Farangen Charlie som utrotade sig själv

Känner till ett antal fall där thaikvinnan är bra mycket äldre. Vet ett antal där hon varit tjock också och farangen smal. Vet någon kvinna som hade stor business på Samui men tog en helt vanlig svensk förtidspensionär (för han verkade snäll)

Har träffat en gammal svenska med en ung thaikille de hade ett eget Mor-Lum band. Har en kompis som e gift med en LB.

Så ja man har väl sett exempel på de flesta olika kombinationer som kan tänkas på under mina 23 år i Los.
Ja då känner vi till samma personer då antagligen, för i minoritet är de helt klart

Om nu det är den Fritz jag tog emot för Bridge tävling en gång i tiden i Jomtien, ja då pratar vi 2004 eller eventuellt 2003 på hösten. Det var första för den Fritz.
Nog var det jag alltid men eftersom den resan bara var på 14 dagar och jag knappt lämnade soi Welcome under tiden så har jag inte räknat den trippen som ett riktigt thailandsbesök. ;)

Om nu det är den Fritz jag tog emot för Bridge tävling en gång i tiden i Jomtien, ja då pratar vi 2004 eller eventuellt 2003 på hösten. Det var första för den Fritz.
Så det var du som drog in han på den kriminella banan.
Ja det är ju som dom säger det börjar med lite bridge sen blir det bara tyngre och tyngre, kanasta, Svarte petter, ockupera pizzerior etc etc.
Bridge är roten till allt......

Så det var du som drog in han på den kriminella banan.
Ja det är ju som dom säger det börjar med lite bridge sen blir det bara tyngre och tyngre, kanasta, Svarte petter, ockupera pizzerior etc etc.
Bridge är roten till allt......

Jag började leka med kort när jag var 3, spelade poängpoker med mina syskon när jag var 5, började spela bridge när jag var 15 och var drygt 50 när jag åkte på bridgeveckor i Jomtien. Så Vaxet (både den yngre och äldre) är helt oskyldig till mitt bridgespelande. Men keep up the good work i din jakt, det är både hedrande och roande läsning. :)

Jag började leka med kort när jag var 3, spelade poängpoker med mina syskon när jag var 5, började spela bridge när jag var 15 och var drygt 50 när jag åkte på bridgeveckor i Jomtien. Så Vaxet (både den yngre och äldre) är helt oskyldig till mitt bridgespelande. Men keep up the good work i din jakt, det är både hedrande och roande läsning. :)
Ja där ser man började redan i tonnåren, hem och skola, socialen etc borde vara lite mer aktiva att fånga upp sådant tidigt. Gå ut med information till föräldrar hur dom skall hantera det här och vad bridgespelande oftast leder till, att det oftast är starten på en lång karriär inom organiserad brottslighet, oftast i stora grupper.
Varningsbilder på äldre bridgespelare tex kunde visas upp för barnen som avskräckande.

Nog var det jag alltid men eftersom den resan bara var på 14 dagar och jag knappt lämnade soi Welcome under tiden så har jag inte räknat den trippen som ett riktigt thailandsbesök. ;)
Soi Welcome är väl bekant som det ställe där oskulden rök för många och gubbarna åkte hem och sålde allt för att återvända när gula febern slagit till på allvar.

Soi Welcome är väl bekant som det ställe där oskulden rök för många och gubbarna åkte hem och sålde allt för att återvända när gula febern slagit till på allvar.
Den soien ligger ganska långt bort i Jomtien och jag har inte varit där sen det var en göteborgare som hade en restaurang som serverade stekt sill med löksås en gång i veckan vilket var ganska många år sen känns det som. Redan då var det lugna gatan och jag tvivlar på att det är mera fart nu än då.

Den soien ligger ganska långt bort i Jomtien och jag har inte varit där sen det var en göteborgare som hade en restaurang som serverade stekt sill med löksås en gång i veckan vilket var ganska många år sen känns det som. Redan då var det lugna gatan och jag tvivlar på att det är mera fart nu än då.
Ja det var en svensk som hade både restaurang och hotell där för 10-15år sedan som drog många rookies från Sverige till Soi Welcome.
Tvivlar på att han finns kvar och området är nog ombyggt med nya ställen.
Det ligger lite offside.

Ja det var en svensk som hade både restaurang och hotell där för 10-15år sedan som drog många rookies från Sverige till Soi Welcome.
Det ligger lite offside.
Avenue Inn hette det men nedlagt för många år sen.

En annan sann sanning, kan stå helt oemotsagd.

IMG_0225.jpeg

Avenue Inn hette det men nedlagt för många år sen.
Magnus hette liraren som hade stället det försvann väl för fem sex år sedan.

Låg inte det ett svenskhak som vetter Sjöboa eller nåt där i krokarna också? Det försvann innan Magnus,.har för mig att det var några från Dalarna som hade det o skulle sälja.

Det ligger lite offside.
Soi.Welcome blev väldigt mycket ryss Soi fram till coronan. Magnus hade ändrat koncept och körde trerätters med vita dukar, dock till mycket bra pris, det gick inte hem hos klientelet.

Soien tog mycket stryk under coronan, men nu är de flesta ställena öppna igen, kom ner och kolla själv i Februari!

Soi.Welcome blev väldigt mycket ryss Soi fram till coronan. Magnus hade ändrat koncept och körde trerätters med vita dukar, dock till mycket bra pris, det gick inte hem hos klientelet.

Soien tog mycket stryk under coronan, men nu är de flesta ställena öppna igen, kom ner och kolla själv i Februari!
Ja han kommer väl till Jomtien sen vet han allt om hur det är i Pattaya.
Fast det vet han ju redan.

Soi Welcome var ju levande när du anlände till Thailand 2003. Håkan på Avenue inn? Nung på Ettan, sjöboa. Massor med svenska golfare och långliggare, även par.
Mycket blomstrade upp tack vare Larsa och hans golfgäster.
När Hotell Welcome vände sig mot Ryssland så förändras ju allt på en säsong.

Soi Welcome var ju levande när du anlände till Thailand 2003. Håkan på Avenue inn? Nung på Ettan, sjöboa. Massor med svenska golfare och långliggare, även par.
Mycket blomstrade upp tack vare Larsa och hans golfgäster.
När Hotell Welcome vände sig mot Ryssland så förändras ju allt på en säsong.
Och längst upp till höger, strax innan hotellet, fanns "Petterssons". Ett bra matställe som drevs av en trevlig thailändare som pratade flytande svenska utan någon brytning.

Thailand är ett stort land, till ytan nästan lika stort som Sverige. Jag har varit dålig på att resa runt i Thailand men under lock-down bodde vi på suveräna, men nästan helt tomma hotell, på Koh Lanta, Phuket, Koh Kud och Krabi. Jag har turistat på Maldiverna och betalat 45,000 Baht/natten och några av dessa ställena anser jag vara nästan lika bra.

Att Cheap Charlies inte längre har råd att bo på de bästa ställena har jag inga problem med, om något borde Thailand försöka uppgradera de bästa ställena och göra dem allt dyrare. Har man inte råd med de bästa ställena på Koh Lanta, Phuket, Koh Kud och Krabi så finns dock Samui, Samet och flertalet andra ställen och de är fortfarande riktigt bra. Har man inte råd med det så finns Hua Hin/Cha Am eller Pattaya/Jomtien där det finns bostadsalternativ som är billigare än en trea i Falköping, har man inte råd med det finns Korat, Khon Kaen etc och har man inte råd med det så finns spenaten. Efter det väntar Elefantkyrkogården Filippinerna ;)

Jag tror alltså inte att Cheap Charlie kommer utrotas inom överskådlig framtid, förmodligen inte inom de ungefär 30 år jag har kvar. Barerna på Beach Road i Pattaya flyttade upp till Soi Buakaw när hyran blev för hög och många Faranger flyttade till Dark Side. Nu börjar de flytta till Isaan och då dyker det upp affärsmöjligheter då man flyttar havet till uppblåsbara pooler i Korat.

Tillbaka
Topp