Corona viruset sprider sig

 
Han kanske bluffar om att ha haft covid19 för att få visum som ovaccinerad.
Kan vara så när man läser nyheterna idag, datumen han påstod sig ha haft corona har han haft intervjuer, vart på tillställningar etc och skiljde sig väl 10 dagar mellan datumen han sa och läkaren visade.
Något intyg hade han väl inte med sig utan vad som visats upp i efterhand av läkare i Kroatsien.
 
Region Stockholm tar till ett nytt grepp på Karolinska. Administrativ personal med sjukvårdsutbildning flyttas ut på golvet för att hjälpa vårdpersonalen. Facken uppges vara kritiska.

Ska bli intressant att följa. En del kanske inte har jobbat på golvet sedan 20 år och med äldre metoder.
 
Region Stockholm tar till ett nytt grepp på Karolinska. Administrativ personal med sjukvårdsutbildning flyttas ut på golvet för att hjälpa vårdpersonalen. Facken uppges vara kritiska.

Ska bli intressant att följa. En del kanske inte har jobbat på golvet sedan 20 år och med äldre metoder.
Bra initiativ!

Konstigt att facket skulle vara emot detta. De måste väl rimligtvis tycka att deras sjukvårdsutbildade medlemmar ska jobba med just det och i en pandmi som denna!
 
Bra initiativ!

Konstigt att facket skulle vara emot detta. De måste väl rimligtvis tycka att deras sjukvårdsutbildade medlemmar ska jobba med just det och i en pandmi som denna!
Ansvarsfrågorna kanske kan vara besvärliga för individen. Ingen vill ta livet av någon p g a kunskapsbrist eller handhavandefel av utrustning. Jag tycker att det ska bli intressant att följa. Vad jag kan påminna mig har man inte gjort något liknande sedan kriget.
 
Ansvarsfrågorna kanske kan vara besvärliga för individen. Ingen vill ta livet av någon p g a kunskapsbrist eller handhavandefel av utrustning. Jag tycker att det ska bli intressant att följa. Vad jag kan påminna mig har man inte gjort något liknande sedan kriget.

Menar du för individen som arbetar inom vården eller patienten? Vilka ansvarsfrågor tänker du på? Det hör inte till vanligheterna att vårdpersonal i Sverige åtalas och döms vid missar som leder till patientens död. Lite kritik mot vårdgivaren inträffar dock ibland.
 
Region Stockholm tar till ett nytt grepp på Karolinska. Administrativ personal med sjukvårdsutbildning flyttas ut på golvet för att hjälpa vårdpersonalen. Facken uppges vara kritiska.

Ska bli intressant att följa. En del kanske inte har jobbat på golvet sedan 20 år och med äldre metoder.
Kanske man inte borde använda utbildad persona i sjukvårdl som administrörer!

Där tror jag man kan söka många problem till problemen. Anställ personal med utbildning i ekonomi och inte en trött läkare med noll kunskap om ekonomi.

Där är många problem när svensk vård blir utklassade av andra länder.

Byt ut alla trötta klinikchefer med ekonomiansvar med noll koll till de som har kunskap.

Jag undrar om inte det som sker i Stockholm är just detta men motarbetars av facken!
 
Menar du för individen som arbetar inom vården eller patienten? Vilka ansvarsfrågor tänker du på? Det hör inte till vanligheterna att vårdpersonal i Sverige åtalas och döms vid missar som leder till patientens död. Lite kritik mot vårdgivaren inträffar dock ibland.
En administratör med vårdutbildning som måste jobba på golvet kan göra fel och oavsett om det leder till åtal, lex Sara eller något annat kan det vara obehagligt för individen.
 
Sverige och Covid19 intresserar internationella nyheter.
Först var kungahuset smittade och nu tre partiledare varav en är statsminister.

Lilla Sverige blir mer och mer kända.
 
Hej

Här köar smittade utanför Banglamung Hospital för att bli anvisade en karantän plats på ett covid center, sjukhus eller uppmanas att isolera sig hemma,

Pattaya-News-1-Jan-13-05-400-register-for-hospital-admission-and-quarantine-pic-1.png
People who tested positive using antigen tests kits have been queuing at Banglamung Hospital from the early hours to be assigned a room in a community isolation center or “hospitel”, or be told they can stay home.


Mvh isan lover
 
Jag postade statistik om liknande trend i Tyskland och England tidigare och nu ser det likadant ut i Skottland. Vaccinet verkar ha spelat ut sin roll….,

099D924F-0617-4A55-9391-08914F2A6A20.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag är trött på allt tyckande om virus. Den enda person som jag tycker det är är intressant att lyssna till är Dr. John Campbell,
typ detta inslag:

Skärmavbild 2022-01-15 kl. 07.52.59.png
 
Jag är trött på allt tyckande om virus. Den enda person som jag tycker det är är intressant att lyssna till är Dr. John Campbell,
typ detta inslag:

Skärmavbild 2022-01-15 kl. 07.52.59.png
Hej

Det finns nog nästan ingen som inte är trött på covid-19 diskussionerna, men vi berörs ju alla av den på olika sätt vare sig vi vill eller ej, så vi får nog leva med att pandemin och vad folk tycker och tänker om den kommer att ta upp mycket av diskussions utrymmet i både media, på stan, på arbetsplatser, sociala medier o.s.v.

Mvh isan lover
 
Efter mors besök på affären och två sjuka släktingar vid fruktdisken kom symtomen blixt snabbt. Mor fick en jävulusisk rinn näsa o nys som efter 2 dagar gick ner i övre lungorna med ett konstigt andnings ljud :(. Idag är hon mycket bättre med två 500mg Alvedon tabletter under natten:). Hon han med PCR test i Onsdags och fick svar idag att "kan ej påvisas". Jag och frugan testade oss på samma sätt för 9 dagar sedan med samma resultat. För säkerhets skull så gjorde vi en extra test igår då jag fått denna rinn snuva nu...:rolleyes:. Svar väntas under dagen hoppas vi. Alla tre är full vaxade.
 
Frugan påvisar inga symtom och jag som inte vart sjuk eller förkyld på över 10 år drabbas av en j**vla rinn snuva...är det mitt knä och operation som gjort mig mer mottaglig virus :confused:
 
Så har då den tickande bomben briserat. Dottern testade positivt på 2 självtester för Covid-19 idag. Så nu är det hemkarantän som gäller för samtliga nästa vecka, PCR inbokat på torsdag med bil. Satan, men det var en tidsfråga och skönt att den gamle gubben har fått 3 Pfizer.
 
 
 
Tillbaka
Topp