Corona viruset sprider sig

Tycker ni ska lugna ned er lite beträffande att kritisera kinesernas matvanor med tanke på hur mycket sönderprocessat skit de flesta glatt mumsar i sig. Inbillar ni er på fullaste allvar att en big mac är hälsosammare att äta än en fladdermus?
Hur många dör inte varje år pga av sina matvanor i väst? Det är mig veterligen den vanligaste dödsorsaken. Mångdubbelt fler skulle ju dö om kineserna gick över till mc donalds istället för traditionell mat. Allt för en jävla förkylning.....

Tja... en Big Mac brukar ju smaka rätt bra även om jag anser att hamburgare som jag ätit där köttet malts precis innan hamburgaren sedan steks eller grillas ofta är väsentligt godare. Dessa brukar dock ligga i en högre prisklass men inte alltid. En favorit som inte är så dyr är att ta ett stopp på Ekerödrasten i Skåne och tanka bilen på Preem och även "tanka magen" på restaurangen med Ekerödsrastens hemgjorda hamburgare (eller tallrik) som kommer från kött från den egna gården...Mums

Men nästan oavsett vilken hamburgare vi pratar om så blir det mitt val framför att mumsa i mig en fladdermus!

Men... "Salmonella burgaren" som jag åt i Chiang Mai för några år sedan hade jag gärna avstått med tanke på hur jävla sjuk jag blev!
Kanske denna var gjord på fladdermus? :rolleyes:

Bats Host More Than 60 Human-Infecting Viruses

I dagens SvD uttalar sig några kinesiska läkare som arbetat i Sverige sedan många år. De ger konkreta råd och tycker att svenska myndigheter och regeringen är slappa. Det kanske blir som med invandringen. Först när även den dummaste inser att något är fel händer det något men kanske inte tillräckligt. Striden om vem som ska betala kan vara en början?

Ok då ser jag att detta även kommit i de svenska nyheterna.

Det var om dom första 7 fallen innan det spred sig.
Den har varit ute i både BP och NYT innan, men Svensk media verkar inte lika intresserade.
Som sagt kommuniststat vi har att göra med, förvänta er aldrig att få veta hela sanningen.

stänger de marknaderna så måste de äta annat. det leder nog till att Kina måste öka på sin livsmedelsimport. Redan idag importeras det ansenliga mängder av soja, griskött och ris.
En orsak till att de äter sådan mat är troligen en prisfråga. Misstänker att det är de fattigaste som är kunderna på de här marknaderna. Det var inte så många år sedan det serverades kråka på matborden i Sverige. Mestadels hos de fattigaste. Idag har de flesta Svenskar så god ekonomi att grisfötter nästan bara kan säljas som djurmat. En maträtt som jag själv måste vara nästan på gränsen till svält för att äta.

Hej

Där tror jag du kan ha fel, ser man på Thailand är ju mat ifrån det vilda betydligt dyrare än oxfilé så är det t.ex med råttor, så jag är inte säker på att du har rätt här, tror att det handlar mycket om traditioner, kultur och vanor, många ställen som serverar sån här ovanlig mat ses ju som exklusiva.

I Thailand verkar man äta det mesta precis som man gör i Kina, råttor, hundar, rävar, grävlingar, björnar, grodor, ormar, fladdermöss, flygande hundar, krokodiler, varaner, iguaner, bältor, spindlar, skorpioner, snäckor, sniglar, larver, skalbaggar, småfåglar som gråsparvar, ugglor, hägrar o.s.v, vad det gäller fladdermöss så äts dom i sådan omfattning att dom ofta är fredade för att inte utrotas, ibland kan man se en större koloni i en grotta vid ett tempel eller i en stor Palm mitt i stan, där lämnas dom ifred.

Mvh isan lover

Du har rätt. Jag gjorde en dum sammanblandning med Dagens Samhälle. Detta är en läsvärd tidning om man är road av kommunsverige.

Jag råkade av misstag sätta en Like.... Samhällsnytt är en av Sverigedemokraternas tidningar och jag brukar inte läsa denna, men kan läsa vad tusan som helst. Jag läser t.ex. Aftonbladet och Expressen :rolleyes: eftersom de fortfarande går att läsa utan att betala typ 100 spänn i månaden som för Dagens Nyheter eller Svenska Dagbladet. För Thailand blir det gärna Thaivisa The nation och Bangkok Post. Men detta innebär ju inte att jag är enig med vad det står skrivet eller sägs av någon alla gånger!

Nu är jag dock av åsikten att för att ha någon som helst chans att bilda sig en någorlunda korrekt uppfattning om mycket som händer, så bör man gärna ta in uppgifter från många olika källor och sedan försöka väga samman dessa. Tar man t.ex. och sväljer allt som Kina går ut med officiellt så finns risken att detta kanske inte stämmer så bra med hur det verkligen ligger till...Tror Jag.

Hej

Antalet döda är nu 492 st och antalet smittade är nu över 24 500 st, 25 länder har nu rapporterade fall.

The virus: The coronavirus outbreak has killed 492 people worldwide, the majority of which are in China, and infected more than 24,500 people across 25 countries.

Mvh isan lover

Hej

Nu börjar även Thailändare smittas i Thailand, av dom senaste 6 smittade där är 4 Thailändare, ett tecken på att smittan börjar sprida sig utanför den Kinesiska gruppen.

Six new virus cases in Thailand
Thailand reported more cases of human-to-human transmission of coronavirus with six people -- four Thais and two Chinese tourists -- the latest found to be infected, Thai health officials said on Tuesday

Mvh isan lover

Hej

Här är en lista över länder utanför Kina med fall av coronavirus.

1580882432055.jpeg

Här uppges 25 552 vara smittade och av dessa uppges läget vara kritiskt för strax över 3000 individer.

The latest toll for the Coronavirus outbreak has now reached 25,552, of which just over 3,000 are reported to be in a critical condition. 492 people have died from the disease and 907 have recovered.

Mvh isan lover

Hej

Här är en lista över länder utanför Kina med fall av coronavirus.

1580882432055.jpeg

Här uppges 25 552 vara smittade och av dessa uppges läget vara kritiskt för strax över 3000 individer.

The latest toll for the Coronavirus outbreak has now reached 25,552, of which just over 3,000 are reported to be in a critical condition. 492 people have died from the disease and 907 have recovered.

Mvh isan lover
Hur fungerar livet i Isan tror du om någon insjuknar? För en amatör kan det vara svårt att ställa diagnos. Drar man sig för att tillkalla sjukvård, går man till närmaste vårdcentral eller väntar man hemma och ser vad som händer?

Om någon avlider misstänker jag att man inte forskar i dödsorsaken vilket påverkar statistiken. Dör någon i lunginflammation kanske inte detta kopplas till corona!?

Jag tror att statistiken är vansklig om man inte talar om tusental. Det finns många felkällor som slår åt olika håll.

Hur fungerar livet i Isan tror du om någon insjuknar? För en amatör kan det vara svårt att ställa diagnos. Drar man sig för att tillkalla sjukvård, går man till närmaste vårdcentral eller väntar man hemma och ser vad som händer?

Om någon avlider misstänker jag att man inte forskar i dödsorsaken vilket påverkar statistiken. Dör någon i lunginflammation kanske inte detta kopplas till corona!?

Jag tror att statistiken är vansklig om man inte talar om tusental. Det finns många felkällor som slår åt olika håll.

Hej

Ungefär så här tror jag att det blir, många drar sig för att gå till läkare, många använder naturläkemedel och tror sig bli friska av detta, så ett coronavirus skulle nog både sprida sig fort och härja ganska fritt, men personligen tror jag att dessa enkelt levande och naturnära människor som ständigt utsätts för allt ifrån orent vatten, oren miljö och en föda som många andra i städerna skulle bli sjuka av kan ha gett dom en större motståndskraft och kanske kan det göra dom mindre känsliga.

Mvh isan lover

Var det mest en sjuk 70 åring som kan kolappsa vid ratten när som helst jag tänkte på.
Du vill inte att dina barn mm ska bli sjuka?
Tbc är betydligt vanligare här än många tror, massor av dem man hör hosta och tror är förkylda har i själva verket tbc.

Tillbaka
Topp