Corona viruset sprider sig

Hej

Har jag missat något?

Här hos oss var det en del kommuner och regioner som ställde krav på att dom som jobbade på äldreboenden och med svårt sjuka skulle vara vaccinerade och bära skyddsutrustning.

Tycker personligen att det var ganska rimliga krav med den kunskap man inom vård och äldreomsorg hade vid tillfället.

Mvh isan lover
Du har förmodligen glömt vad du själv skrivit.

Även på forumet, några och helst en försöker bara skapa intriger och tror han kan allt, synd
Vem är det? Månne en slingrande Boa orm ;) För dig och för ex Isaan Lover verkar det som att om någon inte tänker i samma banor som er så är de intrigskapare och odemokratiska, du synar aldrig dina egna utspel Boa 52

Du har förmodligen glömt vad du själv skrivit.
Hej

Jag tycker att ni har en märklig inställning till detta, när man inte ens kunde besöka våra grannländer eller flyga utan att vara vaccinerad, varför skulle man då kunna jobba utan att vara vaccinerad och använda skyddsutrustning på äldreboenden och på sjukhus där redan svaga patienter riskerade att avlida om dom drabbas av Covid-19 ?

I den situationen valde en del kommuner och regioner att omplacera eller hota dom vårdanställda som vägrade vaccinera sig avsked, detta hade jag vid tillfället förståelse för, jag stödde FHM och deras beslut under hela pandemin.

Mvh isan lover

Hej

Jag tycker att ni har en märklig inställning till detta, när man inte ens kunde besöka våra grannländer eller flyga utan att vara vaccinerad, varför skulle man då kunna jobba utan att vara vaccinerad och använda skyddsutrustning på äldreboenden och på sjukhus där redan svaga patienter riskerade att avlida om dom drabbas av Covid-19 ?

I den situationen valde en del kommuner och regioner att omplacera eller hota dom vårdanställda som vägrade vaccinera sig avsked, detta hade jag vid tillfället förståelse för, jag stödde FHM och deras beslut under hela pandemin.

Mvh isan lover
Det jag även kommer ihåg var att du var väldigt för ett öppet samhälle...så länge det inte kom folk till ditt lilla örike.
Själv gillade jag Tegnell och strategin vi hade. Jag saknade däremot den dubbelmoral som du önskade tillämpa.

Besökte Immigration i Udon Thani idag, kom mot slutet av lunchrasten och blev lite förskräckt när jag såg att nästan alla som köade utanför hade mask på sig och själv hade jag ingen. Det var dock ingen fara för nästan ingen i personalen hade mask på sig.
I Jomtien är det mask som gäller, men det finns att köpa i en restaurang i området för 10 battingar så ingen större fara.

Besökte Immigration i Udon Thani idag, kom mot slutet av lunchrasten och blev lite förskräckt när jag såg att nästan alla som köade utanför hade mask på sig och själv hade jag ingen. Det var dock ingen fara för nästan ingen i personalen hade mask på sig.
Använder man mask nu så är det väl mot luftföroreningar, existerar ju knappt någon covid nu

Hej

Mvh isan lover
Ja du har hela tiden varit en vindflöjel under hela pandemin.

Bara för att vara tvärs emot andra på forumet.

Från påsken 2020 och nollåttor som superspridare, till att förbjuda ovaccinerade att vistas ute i samhället.

Numera har du svängt att allt var onödigt.

Från påsken 2020 och nollåttor som superspridare, till att förbjuda ovaccinerade att vistas ute i samhället.

Glöm inte att alla andra skulle följa restriktionerna, men inte han.

Hej

Jag har tvärtemot dig varit lojal med Tegnell och Folkhälsomyndigheten under hela pandemin och är glad över att Sverige inte stängde ned samhället som du önskade, vi få som höll med Tegnell på forumet kritiserades rejält av både antivaxxarna och dom i ditt gäng som ville ha lockdowns, jag förstår att du med flera är bittra och helst vill glömma att ni med facit i hand stod på fel sida under pandemin.

Mvh isan lover

Hej

Jag har tvärtemot dig varit lojal med Tegnell och Folkhälsomyndigheten under hela pandemin och är glad över att Sverige inte stängde ned samhället som du önskade, vi få som höll med Tegnell på forumet kritiserades rejält av både antivaxxarna och dom i ditt gäng som ville ha lockdowns, jag förstår att du med flera är bittra och helst vill glömma att ni med facit i hand stod på fel sida under pandemin.

Mvh isan lover

Vi var långt ifrån få på forumet som ville ha ett öppet samhälle.
Att du inte skäms att kliva in i den här tråden

Vi var långt ifrån få på forumet som ville ha ett öppet samhälle.
Ja verkligen, det här är en verklighetsbeskrivning värdig en socialdemokrat! Jag vill minnas att du (IL) var för att ALLA (även småbarn) skulle tvångsvaxxas och folk skulle närmast förklaras fredslösa om de inte tog sina silar - trots att det tidigt stod klart att även vaxxade blev sjuka, samt var smittbärare.

Jag var verkligen inte för "tvångsvaxxet", särskilt inte på barn/ungdom, samtidigt var jag på Tegnells linje om att leva så normalt som möjligt med iakttagande av sunt förnuft; samt låta "flockimmuniteten" göra sitt jobb. Det handlade trots allt om en influensa med en dödlighet av i princip samma grad som de återkommande säsongsinfluensorna.

Att vi misslyckades med att skydda de gamla är tragiskt, så också all felbehandling inledningsvis.

Ja verkligen, det här är en verklighetsbeskrivning värdig en socialdemokrat! Jag vill minnas att du (IL) var för att ALLA (även småbarn) skulle tvångsvaxxas och folk skulle närmast förklaras fredslösa om de inte tog sina silar - trots att det tidigt stod klart att även vaxxade blev sjuka, samt var smittbärare.

Jag var verkligen inte för "tvångsvaxxet", särskilt inte på barn/ungdom, samtidigt var jag på Tegnells linje om att leva så normalt som möjligt med iakttagande av sunt förnuft; samt låta "flockimmuniteten" göra sitt jobb. Det handlade trots allt om en influensa med en dödlighet av i princip samma grad som de återkommande säsongsinfluensorna.

Att vi misslyckades med att skydda de gamla är tragiskt, så också all felbehandling inledningsvis.
Änt över...nu när "mördar räkan" svärmar runt Orust... :rolleyes: . IL lever farligt nu utan gummistövlar i blåtången.

USA:s hemliga information om coronavirusets ursprung ska inte längre vara hemlig.

President Joe Biden har skrivit under ett lagförslag som kräver att man häver sekretessen på underrättelsematerial om att viruset kan ha spridits genom en läcka från ett laboratorium i den kinesiska staden Wuhan.

”Vi måste gå till botten med covid-19:s ursprung, inklusive potentiella kopplingar till Wuhans virologiska institut”, säger Biden i ett uttalande enligt TT och fortsätter:

”Vid implementering av denna lagstiftning kommer min administration att ta bort sekretessen och dela så mycket av den informationen som möjligt.”

WHO har tidigare vädjat om att ta del av USA:s underrättelseuppgifter.

Hej

Mvh isan lover
Jag är tvärt emot dig och vet att det inte var Tegnell som tog beslut om statliga bidrag för att hålla igång Sverige och regler och råd kring vaccination.
Den funktionen hade inte en medarbetare på Folkhälsomyndigheten.

Vad gäller lockdown i samhället var du tidigare den främsta av företrädarna på forumet.
Ingen ville gå lika hårt fram som du.

Du hyllade åtgärder som att ovaccinerade inte skulle få besöka evenemang, restauranger, åka kollektivt mm.
Även avskeda anställda.
Till och med tvångsvaccinering.

Snacka om att vara populist.

Efter att ha lyssnat på ett föredrag av SÄPO försöker jag bli alltmer källkritisk och skall också försöka låta bli att sprida misstänkt desinformation. Medier och sociala dito är nämligen nerlusad med sådan.

Jag är tvärt emot dig och vet att det inte var Tegnell som tog beslut om statliga bidrag för att hålla igång Sverige och regler och råd kring vaccination.
Den funktionen hade inte en medarbetare på Folkhälsomyndigheten.

Vad gäller lockdown i samhället var du tidigare den främsta av företrädarna på forumet.
Ingen ville gå lika hårt fram som du.

Du hyllade åtgärder som att ovaccinerade inte skulle få besöka evenemang, restauranger, åka kollektivt mm.
Även avskeda anställda.
Till och med tvångsvaccinering.

Snacka om att vara populist.
Hej

Här är vi för ovanlighetens skull överens, det var S-regeringen som organiserade dom statliga bidragen, men vad det gäller själva pandemin och hur den skulle hanteras så lyssnade S-regeringen till FHM och Tegnell, det var enligt mig och några andra här på forumet helt rätt av politikerna att låta ansvarig myndighet och dess experter sköta den biten.

I många andra länder lät politiker rädslan och paniken ta över och dom körde då över sina motsvarigheter till FHM och stängde ned hela samhället med skolor, arbetsplatser, restauranger och stängde sina gränser, i en del länder fick man under perioder inte ens gå ut mer än till sin närmaste butik.

Här i Sverige hade vi ett öppet samhälle under eget ansvar och utan större inskränkningar, Sverige var ett bra land att vistas i under pandemin, det enda som man kan vara kritisk mot är väl att onödigt många dog på äldreboenden i starten av pandemin och att det fanns brist på skyddsutrustning, där hoppas jag att dom som var ansvariga för den bite lärde sig något.

Nu med facit i hand visade sig ändå att Sverige klarade sig bäst och hade lägst överdödlighet och det är bara att gratulera FHM och all sjukvårdspersonal som slet hårt under pandemin, samt gratulera den hårt kritiserade och bespottade Tegnell för denna framgång.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp