Corona viruset sprider sig

media_spotlight__sherif_arafa.jpeg

Dom har börjat med en corona app läste jag som man måste ladda ned vid immigration och fylla ut och förstod det som att man skall rapportera in var man är och temp på den.
Men ta det inte för sanning, inte hört från någon som gått genom passkontrollen senaste dagarns, om det stämmer eller om det funkar.
Hej
Landade ju själv i torsdags, ngn stod med en värmekamera o erbjöd sig kolla en OM MAN BAD OM DET.
Annars motorväg genom immigration.
Mvh

Dom har börjat med en corona app läste jag som man måste ladda ned vid immigration och fylla ut och förstod det som att man skall rapportera in var man är och temp på den.
Men ta det inte för sanning, inte hört från någon som gått genom passkontrollen senaste dagarns, om det stämmer eller om det funkar.
Appen heter "AOT airports". Från Sweden Abroad: Thailand

Sen är det inte så illa, får ju betalt.
Kunde vart värre, finns väl folk som blir permiterade och uppsagda här i världen.
Jag åker väl dock hem som vanligt, jag har ju ingen som löser av mig utan när jag är klar med mitt jobb ombord åker jag hem och är antagligen ledig i väntan på att flyga till Syd Korea.

Om man nu får flyga från Europa till Thailand när jag är klar, annars vet jag inte vad jag skall ta vägen.
Vad händer på en båt om nyckelpersoner inte kan göra sitt jobb p g a corona? Ankrar man eller vad händer?

Vad händer på en båt om nyckelpersoner inte kan göra sitt jobb p g a corona? Ankrar man eller vad händer?
Ja går alla styrmän och kapten bort har man inte så mycket val om inte matroserna skall köra båt.
Till kaj lär vi inte få komma med corona ombord, nog inget land som släpper in ett coronasmittat fartyg.
Nu är åldern rätt låg ombord 25-45 år förutom 2 som är 55 år.
Och alla i bra kondition så får vi corona ombord klarar vi det förhoppningsvis hyfsat bra.
Vi skall lasta i Saud Arabien, där kommer minimalt att tillåtas ombord och visar dom några tecken kommer dom inte ombord.
Hålla avstånd etc.
Värre kan det bli i Suez med alla som skall mutas, hoppas dom lagt restriktioner där nu så vi inte får ombord för många.
Det är dom 2 ställena innan Europa nästa månad.

Den värmekamerakontrollen hade de redan i slutet av januari.

I mitten februari fick jag min temp kollad i pannan på tre flygplatser i thailand samma dag.
Hej
Aha!
Var här senast i oktober så...
Blev dock spritad om händerna och tempad i pannan när jag skulle in på en konstutställning på T21 i Korat idag.
Första ggn jag blivit "påtvingad" det.
Mvh

Det finns motsatsen också, ska man hålla jobbet igång för att folk tjäna pengar eller ska man rädda dem. Skatteverket har väl koll på allt i landet. Man kan kompensera dem mycket enkelt.
Vi befinner oss i ett unikt läge det går inte att tjafsa bort faran. Sverige har inte den vård som krävs, enda utväg är stängning.
Me3d det resonemanget skall fosilenergin förbjudas. Den orsakar flera hundra förtidiga dödsfall varje år.

Jag har för vana att säga som Janne Carlzon.
I ett beslut där det inte går se vilket som är det rätta beslutet fattar jag ett beslut. Det enda felaktiga beslutet är om man inte fattar ett beslut.
Efter det får man leva med det beslut man fattat, så enkelt är det i min värld.
I fallet med eventuellt okänd biverkningar, mot en eventuell död som är statistiskt visad i storlek, är det ett enkelt beslut. Sprutan vinner.
Och nej, jag litar inte på myndigheter (eller någon annan), utan gör alltid en egen bedömning efter den information jag har vid handen.
Ja lite som att välja efter vad som bedöms är farligast. Vad jag vet så har jag ca 90% chans att överleva en coronasjukdom. att drabbas kan jag påverka med rimliga försiktighetsåtgärder som att hålla rimliga avstånd som jag alltid. Har alltid undvikit platser med köer. hatar att vänta. går hellre en extra runda och kommer igen senare. går förbi krogen med kö utanför och väljer puben som är glesare besökt eftersom jag inte tycker om att trängas. Så blir jag drabbad så är det troligen familjen som är orsaken för den kan jag inte gardera mig emot. Så jag ser ingen anledning till att vara första försökskaninen. Skulle jag ha bott i Stockholm hade jag troligtvis resonerat annorlunda, men som boende i småstad så får jag troligtvis ordentliga varningssignaler innan det är fara på färde.

Ja jäklar nu är alla plötsligt vänstermänniskor och kräver att staten ska lösa detta.
Ingen karens för sjukskrivning, stänga ner skolor och då föräldrar måste ta hand om sina egna barn och företag stannar ska staten betalar en medborgarelön för detta.

När det krisar blir alla Sossar. :cool:
Även moderater är väldigt högljudda på den punkten.

Vi skall aldrig glömma var detta viruset kommer i från. Kineserna har experimenterat med biologisk krigföring som nu drabbar hela världen. Kostnaderna som nu uppstår för länder människor skall kineserna hållas ansvariga för och de skall betala skadestånd. Jag hoppas folk visar civilkurage och gör vad de kan.
Ja vi vet att de har som alla andra SUPERMAKTER FORSKAT PÅ DET. Det är nog lite därför som de har kunnande på hur det skall bekämpas. men att komma med att de har släppt ut det här är lite väl magstarkt.

Tillbaka
Topp