Corona viruset sprider sig

Var och handlade idag. Det var verkligen tomt i hyllorna. Några hade kundvagnarna fulla med konservmat. Tror att det mesta kan lösas med att sitta still i båten. När människor får panik och börjar agera irrationellt, det är DÅ det börjar bli farligt.

Helt rätt! Och just nu är det mycket mycket farligt. Jag är inte rädd för corona, men folk är verkligen rädda och det kan räcka med ett finger knäpp och helvetet bryter lös. Verkligen farligt nu!

Var och handlade idag. Det var verkligen tomt i hyllorna. Några hade kundvagnarna fulla med konservmat. Tror att det mesta kan lösas med att sitta still i båten. När människor får panik och börjar agera irrationellt, det är DÅ det börjar bli farligt.

EA21D358-54A9-49D5-AE7C-9D74B4D610D4.jpeg

11098059-DEAA-4DA1-90A1-B6BEC4C4BBDF.jpeg

CA8A693A-3FFA-4EB0-8069-C2CA861DEE4B.jpeg

76F06489-687E-4E84-86CF-3170B27EA290.jpeg

CBA97FA7-EB6F-4268-8FFC-3702ACF80436.jpeg
Hoppas att det inte blir strömavbrott. det skulle vara tråkigt om de handlat så mycket och måste kasta allt. Eller har någon planerat att sluta låta familjen äta på restaurang och inte orkar laga till sin stora familj.

Jag tror att främsta orsaken till att Thailand har så få fall av Corona viruset beror på deras politiker.

Det diskuteras i en annan tråd här den förträffliga luften som Thailand har.
Du tror inte att det beror på att dom inte testar folk som är sjuka?
Samtliga siffror från alla länder är helt irrelevanta, ingen vet hur många som smittats, bara att det är väldigt många fler än vad som redovisas.

Lyssna på det här

Hoppas att det inte blir strömavbrott. det skulle vara tråkigt om de handlat så mycket och måste kasta allt. Eller har någon planerat att sluta låta familjen äta på restaurang och inte orkar laga till sin stora familj.
Ja, men konserver håller sig nog utan kyla. Däremot var tvättmedel hyllan välfylld. Så några kläder har de inte tänkt att tvätta i isoleringen. Inte med tvättmedel iallafall, haha =)

Hej
Att resorna sprider det skriver du, det stämmer säkert.
Jag ställer mig också undrande varför WHO skriver "att sluta resa när smittan väl upptäckts skadar mer än hjälper, då är det redan försent, "karantäner" och resestopp sänker ekonomin".
Mvh
Nu avråder Svenska UD alla utlandsresor

Du tror inte att det beror på att dom inte testar folk som är sjuka?
Samtliga siffror från alla länder är helt irrelevanta, ingen vet hur många som smittats, bara att det är väldigt många fler än vad som redovisas.

Lyssna på det här

Trodde inte jag skulle behöva förtydliga. Politikerna ser nog till att inga tester görs.

Tillbaka
Topp