Hög risk att boka resa december 2020?

 
Hej

Så är det nog, men själv håller jag mig ifrån bolag av den typen när jag reser, har upplevt och hört för mycket via mitt gamla jobb för att ha förtroende för flyg, flygverkstäder och personal i f.d Sovjet Unionen, men mina upplevelser ligger ju en del år bakåt i tiden och det kan mycket väl ha förbättrats nu.

Mvh isan lover
Hej
Det är väl egentligen bara att kolla statistiken hur det går för dem.
Ryssarna är ju långt ifrån några dumbommar.
Men visst höjde faktiskt folk på ögonbrynen när man sa man åkte med Aeroflot.
Mvh
 
Ja jag är för snål för att finansiera alkoholister. Anser att de kan betala själva.
Man ka ju också ta det vidare:
Varför ska vi normalviktiga betala för dom, som väger för mycket ?
Och vad med dom ,som är långa?
Och irriterande med dom, som ska på toilettet hela tiden !

Man ka alltid hitta på något att gn**** på. ;)

Det är ju nog egentligen flygbolagen, som genom många år har gjort oss van vid gratis alkohol !
 
Hej

Ingen alkohol ombord låter ju som ett aprilskämt när man tänker på hur set söps på aeroflots flighter förr i tiden.
Då fanns det väl inget mindre än kvartingar att dela ut och man fick ju även öppna det man köpt på taxfree, folk låg ju i gångarna kanonfulla.

Mvh isan lover

Jag har bara flygit med Aeroflot en gång, -88, CPH-STO-Noskva-Tasjkent-New Dehli-Bkk.
Kanske minns fel men den enda alkoholen som gick att få tag på ombord var egen tax-free.
Gick köpa öl på flygplatsen i Moskva i väntan på planet på en restaurang på andra våningen samt en liten kiosk.
Var många platser lediga och man kunde sträcka ut sig över många säten och ligga ner både vid start och landning. Andra säten som var lediga veks framåt vid landningarna. Tur man hade tax-free med sig :)

/ SatanG
 
Moskva flygplats 14 Mars 2019.

FB_IMG_1587530213790.jpg
 
Va det på flygplatsen du fick ölen?
Ölen jag drack på flyget köpte jag på planet.
Skriver väl inte att jag kunde köpa öl på flyget om jag köpte på flygplatsen.
Däremot tog jag en öl på Irländsk pub på flygplatsen, den låg vid gaten men sen blev ju flyget försenat flera timmar så då gick jag till Priority loungen.
 
Fick email från AirAsia att ha tålamod med hantering av inställda flyg.
Man hinner bara med 500.000 ärenden per dag.
Totalt handlar det om 600 miljoner resor och bokningar.
14-16 veckor är väntetiden.
 
Fick email från AirAsia att ha tålamod med hantering av inställda flyg.
Man hinner bara med 500.000 ärenden per dag.
Totalt handlar det om 600 miljoner resor och bokningar.
14-16 veckor är väntetiden.
Om det handlar om 600 miljoner resor och de kan hantera en halv miljon om dagen är väntetiden för de sista 4 år. Så 14-16 veckor verkar vara optimistiskt.

Känns som de kanske blivit en 0 för mycket. 60 miljoner skulle verka rimligare och stämmer bättre.
 
Om det handlar om 600 miljoner resor och de kan hantera en halv miljon om dagen är väntetiden för de sista 4 år. Så 14-16 veckor verkar vara optimistiskt.

Känns som de kanske blivit en 0 för mycket. 60 miljoner skulle verka rimligare och stämmer bättre.
Hej
Vem säger hans ärende är sist i kön????
Mvh
 
Om det handlar om 600 miljoner resor och de kan hantera en halv miljon om dagen är väntetiden för de sista 4 år. Så 14-16 veckor verkar vara optimistiskt.

Känns som de kanske blivit en 0 för mycket. 60 miljoner skulle verka rimligare och stämmer bättre.

Undra varför de väntat så länge med att börja hantera ärenderna då de har ca 500.000 resenärer dagligen i normala fall... så för att ha en backlog på 600.000.000 så har man ju väntat 4år med hanteringen...

Så lite fel är det nog på uppgifterna.
 
Om det handlar om 600 miljoner resor och de kan hantera en halv miljon om dagen är väntetiden för de sista 4 år. Så 14-16 veckor verkar vara optimistiskt.

Känns som de kanske blivit en 0 för mycket. 60 miljoner skulle verka rimligare och stämmer bättre.
Tog siffrorna från mailet, många av resorna bokas om till senare avgångar eller ny destination ( fria ombokningar i alla biljettyper ) och behöver inte hanteras fysiskt. Det gör man med refnummer och kreditkort om det blir en dyrare resa.
De flesta väljer en kredit att använda inom 365 dagar (tar 30 dagar), 15% vill ha återbetalning och det är 14-16 veckor om det finns pengar i kassan kvar.

I alla fall är det stora mängder det handlar om.

Hos Cebu Pacific tar det någon minut att som inloggad att få sina resor placerade i en Travel Fund som gäller för nya bokningar i 6 månader. Väldigt smidigt.
Dom kommer inte att betala tillbaka några pengar alls.
 
Senast ändrad:
Om det handlar om 600 miljoner resor och de kan hantera en halv miljon om dagen är väntetiden för de sista 4 år. Så 14-16 veckor verkar vara optimistiskt.

Känns som de kanske blivit en 0 för mycket. 60 miljoner skulle verka rimligare och stämmer bättre.
Kanske inte alla av de 600 miljoner resorna är inställda än?
Resor i maj och framåt kanske inte är aktuella förrän senare.
 
Man ka ju också ta det vidare:
Varför ska vi normalviktiga betala för dom, som väger för mycket ?
Och vad med dom ,som är långa?
Och irriterande med dom, som ska på toilettet hela tiden !

Man ka alltid hitta på något att gn**** på. ;)

Det är ju nog egentligen flygbolagen, som genom många år har gjort oss van vid gratis alkohol !
Dricka är något som man väljer. vikten är något som är delvis gener delvis livsstil. Dricka alkohol är något som helt är ett val.
Såg någonstans att något flygbolag tar extra för överviktiga. Så det finns nog en viss likhet i ditt ex.
 
Sant. Men vilket Stenbord som sen möjligtvis kanske har ”lite” rätt vet ju varken du eller jag. ;) Nä Janne, jag litar på mig själv i alla lägen. Utan stenbordsnack.:)
Vi litar nog alla främst på oss själva, men uppenbara fel ska man ju påpeka. Man måste våga utmana det som skrivs.

Sen ska du inte lita på alla rykten som att jag skulle heta Janne. Jag tycker jag har varit tydlig med det i flera trådar men det verkar ju som man ändå tror på de som tros sig veta mer än personen själv. Jag kan titta på mitt körkort och se fakta.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
5
Visningar
2 K
P
A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp