Corona viruset sprider sig

1626 fall sammantaget högst 1 vecka efter vaccinationstillfället menar jag
Tack, jag skall försöka ta mig tid och titta igenom ...

Han gör också en genomgång av artikeln.

Nu är ju myocarditis ovanligt oavsett smittad/osmittad eller vaxxad, det talas dock även om att cardiac arrhythmias skulle ha haft en signifikant ökning, så det finns tydligen alltid något att bekymra sig för.

Hej

Nu har ytterligare tre killar i laget jag tränar fått konstaterad covid-19, jag fick tillbaka några efter covid-19 förra veckan och nu är alltså några nya smittade, själv vet jag inte om jag har haft Omikron eller ej ännu, jag har ju haft några perioder av trötthet, stelhet i musklerna, lite hosta och snuva nu i vinter men självtesten gav inget positivt resultat, jag tycker att det vore märkligt om jag skulle klara mig med så många smittade runt mig.

Mvh isan lover

Hej

Nu har ytterligare tre killar i laget jag tränar fått konstaterad covid-19, jag fick tillbaka några efter covid-19 förra veckan och nu är alltså några nya smittade, själv vet jag inte om jag har haft Omikron eller ej ännu, jag har ju haft några perioder av trötthet, stelhet i musklerna, lite hosta och snuva nu i vinter men självtesten gav inget positivt resultat, jag tycker att det vore märkligt om jag skulle klara mig med så många smittade runt mig.

Mvh isan lover
Du har förmodligen haft det. Ett självtest ger bäst resultat i början av infektionen, då har man mest virus i näsan. Båda våra ungdomar testade positivt, detta var direkt efter att symptomen visade sig.

Du har förmodligen haft det. Ett självtest ger bäst resultat i början av infektionen, då har man mest virus i näsan. Båda våra ungdomar testade positivt, detta var direkt efter att symptomen visade sig.
Ska man ha vetskap om man varit smittad tidigare är det nog bara blodprover som gäller.
Kanske bara fungerar på ovaccinerade då kroppen har antikroppar från vaccin.

Hej

Som väntar ökar smittspridningen i Thailand och 15 242 nya fall rapporterades det senaste dygnet.
I tisdags vårdades 111 393 med Covid-19 på sjukhus, av dessa hade 569 lunginflammation och 113 personer vårdades i respirator.

Mvh isan lover
Hej! Det verkar som att dom testar alla som söker vård för covid pcr test tanten klämde fingret så vi åkte till sjukhuset och test och röntgen sen remiss till Nakonsawan test av alla inkomande patienter lätt kaos 555

Förståndiga föräldrar i Thailand :)

/ SatanG

Såg på Aktuellt när de gjorde tester på 6 tillverkares självtester. Inget av dom visade positivt på normala virusnivåer.
De visade lite bättre på Delta men annars verkar det vara som du skriver att det mestadels visar positivt när det är som värst.
Antagligen därför skolorna härnere kan fortsätta hålla öppet även om kidsen testar sig varje söndag.
Frugan har symptom, testade sig med självtest 3 gånger i helgen men alla negativa. Kan ju vara en vanlig förkylning också.

/ SatanG

Såg på Aktuellt när de gjorde tester på 6 tillverkares självtester. Inget av dom visade positivt på normala virusnivåer.
De visade lite bättre på Delta men annars verkar det vara som du skriver att det mestadels visar positivt när det är som värst.
Antagligen därför skolorna härnere kan fortsätta hålla öppet även om kidsen testar sig varje söndag.
Frugan har symptom, testade sig med självtest 3 gånger i helgen men alla negativa. Kan ju vara en vanlig förkylning också.

/ SatanG
Hej

Stämmer nog rätt bra, en av killarna i fotbollslaget jag tränar testade sig tre gånger innan han fick ett positivt resultat.

Mvh isan lover

/ SatanG

Ändå en bra marknadsmodell att sälja tester som är så opålitliga att man behöver köpa en hel hög tester för att "säkerställa" något som inte direkt påverkar hur du borde agera och knappast kommer som en överraskning om man är sjuk.

Tillbaka
Topp