Mera parhus åt välbeställda thai resenärerna ! Själv har vi några bungalows, 80 % pensionerade tyskar och vi vänder oss till dom bor lite längre då det finns pentry kök, men det trillar in lite korttids gäster med. Dom flesta som hyr eller frågar om boende är ganska "ekonomiska". Normala inkomster, hyfsade pensioner osv, gissar jag.
Brukar träna på Avanis Hotell när jag inte super ned mig och äter nudel soppa för 40 baht.
Där brukar det titt som tätt var stora följen av indier som firar bröllop och man hyr hela hotellet gissar dom har mer pengar än en vad en skogsägare, småföretagare, offshore folk ingenjörer verkstad arbetare eller vilken nu yrkesgrupp eller för den delen pensionärer som hänger på forumet här har eller för den delen i Khao lak.
Som det mesta i Thailand går det ganska fort inflation i allt från dykning till parhus, horor och Hotell.
Men vad vet man efter ca 35 år till och från i Thailand.
Min vän från Holland pensionerad lots från Dubai har väldigt vacker hus ja exklusivt kan man nog säga beach front. Själv brukar han husera i Bungalowen på hans tomt, då det hyrs ut. Är väl så där med beläggningen mer för frugan skall ha nått att göra.
Indier och Ryssar brukar jag neka på nått fint sätt.
Kommer ihåg en förfrågan via Airbnb från indisk par som vill ha allt från hämtning från flyga plats, room service till personlig guidning i Khao sok national park. Tyvärr kan vi inte erbjuda den servicesen, men riktig bra Pussy Pilot kan jag nog ordna var mitt svar.
Så "Lessons learned" jag har sprungit på en hel del som lekt rikt eller haft en slant som försvunnit i land of smile eller för den delen några typ nämnda Indier som vill köpa sig nåt för inget.
Men en sommar som denna även om det går arbetets tecken sån saknar jag poolen bada med barnbarnen i Khao lak.
Det kan tillägas att låg säsongen lång och regnig i södra Thailand vilken man får göra det bästa av, som min byggare på bilden