Corona viruset sprider sig

Hej

Då har även jag drabbats av covid-19, jag har haft huvudvärk några dagar och igår fick jag rejäl torrhosta och feberfrossa, idag på morgonen gjorde jag ett snabbtest som visade positivt.

C1B8B8EC-0994-4262-9B4D-1A91668D397D.jpeg

Mvh isan lover
Hoppas du överlever å någorlunda lindrigt, jag tror att vi alla kommer att drabbas för eller senare, ingen kommer nog undan

Hoppas du överlever å någorlunda lindrigt, jag tror att vi alla kommer att drabbas för eller senare, ingen kommer nog undan
Hej

Hostade så jag höll på att vränga lungorna ut ovh in igår och hade sån frossa att jag knappt kunde borsta tänderna, hittills är det vanliga influensasymtom så blir det inte värre är det inga problem, redan idag känns det lite bättre och det fotbollslag jag tränar har match utomhus idag, jag ska åka dit och se matchen men hålla mig på avstånd ifrån dom övriga, jag skulle ju ha kört spelarbussen men kommer nu att ta egen bil dit.

Mvh isan lover

Hej

Hostade så jag höll på att vränga lungorna ut ovh in igår och hade sån frossa att jag knappt kunde borsta tänderna, hittills är det vanliga influensasymtom så blir det inte värre är det inga problem, redan idag känns det lite bättre och det fotbollslag jag tränar har match utomhus idag, jag ska åka dit och se matchen men hålla mig på avstånd ifrån dom övriga, jag skulle ju ha kört spelarbussen men kommer nu att ta egen bil dit.

Mvh isan lover
Hålla sig hemma kanske vore på sin plats.

Hej

Är det ur häldosynpunkt eller smittorisken du tänker på?

Mvh isan lover
För min del skulle jag säga både och. Man skall hålla sig hemma när man är sjuk, särskilt då med feber annars kan det straffa sig rejält i efterhand. Var försiktig och håll dig hemma några dagar. Hostan kan du få dras med länge, min börjar ge sig nu efter 4 veckor.

Hej

Då har även jag drabbats av covid-19, jag har haft huvudvärk några dagar och igår fick jag rejäl torrhosta och feberfrossa, idag på morgonen gjorde jag ett snabbtest som visade positivt.

C1B8B8EC-0994-4262-9B4D-1A91668D397D.jpeg

Mvh isan lover
Jaja du är ju vaccinerad så inga problem, immun när det är över, krya på dig...
Glöm inte spara smittointyg om du gjort pcr, det är värt som en vaccination...

Hej

Det råder väl inte utegångsförbud?

Jag kommer att stå i skogskanten helt ensam minst 100 m ifrån närmaste människa.

Mvh isan lover
För smittad är rekomendation att hålla sig hemma..
Tränar ni på ön eller är det färjan till hamburgsund.
Du rör vid föremål, viruset kan leva länge där du har tagit med händerna, därför man spritar.

Hej

Det råder väl inte utegångsförbud?

Jag kommer att stå i skogskanten helt ensam minst 100 m ifrån närmaste människa.

Mvh isan lover

Ta det väldigt väldigt lugnt och försiktigt om du hostat lungorna ur dig igår , du kan få bakslag om du anstränger dig ,
Lunginflammation kommer som ett brev på posten om du inte sköter dig ..

Det tog ca 10 dagar för mig att bli helt återställd.

Senast ändrad:
Ta det väldigt väldigt lugnt och försiktigt om du hostat lungorna ur dig igår , du kan få bakslag om du anstränger dig ,
Lunginflammation kommer som ett bred på posten om du inte sköter dig ..

Det tog ca 10 dagar för mig att bli helt återställd.
Ja att man ens kan tänka sig att ta sådana risker är för mig en gåta. Helt otroligt att en förbaskad fotbollsmatch kan vara viktigare än sin egen hälsa och i förlängningen familjen om man skulle hamna på IVA. Jag drabbades inte av feberfrossa men höll mig hemma ändå. Ta dig samman, tänk efter vad du riskerar och stanna hemma!

Ja att man ens kan tänka sig att ta sådana risker är för mig en gåta. Helt otroligt att en förbaskad fotbollsmatch kan vara viktigare än sin egen hälsa och i förlängningen familjen om man skulle hamna på IVA. Jag drabbades inte av feberfrossa men höll mig hemma ändå. Ta dig samman, tänk efter vad du riskerar och stanna hemma!
Om någon gör så, skiter jag j den personens hälsa, inte värd tanken.
Tänker mer på andras hälsa, finns alltid en risk att man stöter på någon även 100m ifrån, någon kanske kommer förbi rastande hunden....
Stoppad av polis för kontroll.
Ta färjan över och kanske nåt sker då man måste gå nära annat folk.
Blir lika förbannad när någon kommer ombord med influenza, inga problem jag klarar det, ja du men du har inte tänkt på resten av besättningen och när vi går till hamn eller?

OCH respektera andras hälsa men ovaccinerade skall väl skylla sig själva :rolleyes:

Om någon gör så, skiter jag j den personens hälsa, inte värd tanken.
Tänker mer på andras hälsa, finns alltid en risk att man stöter på någon även 100m ifrån, någon kanske kommer förbi rastande hunden....
Stoppad av polis för kontroll.
Ta färjan över och kanske nåt sker då man måste gå nära annat folk.
Blir lika förbannad när någon kommer ombord med influenza, inga problem jag klarar det, ja du men du har inte tänkt på resten av besättningen och när vi går till hamn eller?
Det finns väl inga poliser därute så den risken är väl lika med noll. ;)

Det finns väl inga poliser därute så den risken är väl lika med noll. ;)
Nej dom är få sen Kungshamn la ner närmaste är kanske Strömstad för han.
Så kontroller där vintertid är ju ingen överhängande risk men finns ju andra scenarion där man kan råka på någon.
Man är epedmibärare, då skall man hålla sig hemma och bara gå ut vid nödfall.
Ingen kommer tacka honom för han stod där och kolla, hans son skall inte heller gå på fotbollen för han kan med stor sannolikhet vara smittad utan att det syns på test.

Nej dom är få sen Kungshamn la nerrmaste är kanske Strömstad för han.
Så kontroller där vintertid är ju ingen överhängande risk men finns ju andra scenarion där man kan råka på någon.
Man är epedmibärare, då skall man hålla sig hemma och bara gå ut vid nödfall.
Ingen kommer tacka honom för han stod där och kolla, hans son skall inte heller gå på fotbollen för han kan med stor sannolikhet vara smittad utan att det syns på test.
Absolut men det är nog inte lönt att säga något. Han svarar inte så är förmodligen redan på väg dit. Följa FHM:s rekommendationer, pyttsan. Det lät bra men det gäller tydligen enbart andra. Där rasade den fasaden!

Tillbaka
Topp