Bygge av parhus och uthyrning i Krabi

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 11202
  • Start datum Start datum

Tack för seriöst svar. Är inte 25 000 SEK i veckan per hus under 2 månader, 15 000 SEK i veckan per hus under 4 månader och sedan 10 000 SEK/vecka under några av övriga 6 månader OK? De första 6. 20000 x 2 X 4 veckor x 2 månader + 10 000 SEK x 2 x 4 x 4. Tot 640 000 SEK före omkostnader och skatter? Vet inte var folk i det här forumet bor, i någon rännsten vad det verkar, där det kostar 4 kronor att bo.
Inga pengar?

Jag gör en vild gissning nu, du har aldrig hyrt hus i Thailand.

Var försiktig med politiken chippen
Ja, med tanke det som spammats här medan jag gjort affärer sedan i fredags så ska jag tänka om. Det kanske var bra ändå att ni röstade fram Reinfeldt som bedrev politik så ni fick ett samhälle ni tvigades flytta ifrån. Lite för tufft.

Öppnade ett av skräpkontona igår, visserligen dricker jag inte Singha men det hade nog räckt hela helgen :-)

Skräpkonto 3.webp

/ SatanG
Nej men SATAN! Har du en hel mille! Sålde du din bostadsrätt i Skärholmen så du fick ut en hel miljon efter skatt?! Som vilken svenne som helst. Vilken vinnare du är! Och därefter ISK på det och indexfondsutvecklingen! Gratulerar, du har ju verkligen gjort deg! Det blir 3 Singha för dig i fortsättningen och du gör ännu mindre nytta.

Frugan är ekonomichef över 5 företag i 3 länder för ett globalt logistikföretag, alltså brutal på bl.a. internationell ekonomi, skatter och överföringar.
Hon förklarade lite lösningar på dina problem potentiell set-up för dig. Hon rekar att istället för att använda thailändska individer som nominees så kan du göra som de större internationella företagen gör och använda dig av BDO som använder "Cooporate nominees" och har massvis med holdingföretag globalt. Seagate har sitt på Cayman Island t.ex. Det förenklar när du ska föra över pengar/vinst utomlands. så snacka med dom istället för någon dussinbyrå i Krabi.

/ SatanG
Det ordnar sig fint med mina dussinfirmor. Förhoppningsvis existerar din fru, hon verkar ju både duktig och vettig, bidrar förhoppningsvis till en bättre värld, förhoppningsvis. Antagligen inte så vacker dock. För det enda vettiga hon kan ha fått av sin man är väl...? Ser inte mycket annat som verkar erbjudas.

Oj, du måste fullständigt ha missat verkligheten. Men de drar inte till sunkiga stråk som svennebananer drar till, dricker Singha på plaststolar. Det finns andra ställen för de välbeställda. Och de är många. Inte minst från Sverige.
Någon annan eller du skrev tidigare inlägg om att det endast var ryssar och kinseser som har råd med mina parhus. Vet du om att vi i stort sett, eftersom du röstat fram Reinfeldt, har NOLL fastighetsskatt i Sverige (men en låg fastighetsavgift), nästan NOLL skatt på aktievinster (ISK), NOLL arvsskatt och att den så kallade värnskatten är NOLL, att tjänstepensionen är 30% för de med inkomster på 50 375 kr/månad. Det vill säha att om du tjänat 60 375 kronor så får du defacto 3000 kronor mer som inte syns. Tjänar du 100 375 kr (nu snackar vi de som hyr mina parhus) så har du 12 000 kr mer som inte syns.
Nedu, ni röstade fram Reinfeldt, Sverige blev inget samhälle för er som fick flytta från Sverige. Ni får skylla er själva. Men det finns extremt många rikingar där ute i Sverige nu, många många många som har råd med fina nybyggda parhus att bo i Thailand. De behöver varken vara VD eller ärva. Det räcker med ett ISK och indexfonder, så som SatanG har. Nåväl inte så lite, men lite mer än SatanG har. Han har fortfarande bara råd med 3 öl om dagen. @SatanG

Oj, du måste fullständigt ha missat verkligheten. Men de drar inte till sunkiga stråk som svennebananer drar till, dricker Singha på plaststolar. Det finns andra ställen för de välbeställda. Och de är många. Inte minst från Sverige.
Någon annan eller du skrev tidigare inlägg om att det endast var ryssar och kinseser som har råd med mina parhus. Vet du om att vi i stort sett, eftersom du röstat fram Reinfeldt, har NOLL fastighetsskatt i Sverige (men en låg fastighetsavgift), nästan NOLL skatt på aktievinster (ISK), NOLL arvsskatt och att den så kallade värnskatten är NOLL, att tjänstepensionen är 30% för de med inkomster på 50 375 kr/månad. Det vill säha att om du tjänat 60 375 kronor så får du defacto 3000 kronor mer som inte syns. Tjänar du 100 375 kr (nu snackar vi de som hyr mina parhus) så har du 12 000 kr mer som inte syns.
Nedu, ni röstade fram Reinfeldt, Sverige blev inget samhälle för er som fick flytta från Sverige. Ni får skylla er själva. Men det finns extremt många rikingar där ute i Sverige nu, många många många som har råd med fina nybyggda parhus att bo i Thailand. De behöver varken vara VD eller ärva. Det räcker med ett ISK och indexfonder, så som SatanG har. Nåväl inte så lite, men lite mer än SatanG har. Han har fortfarande bara råd med 3 öl om dagen. @SatanG
Du verkar inte gilla Singha, så vad dricker du istället?

Och vad e det med parhus som är speciellt? Man letar väl efter pool villa vill ju inte ha granne vägg i vägg. Kan man lika gärna bo på hotell

Mvh.

Du verkar inte gilla Singha, så vad dricker du istället?

Och vad e det med parhus som är speciellt? Man letar väl efter pool villa vill ju inte ha granne vägg i vägg. Kan man lika gärna bo på hotell

Mvh.
Poolen och baren uppe på taket! Du är välkommen! Tror Chang, Tiger och Leo kan passa just dig bättre i smaken. Men ta gärna med dig dina egna små birre, andra hyresgäster dricker mest Aperol Spritz och exklusiv champagne. Jag kan säkert ha en öl eller två i reserv för deras tonåringars skull, men då blir det importerat.

Äntligen någon med viss klass här. Och just en sådan som har råd att hyra mina parhus. Det finns en marknad, men inte för fler än en person från denna forumtråd. Övriga tas från andra källor.

Det finns folk som har mer pengar än mig på det här forumet.
Men varför skulle jag hyra ett parhus? Då kan jag riskera att få en granne.

Är det inte vettigare med två fristående hus?

Poolen och baren uppe på taket! Du är välkommen! Tror Chang, Tiger och Leo kan passa just dig bättre i smaken. Men ta gärna med dig dina egna små birre, andra hyresgäster dricker mest Aperol Spritz och exklusiv champagne. Jag kan säkert ha en öl eller två i reserv för deras tonåringars skull, men då blir det importerat.
Okej okej. Tack för inbjudan.

Frågan kvarstår dock , varför parhus?

Själv är jag ingen drickare, tar eventuellt nåt om jag inte kan sova. Eller en ale när jag e på puben i England.

Den MAGNIFIKA tomten är unik. Den rymmer inte två stora separata villor, då hade jag byggt det. Men den rymmer ett stort fint parhus. Där kan två grupper hyra eller man kan hyra båda.

En kund har en resort i Chiang Rai. När medlemmar ur familjen som äger Central kommer och bor där, vill de vara ensamma och hyr hela resorten. Skillnaden mellan riktigt rika och Stureplanssnobbar är att den förra kategorin är väldigt jordnära och artiga.

vi har ju många kunder inom hotell och restaurangnäringen, ni kan ju besöka Nithan Coffee's Tale i Sattahip som exempel

Screenshot_20250706_122559_Maps.webp

Mera parhus åt välbeställda thai resenärerna ! Själv har vi några bungalows, 80 % pensionerade tyskar och vi vänder oss till dom bor lite längre då det finns pentry kök, men det trillar in lite korttids gäster med. Dom flesta som hyr eller frågar om boende är ganska "ekonomiska". Normala inkomster, hyfsade pensioner osv, gissar jag.
Brukar träna på Avanis Hotell när jag inte super ned mig och äter nudel soppa för 40 baht.
Där brukar det titt som tätt var stora följen av indier som firar bröllop och man hyr hela hotellet gissar dom har mer pengar än en vad en skogsägare, småföretagare, offshore folk ingenjörer verkstad arbetare eller vilken nu yrkesgrupp eller för den delen pensionärer som hänger på forumet här har eller för den delen i Khao lak.
Som det mesta i Thailand går det ganska fort inflation i allt från dykning till parhus, horor och Hotell.
Men vad vet man efter ca 35 år till och från i Thailand.

Min vän från Holland pensionerad lots från Dubai har väldigt vacker hus ja exklusivt kan man nog säga beach front. Själv brukar han husera i Bungalowen på hans tomt, då det hyrs ut. Är väl så där med beläggningen mer för frugan skall ha nått att göra.
Indier och Ryssar brukar jag neka på nått fint sätt.

Kommer ihåg en förfrågan via Airbnb från indisk par som vill ha allt från hämtning från flyga plats, room service till personlig guidning i Khao sok national park. Tyvärr kan vi inte erbjuda den servicesen, men riktig bra Pussy Pilot kan jag nog ordna var mitt svar.
Så "Lessons learned" jag har sprungit på en hel del som lekt rikt eller haft en slant som försvunnit i land of smile eller för den delen några typ nämnda Indier som vill köpa sig nåt för inget.
Men en sommar som denna även om det går arbetets tecken sån saknar jag poolen bada med barnbarnen i Khao lak.

Det kan tillägas att låg säsongen lång och regnig i södra Thailand vilken man får göra det bästa av, som min byggare på bilden

bmp1.webp

bmp 2.webp

P1010238.webp

pooool.webp

regn.webp

@antonssondavid
Håll politiken borta ifrån tråden.
Jag illustrerade VARFÖR det finns en hel del rika svenskar 2025. Och det är inte för att det drivits en politik som gynnar de som knegar (de skattar alltjämt mycket och är totalt lurade). Du har visst inte hängt med. Sverige är idag ett skatteparadig topp 10 för de som redan har pengar.
Är du admin och ska stänga av mig, kan du starta med de som bettet sig extremt otrevligt här. I andra hand kan du ta mig, jag har ingen nytta av det här forumet, jag har fått ett par vettiga svar och ett övergripande, att det finns många avundsjuka och ickeintellektuellta svenkar som flytt till Thailand i brist på alternativ.

En kund har en resort i Chiang Rai. När medlemmar ur familjen som äger Central kommer och bor där, vill de vara ensamma och hyr hela resorten. Skillnaden mellan riktigt rika och Stureplanssnobbar är att den förra kategorin är väldigt jordnära och artiga.

vi har ju många kunder inom hotell och restaurangnäringen, ni kan ju besöka Nithan Coffee's Tale i Sattahip som exempel

Screenshot_20250706_122559_Maps.webp
Säkert jättebra. Har jag någonsin sagt att jag varit så korrupt att jag kan bygga något sådant? Nej, jag skattar, gör rätt för mig och skäner 1% av all min omsättning FÖRE skatt varenda år och har gjort så i 13 år. Välgörnhet. Och det är inget som jag ens använder i PR syfte.

Det finns olika kundsegment. De som använder resorten i din bild är ett. De som bor på en MAGNIFIK plats är en annan mina. Mina kunder är sådana som vill bo fint, fräscht, ha tillgång till det mesta... men nu det viktigaste och roligaste, som din kund inte bryr sig om (ryss, kines?)- mina kunder vill ha en PERSONLIG upplevelse, någonting alldeles extra och... DET känns kul att erbjuda dem.

Tillbaka
Topp