Corona viruset sprider sig

Skumt. Det verkar ju som en del har oturen att få det och andra har turen att inte få det.
Men har man turen att va en av dom som klarar sig utan att bli smittad behöver man ju inte utmana ödet.

Ja, det är skumt.
Det som är intressant är vad som gör att man inte får det. Sådana fall bör givetvis kollas upp och utredas varför vissa inte får Covid.

Angående avsaknad av statistik från myndigheterna i antal friskförklarade så hittade jag något intressant.
I Västerbotten har man börjat testa rätt friskt.
Givetvis så poppar det upp fler positiva fall.
Fortfarande så Bil man inte offentligt registrera de som är friskförklarade.
Hittade dock lite info på landstingets hemsida.
Aftonbladets info och landstingets info ger en något bättre statistik.

830st smittade (ackumulerat) och 324st med antikroppar.
Man får hoppas att alla 324st är från samma hög som de 830st med påvisad Covid.
A35D5C40-7AA7-498D-8BF3-D63093CDA1AC.png
B987448E-9F88-4CF0-B9EF-C6441DB29D22.jpeg

Med tanke på att vi har haft vår beskärda del av blm-demonstrationer :) och odödliga kvällsaktivster och inkubationstiden är 2-14 dar borde vi väl sett en ökning istället för minskning av iva och döda.
Eller är det så att i lyckats delvis med immunitet? Tror då också att vi klarar ev andravåg bättre än de flesta eller rättare sagt bra.
Restriktionerna av de äldsta fortsätter ju också till åtminstone 31aug så där lär dödstalen också upphöra.

Hej

Trump skräms fortfarande inte av coronaviruset trots den enorma smittspridningen i USA och han är övertygad om att han till slut kommer att få rätt, hans senaste uttalande lät så här:

”Det kommer att bli bra till slut. Det kommer att försvinna och jag kommer att få rätt, sade han.”

Han tror inte heller på dom prognoser som förutspår en ökad smittspridning.

SOPHIE STIGFUR
4 min
För sjätte dygnet i rad har över 60 000 nya fall av coronasmittade registrerats i USA.
Donald Trump säger till Fox News att han trots det inte vill införa krav på at bära munskydd.
– Jag vill att folk ska ha ett visst mått av frihet, säger presidenten.
Söndagens totalt 63 872 nya fall gör att över 3 762 000 personer i landet har smittats. Drygt 140 000 har avlidit.
USA har därmed nästan lika många smittade som de tre näst värst drabbade länderna, Brasilien, Indien och Ryssand tillsammans.
I en längre intervju i tv-kanalen Fox News tonade president Donald Trump ner faran med viruset.
– Det kommer att bli bra till slut. Det kommer att försvinna och jag kommer att få rätt, sade han.
Amerikanska smittskyddsmyndigheten CDC varnar för att dödstalen kommer att stiga under hösten och vintern och att samtliga deras 20 modeller för närmaste framtiden visar på ökade siffror under de närmaste veckorna. Men Trump säger att han inte tror på de prognoserna. (TT)

Mvh isan lover

Corona statistik i släkten.
Min brorsdotter hade haft Corona. Hennes sambo blev inte smittad. Nu vet jag inte hur stort hon bor, men jag skulle kunna tänka mig att det är storleksmässigt som en skrubb.
Verkar vara en slumpfaktor i det här. Om det är tur så ligger det i närheten av 6 av 7 rätt på lotto. Eller sambon tidigare haft ett virus närbesläktat med coronan.

Hej

Smittspridningen har tredubblats i Spanien efter lättnader i restriktionerna.

NORA FERNSTEDT
i går21:51
Efter att Spanien började lätta på sina restriktioner har coronafallen tredubblats, skriver Reuters.
I slutet av juni rapporterade landet 8 coronafall per 100 000 invånare. Nu ligger nivån på 27 fall per 100 000.
Enligt Reuters sker smittspridningen i begränsade kluster, främst kring städerna Barcelona och Lleida i Katalonien.
I fredags återinfördes flera restrtiktioner i Barcelona, efter att smittspridningen blossat upp på nytt.

Mvh isan lover

Hej

Det blev tillslut ändå en förlängning av visum amnestin för utlänningar i Thailand, ca 250 000-300 000 beräknas beröras av beslutet som innebär att många nu kan stanna till den 26 september.

Mvh isan lover
Vad gäller texten " Mandatory 90 day reporting for resident foreigners with ongoing visas will also be suspended until September 26. " skall man nog kolla up med sin egen immigration vad som gäller och inte förutsätta vad som gäller.
Jag vart tvungen göra min i förrgår den 20/7 för mitt kontor hanterar fortfarande dessa.
Däremot rekommenderar de att göra den elektroniskt, vilket dock inte fungerade just nu.

Så skrev han väl inte, dom rekomenderar att göra det elektroniskt men det fungerade inte för tillfället så han fick åka och rapportera på immigration 20/7, skriver han väl?
Helt korrekt, jag vart tvungen besöka kontoret den 20. Rapport var ett tvång, elektroniskt är ett val, som inte kunde göras denna gång.
För min del hyfsat nära så jag klagar inte så mycket. Trevlig personal där för övrigt, så det är bara trevligt träffa dem då och då.

Så skrev han väl inte, dom rekomenderar att göra det elektroniskt men det fungerade inte för tillfället så han fick åka och rapportera på immigration 20/7, skriver han väl?

Värst vad allvarlig du har blivit. Elektroniska tjänster är väl inte Thailands signum direkt. Tänker på 24 timmars rapporteringen. Där var man också rekommenderad att använda app och webbsida. Hur bra fungerar dom? Försökte bara göra mig lite lustig över Thailands ibland plumpa försök att vara lite moderna. Precis som du brukar hacka på Sverige ;)

Värst vad allvarlig du har blivit. Elektroniska tjänster är väl inte Thailands signum direkt. Tänker på 24 timmars rapporteringen. Där var man också rekommenderad att använda app och webbsida. Hur bra fungerar dom? Försökte bara göra mig lite lustig över Thailands ibland plumpa försök att vara lite moderna. Precis som du brukar hacka på Sverige ;)
Ja för det är så stenbordssnacket brukar låta men själv har jag haft mycket lättare att få ordnat på dagen med Thailändska myndigheter än någon Svensk myndighet någonsin, samma gäller banker och liknande tjänster.
Var inte elektroniskt jag reagera på utan "typiskt Thailand. Fungerar det, nej men gör det ändå"

Ja jag hackar på Sverige ibland och med fullt allvar, mest skiter jag nog i det, har jag fel i nåt det jag hackat på om Sverige så är det bara att börja försvara ditt präktiga land med dess framgångsrika styre.

Ja för det är så stenbordssnacket brukar låta men själv har jag haft mycket lättare att få ordnat på dagen med Thailändska myndigheter än någon Svensk myndighet någonsin, samma gäller banker och liknande tjänster.
Var inte elektroniskt jag reagera på utan "typiskt Thailand. Fungerar det, nej men gör det ändå"

Låter bra men min erfarenhet är en helt annan och så kan det många gånger vara. Stenbordssnack har jag väldigt dålig erfarenhet av så där kan jag inte bistå med något.

Tillbaka
Topp