
Visningar
2 K
P
A
Svar
2
Visningar
4 K