Vaxet older version
Aktiv medlem
Äntligen är Atom på G, anar varför .Thailand är ett stort land, till ytan nästan lika stort som Sverige. Jag har varit dålig på att resa runt i Thailand men under lock-down bodde vi på suveräna, men nästan helt tomma hotell, på Koh Lanta, Phuket, Koh Kud och Krabi. Jag har turistat på Maldiverna och betalat 45,000 Baht/natten och några av dessa ställena anser jag vara nästan lika bra.
Att Cheap Charlies inte längre har råd att bo på de bästa ställena har jag inga problem med, om något borde Thailand försöka uppgradera de bästa ställena och göra dem allt dyrare. Har man inte råd med de bästa ställena på Koh Lanta, Phuket, Koh Kud och Krabi så finns dock Samui, Samet och flertalet andra ställen och de är fortfarande riktigt bra. Har man inte råd med det så finns Hua Hin/Cha Am eller Pattaya/Jomtien där det finns bostadsalternativ som är billigare än en trea i Falköping, har man inte råd med det finns Korat, Khon Kaen etc och har man inte råd med det så finns spenaten. Efter det väntar Elefantkyrkogården Filippinerna
Jag tror alltså inte att Cheap Charlie kommer utrotas inom överskådlig framtid, förmodligen inte inom de ungefär 30 år jag har kvar. Barerna på Beach Road i Pattaya flyttade upp till Soi Buakaw när hyran blev för hög och många Faranger flyttade till Dark Side. Nu börjar de flytta till Isaan och då dyker det upp affärsmöjligheter då man flyttar havet till uppblåsbara pooler i Korat.
Rakt av korrekt tycker jag, således ses nästa generation stenbordsexperter vandra runt i bergsbyar någon stans utanför Nakhon Nowhere.
Där kan man fortfarande till en billig penning inhandla det mesta av livets väsentligheter som Laukau, sangsom, snus tillverkat lokalt, kaffe, samt sällskap.
Och självklart finns det stenbord!
De har dock förenklat för Charlie så det finns bara en enda ölsort. Allt efter att 2376 faranger omkom i ett lokalt upplopp i Pattis 2028. Chang och Singha vann efter att de hyrt in hela sitt världslag.
Alla med linnen av nämnda lag tog sig till Pattis, oerhört många.
Så ölsort i framtiden är Changsing ,