Även pandemin har bytt skepnad. Det är lätt att säga saker med facit i hand. Men ingen visste i början av 2020 vad som skulle komma. Några som fick Covid i början skulle troligen fått det bättre med ett dåligt vaccin om det hade funnits men nu när det är en mildare variant så är vi i ett annat läge.
Antivaxxarna kanske inte har bytt åsikt, Men det chansade som alla andra. En del dog som kanske hade behövt ett vaccin.
Jag var velande i början mot vaccin men valde att ta två sprutor.
När jag åkte på Delta varianten och den var så mild i mitt fall valde jag att skippa fortsatt besprutning.
Är man skörare eller eventuellt äldre så tycket jag det är rimligt som en gratis försäkring att fortsätta ta sprutor.
Att säga att sprutor är bortkastat för gemene man är onödigt då vi alla är i olika faser i livet och har rätten att välja själva. En del ville att man uteslöt antivaxxarna på arbetsplatserna, rätt eller fel...en del personer tyckte att mask är onödigt, rätt eller fel...
Ovan är inget riktat mot dig i synnerhet
@Fiskarn mer skrivit med min allmänna uppfattning.
Men hade du haft ett vaccin så hade du nog försökt att sälja det. Sedan är det upp till varje konsument att välja att köpa eller ta emot produkter. Jag undrar vem du menar är bedragarna? Viruset, Kina, föräldrar, bilförsäljare, regeringarna, fladdermössen eller läkemedelsbolagen?