R
Raderad medlem 9942
Gäst
Tycker ni ska lugna ned er lite beträffande att kritisera kinesernas matvanor med tanke på hur mycket sönderprocessat skit de flesta glatt mumsar i sig. Inbillar ni er på fullaste allvar att en big mac är hälsosammare att äta än en fladdermus?
Hur många dör inte varje år pga av sina matvanor i väst? Det är mig veterligen den vanligaste dödsorsaken. Mångdubbelt fler skulle ju dö om kineserna gick över till mc donalds istället för traditionell mat. Allt för en jävla förkylning.....
Tja... en Big Mac brukar ju smaka rätt bra även om jag anser att hamburgare som jag ätit där köttet malts precis innan hamburgaren sedan steks eller grillas ofta är väsentligt godare. Dessa brukar dock ligga i en högre prisklass men inte alltid. En favorit som inte är så dyr är att ta ett stopp på Ekerödrasten i Skåne och tanka bilen på Preem och även "tanka magen" på restaurangen med Ekerödsrastens hemgjorda hamburgare (eller tallrik) som kommer från kött från den egna gården...Mums
Men nästan oavsett vilken hamburgare vi pratar om så blir det mitt val framför att mumsa i mig en fladdermus!
Men... "Salmonella burgaren" som jag åt i Chiang Mai för några år sedan hade jag gärna avstått med tanke på hur jävla sjuk jag blev!
Kanske denna var gjord på fladdermus?

Bats Host More Than 60 Human-Infecting Viruses

Bats Host More Than 60 Human-Infecting Viruses
Bats host more human-infecting viruses, also called zoonotic diseases, per species than rodents do, research shows.