Corona viruset sprider sig

Är det inte vanliga flusan som du fått, den skall ju vara jobbigare än vanligt nu. Var ju ett utbrott efter en festival i början av sommaren som det blev lite panik runt, för folk blev mer sjuka än av den vanliga coviden. Och det visade sig att det var den vanliga flusan som varit framme då.
Nej det var Covid, jag var så dålig att sökte vård. Alla prover visade Covid.
Jag fick influensavaccin på jobbet i mars fast det ändrar sig hela tiden.

Hej

För min del blir det en fjärde dos när jag erbjuds det nya modifierade vaccinet, är fortfarande positiv till vaccin och tror att det har effekt med tanke på dom lindriga symptom jag hade förra gången efter konstaterad smitta.

Mvh isan love
För 44 procent av de vaccinerade orsakade eller bidrog covid-19 till dödsfallet. För de ovaccinerade är motsvarande siffra 71 procent. För de flesta vaccinerade, 74 procent, inträffade döden efter tre månader eller mer sedan den senaste vaccindosen, oavsett om personen vårdades på sjukhus eller inte.

Så hur många dog egentligen av Covid??
Det där är en djungel.

Läste i dagens GP att dödsfallen har ökat kraftig och att det var drygt 100 senaste månaden, mot 3 st förra året. Dessutom var drygt 90% vaccinerade. Det handlar till stor del om mycket gamla och sjuka som snarare dör MED covid än av covid. Det behövs inte mycket för att ta livet av den gruppen och tidigare dog ju gamla av influensa.

Det som är annorlunda är framförallt säsongsmönstret, vi brukar inte ha den typen av virus på sommaren. :eek:

Enligt honom har man förmodligen corona om man blir sjuk nu.

– Man kanske chansar lite och går på jobb ändå, särskilt nu när man vill komma igång igen efter semestern, men är man sjuk så ska man stanna hemma, säger Johan Bratt.

I takt med de höga smittotalen är också fler som blivit allvarligt sjuka jämfört med tidigare år.

– Vi har ungefär 260 som ligger på sjukhus nu i regionen. Det var mellan 50 och 70 den här tiden förra sommaren.

Det nya varianten är mycket värre än gamla.
Jag fick det för 3 veckor sedan med kräkningar och 40,5 C feber, hade 3 vaccinationer och D vitamin o hela baletten. Var sjukskriven i 2 veckor och är trött fortfarande.
Undvik folkmassan och ha mask och ät inte ute .

Trist, hade den också för ca 3 veckor sedan. Som en knappt kännbar förkylning i någon dag.
Frugan fick lite hosta som höll i sig ganska länge.
Ungarna feber och svaga en-två dagar.

De vanliga hemmatesterna har nog aldrig visat positivt, nu testade vi i näsan med hemma-kit från frugans arbetsgivare. Då blev det bingo!

/ SatanG

Trist, hade den också för ca 3 veckor sedan. Som en knappt kännbar förkylning i någon dag.
Frugan fick lite hosta som höll i sig ganska länge.
Ungarna feber och svaga en-två dagar.

De vanliga hemmatesterna har nog aldrig visat positivt, nu testade vi i näsan med hemma-kit från frugans arbetsgivare. Då blev det bingo!

/ SatanG
Vissa blir av någon anledning sjukare än andra. Men i normalfallet blir man förkyld som ni. Men det är en lurig sjukdom så därför kommer jag att ta det anpassade vaccinet.

Vi åkte på covid under semestern i thailand,jag sa att vi skulle testa oss då alla hennes syrror hostade & även sambon började hostade som tusan. Jag tyckte dom skulle testa sig då,men dom sa bara falang konstig. Varför testa sig före festen dom skulle ha....
Även jag började hosta och fick feber som märktes speciellt under 2 nätter.
Dom testade sig men sa till mig att det ej var nåt endast vanlig förkylning,deras planerade fest var viktigare. fick veta senare att nästan alla hade C-19,så förmodligen fick även jag det då.

Vi åkte på covid under semestern i thailand,jag sa att vi skulle testa oss då alla hennes syrror hostade & även sambon började hostade som tusan. Jag tyckte dom skulle testa sig då,men dom sa bara falang konstig. Varför testa sig före festen dom skulle ha....
Även jag började hosta och fick feber som märktes speciellt under 2 nätter.
Dom testade sig men sa till mig att det ej var nåt endast vanlig förkylning,deras planerade fest var viktigare. fick veta senare att nästan alla hade C-19,så förmodligen fick även jag det då.
Hej

Låter som det Thailand jag känner igen.

Mvh isan lover

Har nyligen fått boosterdosen, så nu är jag odödlig igen. Detta var ju tredje sprutan, men när jag kontrollerar mitt vaccinationsbevis står det dos 4 av 4.

k.png
Sådärja, nu har jag kontaktat de som vaccinerade mig och de har korrigerat antalet doser i NVR (nationella vaccinationsregistret). Så nu står det dos 3 av 3 i mitt vaccinationsbevis.

Jag har inget emot homosexuella pga av deras sexuella läggning, finns mycket hyggligt folk bland dem, men tyvärr har en del av dessa lite svårt med att hålla bananen i byxan, de springer runt och bakgökar överallt, då kan de faktiskt skylla sig själva om de drabbas av div. åkommor.

De är oftast rätt sociala de där fikusarna. Han har säkert herpes latent dessutom. ;)
Herpes har tyvärr massor av Thai, munherpes smittas de av i tidig ålder då de slafsar ur samma skål , samma med hepatiten som massor med Thai bär på tack vare taskig upplysning om detta med att dela skedar, vattenmuggar mm

Herpes har tyvärr massor av Thai, munherpes smittas de av i tidig ålder då de slafsar ur samma skål , samma med hepatiten som massor med Thai bär på tack vare taskig upplysning om detta med att dela skedar, vattenmuggar mm
Hej

Undrar om det är fler Thailändare än Svenskar som har Herpes?

Herpes är väldigt vanligt – nästan 80 procent av Sveriges befolkning har någon form av herpes. De flesta får viruset redan när de är barn. Om du någon gång fått herpes sitter viruset sitter kvar i kroppen hela livet. Vissa får utbrott ofta, andra väldigt sällan.26 feb. 2020.

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox

Tillbaka
Topp