Corona viruset sprider sig

Dom har en sjukförsäkring som frugan hjälper dom med och det hänger tydligen samman på något sätt. Skulle dom råka bli sjuka skall dom till ett privat sjukhus i Udon Thani och det är den vägen erbjudandet om Moderna kom.
Ok, men erbjudandet om Moderna i oktober full tecknades omgående.

Se upp med andra hands erbjudanden som förekommer lite här och där.

Hej

Thailändska myndigheter befarar att antalet corobnafall kan komma att fördubblas nästa månad och uppgå till 45 000 per dygn.

Thailand projects doubling of daily coronavirus infections next month​

Reuters

People queue for free coronavirus tests in Bangkok, Thailand, July 15, 2021. REUTERS/Chalinee Thirasupa/File Photo

People queue for free coronavirus tests in Bangkok, Thailand, July 15, 2021. REUTERS/Chalinee Thirasupa/File Photo

BANGKOK, Aug 13 (Reuters) - Thailand could see coronavirus cases double to 45,000 per day by early next month, even with current lockdown measures in place, its COVID-19 taskforce said on Friday, as authorities urged people to stay home to reduce infection risks.

Mvh isan lover

Sorry Jo-Be, du kan kanske thai men det gör inte jag. Varför lägga in nåt som ingen förstår?
@Kentha !

Jo, det är så här att jag lägger upp/in information om hur läget är just nu i Thailand och som alla vet just nu så är inte Prayot så högt uppskattad för tillfället och sen har ju vi situationen med covid-19 som gör sitt i Thailand, vilket gör för oss som älskar landet saknar det ännu mera och nu är det också så att alla här på forumet inte har någon fru, flickvän eller annan hjälp att förstå vad som sägs i dessa meddelanden är ju jätte olyckligt.

Jag, själv kan varken läsa eller skriva thai men jag har en annan fördel och den är att efter lyssnat på thai och deras prat i snart 20år så finns förmågan hos mig att lista ut delvis vad som sägs och sagts, skulle det vara något ord eller annan sak så har jag möjlighet att fråga min fru eller min dotter om ordet jag inte förstod och därefter kunna ge ett svar tillbaka till personen, dock med en blandning av Eng./Thai. från mig.

Jo-Be

@Kentha !

Jo, det är så här att jag lägger upp/in information om hur läget är just nu i Thailand och som alla vet just nu så är inte Prayot så högt uppskattad för tillfället och sen har ju vi situationen med covid-19 som gör sitt i Thailand, vilket gör för oss som älskar landet saknar det ännu mera och nu är det också så att alla här på forumet inte har någon fru, flickvän eller annan hjälp att förstå vad som sägs i dessa meddelanden är ju jätte olyckligt.

Jag, själv kan varken läsa eller skriva thai men jag har en annan fördel och den är att efter lyssnat på thai och deras prat i snart 20år så finns förmågan hos mig att lista ut delvis vad som sägs och sagts, skulle det vara något ord eller annan sak så har jag möjlighet att fråga min fru eller min dotter om ordet jag inte förstod och därefter kunna ge ett svar tillbaka till personen, dock med en blandning av Eng./Thai. från mig.

Jo-Be

Hej

Håller med dig, har man hört Thailändska i flera årtionden är det väl nästan ofrånkomligt att man förstår mer och mer, inte minst genom att se Thailändska nyhetsprogram på TV kan man lära sig en hel del, kombinationen av tal och bilder underlättar. Men det kräver ju i.o.f.s att man är intresserad och verkligen försöker förstå.

Mvh isan lover

@Kentha !

Jo-Be
Alla befinner sig inte i Sverige som du. Nu under lockdown har jag TV:en på hela dagen och förstår inte thai men förstår när jag ser bilderna någorlunda och har möjlighet att fråga tjejen när jag inte förstår. Hon är bannlyst från att jobba.

Dessutom läser jag engelskspråkiga tidningar dagligen som alla andra kan göra. Plus skvallret bland thai.

Uppskattar info jag förstår och det är inte thai, sorry.

Hej

Sverige hjälper Norge att få vaccin.

i dag kl 17:02av Josefine Karlsson
Regeringen ger grönt ljus för vidareförsäljning av Pfizer-vaccin till Norge, rapporterar Nyhetsbyrån Siren.
Beslutet togs under torsdagen efter förhandlingar mellan Socialdepartementet och norska regeringen.

Mvh isan lover

Pratade med en thaitjej idag som för några dar sen fick Pfizer och skulle få den andra om 4 veckor.

Jag fick AZ och ska få den andra om 3 månader.

Är det skillnad mellan de olika vaccinen hur lång tid det är mellan första och andra sprutan.
Handlar nog mera om inflödet till kliniken kontra de som står i kö. Tvivlar på att det var så stor skillnad i rekommenderad tid.

Tillbaka
Topp