Corona viruset sprider sig

Hej

500 000 personer är nu testade i Stockholm och 16.1% hade antikroppar i våra grannländer Norge och Danmark är det bara några få procent som har antikroppar.

MARCUS ÄLVERBRANDT
19:53
Över 550 000 stockholmare har testat sig för coronaviruset sedan Region Stockholm började erbjuda gratis tester i mitten av juni. Men det är ingen billig historia. Kostnaden, som inkluderar både tester för pågående covid-19 (PCR-test) och antikroppstester, är hittills en halv miljard kronor, skriver Dagens Nyheter.
Enligt provsvaren har 16,1 procent av de testade antikroppar mot viruset. Det är en mycket hög andel med antikroppar jämfört med internationella mätningar. I Norge och Danmark handlar det till exempel bara om några procent.
Enligt Jan Albert, professor i mikrobiologi och smittskydd vid Karolinska institutet, är det dock långt kvar innan Stockholm kan uppnå så kallad flockimmunitet.
– Först sade man 60 procent, sedan kom beräkningar kring 43 procent. Det finns också stor osäkerhet om hur T-cellsimmunitet kan påverka, säger Jan Albert till DN. (TT
)

Mvh isan lover

Kanske, men visst är en Filipina tjusigare.
Man ser ju vad dom vill på blicken. ;)
Ögonen avslöjar allt...

20200828_171322.jpg

20200828_171301.jpg

20200828_171100.jpg

20200828_171042.jpg
Ja i dessa bilder är det solklart vad dom vill,;) skydda sig mot covid-19 :)

Nu har vår gouvernor kommit med de nya villkoren för att få resa till Masbate gällande från 25 augusti till sista september.
Endast direktfärjan från Cebu city och från Manila är godkända för passagerare.
Före resan skall intyg skaffas hos polisen om behovet för resan och en anmälan skickas till ankomst-färjeterminalen.
Ett hälsointyg högst 48 timmar gammalt.
Vi ankomst blir det ett PCR test för 1000kr och en väntande transport till karantänlokalen för en 21 dagars vistelse som är gratis.
Även vid negativt prov måste karantänen fullföljas.
Hårda villkor för att vara en Covid19-fri provins med massarbetslöshet.

Bjuder man upp till dans, får man dansa ;)
Men håller med, Skipp får onödigt mycket skit. Vi är bättre än att hålla på med att kasta skit på varandra, så en trevligare ton vore på sin plats.
Jag tål det Micke T, inga problem, har haft pubertetsbarn som ifrågasatte allt, så lugnt, blir inte ens irriterad.
Barnsligt och inget annat, de som håller på hoppas väl att jag skall bli förbannad och skriva nåt personligt kränkande, men det kommer inte att hända så de kan lägga ner.

Hej

500 000 personer är nu testade i Stockholm och 16.1% hade antikroppar i våra grannländer Norge och Danmark är det bara några få procent som har antikroppar.

MARCUS ÄLVERBRANDT
Över 550 000 stockholmare har testat sig för coronaviruset sedan Region Stockholm började erbjuda gratis tester i mitten av juni. Men det är ingen billig historia. Kostnaden, som inkluderar både tester för pågående covid-19 (PCR-test) och antikroppstester, är hittills en halv miljard kronor, skriver Dagens Nyheter.
Enligt provsvaren har 16,1 procent av de testade antikroppar mot viruset. Det är en mycket hög andel med antikroppar jämfört med internationella mätningar. I Norge och Danmark handlar det till exempel bara om några procent.
Enligt Jan Albert, professor i mikrobiologi och smittskydd vid Karolinska institutet, är det dock långt kvar innan Stockholm kan uppnå så kallad flockimmunitet.
– Först sade man 60 procent, sedan kom beräkningar kring 43 procent. Det finns också stor osäkerhet om hur T-cellsimmunitet kan påverka, säger Jan Albert till DN. (TT
)

Mvh isan lover
Om man ställer sig frågan vad som är bäst, mest folk med antikroppar eller färre avlidna medborgare?
Vad blir ett rakt svar på det.
Nej , jag tror inte jag får ett rakt svar

Om man ställer sig frågan vad som är bäst, mest folk med antikroppar eller färre avlidna medborgare?
Vad blir ett rakt svar på det.
Nej , jag tror inte jag får ett rakt svar

Hej

Det tror jag inte heller, det går knappast att svara på den frågan.

Det finns ju en rad faktorer till som inte ryms när frågan ställs på det sättet.

Mvh isan lover

Hej

Det tror jag inte heller, det går knappast att svara på den frågan.

Det finns ju en rad faktorer till som inte ryms när frågan ställs på det sättet.

Mvh isan lover
Mao en skitjobbig fråga, som man inte utan att blotta sin själviskhet och avsaknad av empati kan svara på.
Trevligt att du var så ärlig nu IL :wai:

Jag tål det Micke T, inga problem, har haft pubertetsbarn som ifrågasatte allt, så lugnt, blir inte ens irriterad.
Barnsligt och inget annat, de som håller på hoppas väl att jag skall bli förbannad och skriva nåt personligt kränkande, men det kommer inte att hända så de kan lägga ner.
Det vore verkligen önskvärt att vi kan hålla en trevlig ton här nu. Inga dumförklaringar och inga barnsliga påhopp. Jag vet att du fick en del kängor på ett grannforum, vi skall vara bättre och inte hemfalla åt sådant. Men då gäller det att samtliga parter bjuder till lite. :wai:

Det vore verkligen önskvärt att vi kan hålla en trevlig ton här nu. Inga dumförklaringar och inga barnsliga påhopp. Jag vet att du fick en del kängor på ett grannforum, vi skall vara bättre och inte hemfalla åt sådant. Men då gäller det att samtliga parter bjuder till lite. :wai:
Nu drömmer du Bärra fast det hade varit kul.

Hej

Du ser stängda gränser, nedstängda samhällen, skolor och företag samt individers isolation som den vägen i en pandemi, själv är jag glad för att Sverige inte valde den vägen, jag tror inte att det kommer att hålla i längden, det kommer att kosta enorma pengar, orsaka massarbetslöshet och leda till en svår ekonomisk kris.

Dessutom kan konsekvenserna av dessa nedstängningar och isolation på sikt komma att ta fler liv än själva viruset.

Mvh isan lover
Syns att du inte har varit till Thailand på länge. Här är allting som vanligt, social distansing och dessa jä.. la turister men annars. Och livet sprudlar. Vet inte hur det är i Pattaya och bryr mig inte heller. :reta:

Hej

MARCUS ÄLVERBRANDT
)

Mvh isan lover
Det är ju en jämförelse mellan äpplen och päron. I Stockholm får man testa sig gratis om man varit sjuk i symptom som påminner om covid. Av dessa testades 16% positivt. Om de andra kanske alla är negativt hamnar Stockholm på 3%.

Så dessa siffror säger inte så mycket mer än att av de som trodde de haft covid hade en sjättedel antikroppar. Har de haft covid utan att bilda antikroppar, har de som inte testats sig haft covid? Inget vi vet.

Kanske, men att drömma är gratis. Samt att jag och mina kollegor har makten att rensa bland kommande eventuella elakheter. :) Men det hoppas och tror jag att vi slipper göra.
Lite elakhet är som Thai chilli det kanske är ovanligt för en Svensson men vi häe över är vana.
Fast på allvar håller med, visa dina argument men låt folk vara folk. Varför dessa dumma kommentarer om personen, lägg fram fakta ifall du har en annan åsikt.

Klassiskt när man inte har argument så angriper man budbäraren. Inget att bry sig om
Hade de insett vidden av hur lite jag bryr min om vad de säger skulle de kanske inte ens orka försöka. Det jag tycker är beklagligt är att det är så många poster med rent dravel som inte hör till det vi talar om. Det kladdar ned trådarna i onödan.
Vad de säger är ju fullständigt irrelevant och något man bläddrar förbi och oftast inte ens bryr sig om att läsa.

Kanske, men att drömma är gratis. Samt att jag och mina kollegor har makten att rensa bland kommande eventuella elakheter. :) Men det hoppas och tror jag att vi slipper göra.
Denna tråd verkar ju ta rekord i elakheter mot flera individer. Tråkigt att läsa. Hoppas ni rensar bort de individer som i både denna tråd och andra bara är elaka, finns ju en hel del. Känns främst som bittra gubbar.

Det är ju en jämförelse mellan äpplen och päron. I Stockholm får man testa sig gratis om man varit sjuk i symptom som påminner om covid. Av dessa testades 16% positivt. Om de andra kanske alla är negativt hamnar Stockholm på 3%.

Så dessa siffror säger inte så mycket mer än att av de som trodde de haft covid hade en sjättedel antikroppar. Har de haft covid utan att bilda antikroppar, har de som inte testats sig haft covid? Inget vi vet.
Finns de som famlar efter varje halmstrå, kan man vända saker till sin fördel så görs det gärna så, Sen vet de dessutom inte ett smack om hur länge hen är immun, så egentligen ganska ointressant, men jobbigt att skygglappar inte längre räcker

Syns att du inte har varit till Thailand på länge. Här är allting som vanligt, social distansing och dessa jä.. la turister men annars. Och livet sprudlar. Vet inte hur det är i Pattaya och bryr mig inte heller. :reta:

Hej

Som Svensk pensionär så sprudlar nog livet men hur är det för alla dom miljontals familjer som har drabbats av arbetslöshet och nu är utan inkomster?

Hur många företag och rörelser har gått omkull och hur många fler kommer det att bli innan dom öppnar upp igen?

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp