Corona viruset sprider sig

Stramar åt igen...?
SmartSelect_20220220-164108_Chrome.jpg
SmartSelect_20220220-164352_Chrome.jpg

Hej

Ungefär samma som för mig då, 3 sprutor och lindrigt sjuk, en vanlig säsongsinfluensa drabbar mig ju normalt ännu hårdare, blir det inte värre än så här så är jag glad att jag fick det, när man har tränat killarna under hela pandemin är jag mest förvånad över jag inte smittades tidigare.

Mvh isan lover
Jag blir ju sällan sjuk (förutom när jag är bakfull då har jag alla symtom på cancer, covid, aids ja hela fadderuttan) haft infuenza en gng tror jag, var dålig 4 dagar och allt smaka bensin, längsta ja vart sjuk i mitt liv men då va jag mans döende några gånger.
Kanske beroende på sketet liv, vi gick ombord nyduschade på sönd på fiskebåten, gick av på Torsd kväll med samma kläder fulla av fiskrens och dusha Fred morgon.
2 dush i veckan och mycke skit...
Aldrig vart sjuk längre än snuvig ett halvt dygn under den tiden.

Många länder anser att en genomgången infektion räknas som en dos och för in det vaccinbeviset.

Du med tre doser och Covid-19 skulle få en fjärde registrerad.

Först till rader 6 vinner.
Hej

Frågan är väl bara hur dom ska registrera det när man tar ett snabbtest hemma?

Idag hostar jag mindre än igår och sov ganska bra i natt, men p.g.a min astma är jag lite tung i bröstet samt öm i revbenen av allt hostande i lördags, men det känns som det går åt rätt håll.

mvh isan lover

Hej

Frågan är väl bara hur dom ska registrera det när man tar ett snabbtest hemma?

Idag hostar jag mindre än igår och sov ganska bra i natt, men p.g.a min astma är jag lite tung i bröstet samt öm i revbenen av allt hostande i lördags, men det känns som det går åt rätt håll.

mvh isan lover

Du åker och tar ett riktigt test så kommer in i systemet ..

Du har rätt , jag måste ha varit bland dom sista som fick det på papper oxå. Jag beställde igår papper på att jag haft covid så jag kan visa upp det ..
Vi tog våra test 3 timmar innan reglerna ändrades den 20 januari. Alla 4 var positiva. Numera testas de inom vården och de som söker vård på sjukhus, allmän testning är som sagt avslutad.

Här är ett intyg om positivt test och fullgjord karantän från myndigheter lika bra bra som ett vaxcard med två doser.
Man anses lika immun som med vaccin.
Intyget gäller för att få resa mm på samma sätt som fullvaccinerade.

Vill man ändå få vaccin är det en karens på två månader efter man blivit utskriven.

Hej

I Buri Ram stänger man ned alla barer och restsauranger med musikunderhållning, beslutet gäller i hela provinsen och är en följd av ökad smittspridning som i över 300 falla har kunnat kopplas till den här miljön.

Buri Ram shuts down all entertainment venues amid Covid surge​

PUBLISHED : 22 FEB 2022 AT 14:19
WRITER: SURACHAI PIRAGSA
A shuttered nightspot in downtown Buri Ram, closed indefinitely following a surge in Covid-19 cases. (Photo: Surachai Piragsa)
A shuttered nightspot in downtown Buri Ram, closed indefinitely following a surge in Covid-19 cases. (Photo: Surachai Piragsa)

BURI RAM: Authorities have ordered the closure of all service venues and restaurants with musical entertainment after more than 300 Covid-19 cases were linked to these venues.
The Buri Ram provincial communicable disease committee announced the decision on Tuesday.
The announcement said the closure was indefinite and province-wide, and effective from Monday.

Mvh isan lover

Hej

I Buri Ram stänger man ned alla barer och restsauranger med musikunderhållning, beslutet gäller i hela provinsen och är en följd av ökad smittspridning som i över 300 falla har kunnat kopplas till den här miljön.

Buri Ram shuts down all entertainment venues amid Covid surge​

PUBLISHED : 22 FEB 2022 AT 14:19
WRITER: SURACHAI PIRAGSA

BURI RAM: Authorities have ordered the closure of all service venues and restaurants with musical entertainment after more than 300 Covid-19 cases were linked to these venues.
The Buri Ram provincial communicable disease committee announced the decision on Tuesday.
The announcement said the closure was indefinite and province-wide, and effective from Monday.

Mvh isan lover
Kommer väl inte göra så stor skillnad, vart i Buriram och är väl inte känt för sitt barliv direkt.
Dock häftig motorsport vi var ju jämter den stora arenan på dagen och kolla drifting.

Kommer väl inte göra så stor skillnad, vart i Buriram och är väl inte känt för sitt barliv direkt.
Dock häftig motorsport vi var ju jämter den stora arenan på dagen och kolla drifting.
Hej

Nej det lär knappast hjälpa mot Omikron, men vi kommer kanske att få sen en del såna här åtgärder runt om i landet i.o.m att smittspridningen ökar, man vill väl visa handlingskraft.

Mvh isan lover

Hej

Nej det lär knappast hjälpa mot Omikron, men vi kommer kanske att få sen en del såna här åtgärder runt om i landet i.o.m att smittspridningen ökar, man vill väl visa handlingskraft.

Mvh isan lover
Just nu verkar det minska i våran provins, folk bryr sig inte så mycket, är omicron säger dom, no problem.
Vi får se, även skolorna verkar ta lite lättare på det och barnen är där.
På yngstes har dom haft flera fall där barn varit hemma pga "förkylning" äve våran son, äldstes skola hårddrar dom det dock mer.

Just nu verkar det minska i våran provins, folk bryr sig inte så mycket, är omicron säger dom, no problem.
Vi får se, även skolorna verkar ta lite lättare på det och barnen är där.
På yngstes har dom haft flera fall där barn varit hemma pga "förkylning" äve våran son, äldstes skola hårddrar dom det dock mer.
Hej

Ja det blir säkerligen lite både och ett tag innan det stabiliserar sig, så länge vården klarar av att hantera antalet som insjuknar så är det ju egentligen inget större problem.

Mvh isan lover

Skall man ta spruta 3 eller ej? WHO säger väl att västvärlden borde sluta ta 3an, yngre med inga bakomliggande sjukdommar behöver inte.
Att viktigare vaccinet kommer ut till fattigare länder.
Samtidigt erbjuder västländerna som det behövs, vem skall man tro på?
Frugan fråga nu om vi skall ta 3an, jag vet inte?
Börjar kännas som det är bromsmedicin dom släppt inte ett vaccin.

Hej

Hjälporganisationer vill att fler covid-center öppnas upp, den ökande smittspridningen har lett till att antalet platser håller på att ta slut och på sociala medier har redan bilder figurerat som visar smittade som sover på gatan och i tempel under tiden dom väntar på plats i ett covid-center.

Mvh isan lover

Good news for tourists and returning expats. Starting in March, the requirement for the 2nd RT-PCR test on Day 5 will be dropped and replaced with a self-ATK test. In addition, the insurance will be reduced to $20,000.
UPDATES: You can register with the new rules from 1st March onwards. Which means fly to Thailand on 7 March onwards.
1f4cc.png
Only book one night SHA++ hotel while waiting for results
1f4cc.png
Only book one RT-PCR test
1f4cc.png
Minimum insurance reduced from $50,000 to $20,000

1645602101359.png

Skall man ta spruta 3 eller ej? WHO säger väl att västvärlden borde sluta ta 3an, yngre med inga bakomliggande sjukdommar behöver inte.
Att viktigare vaccinet kommer ut till fattigare länder.
Samtidigt erbjuder västländerna som det behövs, vem skall man tro på?
Frugan fråga nu om vi skall ta 3an, jag vet inte?
Börjar kännas som det är bromsmedicin dom släppt inte ett vaccin.
Nu har jag redan tagit 3an men hade jag gjort valet idag hade jag struntat i den. Tog den endast för om det skulle bli ett krav för att få besöka Thailand utan karantän.

Nu har jag redan tagit 3an men hade jag gjort valet idag hade jag struntat i den. Tog den endast för om det skulle bli ett krav för att få besöka Thailand utan karantän.
Hej

Efter att ha drabbats av covid-19 nu i lördags är jag glad att jag tog även den tredje dosen, jag blev ju lindrigt sjuk och är snart helt återställd igen, men hur sjuk jag hade kunnat bli utan dessa vaccindoser vet jag ju i.o.f.s inte.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp