Corona viruset sprider sig

Vill ogärna återuppväcka denna tråd ur dess slummer men känner att jag måste. Fick nämligen svar på mitt antikroppstest redan idag och tyvärr var det negativt. Jag kan ha haft eländet men eventuella antikroppar kan ha försvunnit på 7 månader. Så det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag.

Vill ogärna återuppväcka denna tråd ur dess slummer men känner att jag måste. Fick nämligen svar på mitt antikroppstest redan idag och tyvärr var det negativt. Jag kan ha haft eländet men eventuella antikroppar kan ha försvunnit på 7 månader. Så det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag.

Hej

Tråkigt att höra, det hade ju varit perfekt om du hade haft antikroppar.

Men du ska inte oroa dig för att väcka liv i den här tråden, är det någon tråd som ligger rätt i tiden och har ett ämne som diskuteras överallt i samhället så är det ju den här. :)

Mvh isan lover

Glöm inte tvätt händerna efter du spottat i dem. :kewl_transparent:

De som regionen här använder skall vara ganska tillförlitliga. Men bättre att svaret är negativt än att man invaggas i en falsk trygghet.
Så har jag också förstått det. Är väl 99,5% tillförlitligt tror jag, men kanske minns fel. Min fru testade sig i juli, hon hade något i mars med feber, hosta, ont i kroppen i fyra veckor tror jag. Det visade reaktivt, de rekommendera att gjorde om det några veckor senare. Vi tror nog att det var så att antikroppar kanske var på väg att klinga av, så hon har inte gjort om det. Jag blev aldrig smittad, eller utan symptom.

Hej

Nu har Norge klassat sitt eget land som rött, tidigare var det ju andra länder och regioner som dom klassade som gula och röda.

i dag kl 17:30av Linus Lindgren
Det har varit mycket prat om att Norge har klassat olika länder och svenska regionen i olika nivåer. Röd och gul.
Många svenska regioner har en röd klassning och det innebär i praktiken att människorna från de regionerna inte får besöka Norge utan att sitta i karantän.
Nu har myndigheterna klassificerat smittspridningen i Norge till "röd nivå". Detta efter att 21 nya smittade per 100 000 invånare uppmätts de senaste 14 dagarna, rapporterar NRK.
Att Norge nu själva är ett "rött land" ska inte få några större konsekvenser för norrmännen men myndigheterna vill att detta ska ses som en påminnelse till att fortsätta följa deras råd, rapporterar kanalen.

Mvh isan lover

De som regionen här använder skall vara ganska tillförlitliga.

Oj, finns tydligen en uppsjö av olika tester!

Hej

En testperson fick en allvarlig allergisk reaktion av Astra Zenecas vaccin som nu pausas.

i dag kl 00:20av Nora Fernstedt
Astra Zeneca pausar sin utveckling av ett coronavaccin – eftersom en testperson fått en "allvarlig reaktion" som man inte vet orsaken till.
Det rapporterar den amerikanska medicinsajten Stat.
En talesperson för Astra Zeneca säger i ett uttalande att det rör sig om en "rutinmässig åtgärd som måste ske när det uppstår en potentiellt oförklarlig sjukdom under ett försök".
Företaget säger också att de jobbar hårt för att påskynda en granskning av händelsen, för att processen med att ta fram ett vaccin inte ska försenas.
Det är än så länge oklart hur länge vaccinet pausas.

Mvh isan lover

Hej

I england har man nu ökad smittspridning och förbjuder folksamlingar på fler än 6 personer.

MATILDA APREA MALMQVIST
i går23:36
England förbjuder folksamlingar på fler än sex personer efter ökad smittspridning i landet, rapporterar BBC.
Från och med måndag kommer de nya ändringarna att börja gälla.
De nya reglerna kommer inte gäll skolor, arbetsplatser, eller covid-säkra bröllop, begravningar och sportevenemang.
Bryter man mot reglerna kan man få böta 100 pund vilket motsvarar cirka 1146 svenska kronor.
Storbritanniens premiärminister, Boris Johnson, väntas ge mer information om beslutet under en presskonferens på onsdagen.

Mvh isan lover

Standard i Masbate city.....

IMG_20200909_115839.jpg

IMG_20200909_123418.jpg

Hej

En testperson fick en allvarlig allergisk reaktion av Astra Zenecas vaccin som nu pausas.

i dag kl 00:20av Nora Fernstedt
Astra Zeneca pausar sin utveckling av ett coronavaccin – eftersom en testperson fått en "allvarlig reaktion" som man inte vet orsaken till.
Det rapporterar den amerikanska medicinsajten Stat.
En talesperson för Astra Zeneca säger i ett uttalande att det rör sig om en "rutinmässig åtgärd som måste ske när det uppstår en potentiellt oförklarlig sjukdom under ett försök".
Företaget säger också att de jobbar hårt för att påskynda en granskning av händelsen, för att processen med att ta fram ett vaccin inte ska försenas.
Det är än så länge oklart hur länge vaccinet pausas.

Mvh isan lover
Det är nog som så att de vill kolla vad den allergiska reaktionen beror på. Inte helt självklart att det beror på vaccinet.
Sedan är det något som går över, blir det att överväga om det blir en acceptabel biverkan.

Det är nog som så att de vill kolla vad den allergiska reaktionen beror på. Inte helt självklart att det beror på vaccinet.
Sedan är det något som går över, blir det att överväga om det blir en acceptabel biverkan.

Hej

Så är det säkert, men det faktum att man pausar testningen tyder ju på att det var en allvarlig reaktion, vi får se vart det bär iväg, men det är bra att man testar ordentligt och tar dom biverkningar man upptäcker på allvar, vad det gäller Ryska, Kinesiska och Nordkoreanska vaccin och tester så känner åtminstone jag mig inte säker på att sånt här sköts lika bra och säkert.

När det gäller ett nytt vaccin så handlar det ju inte bara om att bli först ut på marknaden med ett vaccin, det ska ju dessutom fungera och vara säkert.

Mvh isan lover

Hej

Smittspridningen i Norge och Danmark beskrivs nu som chockartad, i Danmark är det nu hela 2.1 och i Norge är det 1.5, medans vi i Sverige ligger på 1.1 smittade per 100 000 personer.

Smittan chockökar i våra grannländer

PUBLICERAD: MINDRE ÄN 2 TIM SEDAN
NYHETER
Smittspridningen ökar nu i  både Norge och Danmark.

Norska myndigheter klassar situationen i landet som ”röd nivå” och satte in kraftiga åtgärder i  Bergen som är hårdast drabbat.

– Du måste ha goda skäl för att resa till Bergen. Det är inte förbjudet men man måste vidta försiktighetsåtgärder, säger Bjørn Guldvog, chef för norska socialstyrelsen.

Danmark har nu flest nya fall av covid-19 i Norden – sett till antal invånare. För första gången sedan i våras har fler smittade per invånare registrerats i Norge än i Sverige.

Danmark har 2,1 nya fall per 100 000 invånare, Norge har 1,5 och Sverige 1,1, enligt TT

Mvh isan lover

Hej

En Isländsk studie visar att 9 av 10 får antikroppar efter att ha smittats av covid-19, lovande resultat, hoppas att dom har rätt.

Ny studie: Nio av tio får antikroppar efter covid
De som haft symptom som liknar covid-19, men som sedan inte utvecklar antikroppar har i de flesta fall haft en annan infektion.

De som haft symptom som liknar covid-19, men som sedan inte utvecklar antikroppar har i de flesta fall haft en annan infektion. Foto: Emma-Sofia OlssonEn ny isländsk studie som publicerats i The New England Journal of Medicine visar att nästan alla som haft en genomgången covid-infektion utvecklar antikroppar.
Under strecket

Erica Treijs
Publicerad 21:27

I den omfattande studien ”Humoral Immune Response to SARS-CoV-2 in Iceland”, där man undersökte förekomst av antikroppar mot covid-19 hos över 30 000 personer, fann forskarna nya intressanta resultat.
– Över 90 procent av dem som genomgått en sars-cov-2-infektion utvecklar antikroppar. Det pekar den här och flera andra grundligt genomförda studier på, säger Gunilla Karlsson Hedestam, professor i vaccinimmunologi vid Karolinska institutet.
Men det verkar finnas en uppfattning att genomgången infektion inte alltid ger antikroppar – hur ska man tolka detta?
– Utan en positiv PCR-test som visar att man faktiskt har haft en sars cov-2-infektion är det svårt att dra slutsatser. Styrkan med den isländska studien är att man har sådan information. Av de 1 215 personer som testade positivt för pågående virusinfektion utvecklade 1 107 personer antikroppar, vilket är över 90 procent, säger hon.
De som haft symptom som liknar covid-19, men som sedan inte utvecklar antikroppar har i de flesta fall haft en annan infektion.
– Vi utesluter inte att vissa personer haft en så pass lindrig infektion att det medfödda immunsvaret tagit hand om viruset så snabbt att det inte leder till ett antikroppssvar.

Hos de patienter som väl utvecklat antikroppar, var skyddet intakt under de fyra månader som uppföljningar gjordes, enligt den isländska studien

Mvh isan lover

Hej

Kanske är man på väg att tänka om i Thailand , nu säger landets turistmyndighet TAT att man måste börja släppa in turister i landet under årets sista kvartal för att rädda miljontals jobb, det kommer att innebära fler smittade och det är något man måste förbereda sig på säger man nu på TAT.

Mvh isan lover

Hej

Smittspridningen i Norge och Danmark beskrivs nu som chockartad, i Danmark är det nu hela 2.1 och i Norge är det 1.5, medans vi i Sverige ligger på 1.1 smittade per 100 000 personer.

Smittan chockökar i våra grannländer

PUBLICERAD: MINDRE ÄN 2 TIM SEDAN
NYHETER
Smittspridningen ökar nu i  både Norge och Danmark.

Norska myndigheter klassar situationen i landet som ”röd nivå” och satte in kraftiga åtgärder i  Bergen som är hårdast drabbat.

– Du måste ha goda skäl för att resa till Bergen. Det är inte förbjudet men man måste vidta försiktighetsåtgärder, säger Bjørn Guldvog, chef för norska socialstyrelsen.

Danmark har nu flest nya fall av covid-19 i Norden – sett till antal invånare. För första gången sedan i våras har fler smittade per invånare registrerats i Norge än i Sverige.

Danmark har 2,1 nya fall per 100 000 invånare, Norge har 1,5 och Sverige 1,1, enligt TT

Mvh isan lover
Hur ser du detta drabbar Sverige?

Tillbaka
Topp