Corona viruset sprider sig

Hej

Hej

Själv tror jag inte att vare sig ansvariga myndigheter, experter eller forskare kör huvudet i sanden, men en del har ju visat sig vara överdrivet negativa under pandemin och förutspått scenarion som vi inte ens har varit inärheten av, tänker bl.a på dom 22 som gick ut gemensamt i ett öppet brev som dom sen delvis fick göra avbön för.

Så det är bra att ge perspektiv saker och ting för att ingjuta hopp och tro i befolkningen, det är ju till stor del medborgarna själva och deras agerande i förhållande till restriktionerna som kommer att avgöra hur det här kommer att sluta.

Mvh isan lover
Jag har tidigare nämnt fler gånger att ingen kedja är starkare än svagaste länken. D.v.s. oavsett vad en stat genomför, så är det totalt verkningslöst om inte folket hakar på och inser nyttan av det.
Jag anser att, om folket inser att det finns en risk och då är medvetna och i sin vardag skyddar sig. Det har en större betydelse för en bra och fungerande åtgärd. Än om man tex säger:
Nej, ökningen är bara 1/50 del av som värst och folket då tänker att, nej än är det inte så stor fara. Och oavsett vad regeringen åtar för åtgärder tänker folket att det är inte så farligt.
Det är vi människor, folket som kan avgöra hur det går med den här epidemin.
Se t.ex. filipinerna där folket mer eller mindre skiter i vad staten säger de bör göra. Det syns i statistiken.

Hej

Det räcker inte långt med hans bakgrund och ständiga levererande av lögner, men det finns ju faktiskt en egen tråd där man diskuterar just denne idiot.

Mvh isan lover
Märkligt att ingen kunnat konstatera eller belägga någon lögn, utan bara säger att det är så utan att kunna peka på något.
Medan du själv t.ex går ut med uppgifter om Östergötland där det nu i tråden finns två länkar med tre läkare som säger att man inte räknar som du gjorde där.

Har jag fel på någon punkt är jag bara glad någon kan visa det vetenskapligt. Jag har inget emot att pudla.
Men du sitter i evigheter och ignorerar saklig framställningar som visade du har fel.
Och nu går och kallar folk idioter när de visade du har fel.
Kom gärna ner på jorden och för en saklig diskussion.

Hej

Det räcker inte långt med hans bakgrund och ständiga levererande av lögner, men det finns ju faktiskt en egen tråd där man diskuterar just denne idiot.

Mvh isan lover

Kanske.
Men nu är du där och fingrar i dina önskningar och hoppas så innerligt att det är fakta och tar det som fakta (Angående 50ggr högre smittotryck).
Alldeles för mycket känslor från din sida.
Känslor är ingenting som är fakta, förutom fakta vad du känner och önskar.

Märkligt att ingen kunnat konstatera eller belägga någon lögn, utan bara säger att det är så utan att kunna peka på något.
Medan du själv t.ex går ut med uppgifter om Östergötland där det nu i tråden finns två länkar med tre läkare som säger att man inte räknar som du gjorde där.

Har jag fel på någon punkt är jag bara glad någon kan visa det vetenskapligt. Jag har inget emot att pudla.
Men du sitter i evigheter och ignorerar saklig framställningar som visade du har fel.
Och nu går och kallar folk idioter när de visade du har fel.
Kom gärna ner på jorden och för en saklig diskussion.

Hej

Att över 20 000 lögner har belagts bara under nuvarande period på posten dom President säger väl allt man behöver veta egentligen, men märkligt nog skakar bara hans fans av sig all fakta rörande detta, liksom hans kopplingar till Ryssland.

Mvh isan lover

Hej

Att över 20 000 lögner har belagts bara under nuvarande period på posten dom President säger väl allt man behöver veta egentligen, men märkligt nog skakar bara hans fans av sig all fakta rörande detta, liksom hans kopplingar till Ryssland.

Mvh isan lover
Pratar du om Trump nu? Ok, jag gjorde inte den kopplingen, iof.
Vilket osökt påminner mig om de länkarna jag gav tidigare. I en av dem är en kort intervju där Trump framförde exakt ditt sätt att räkna hur man räknas som död på grund av Corona, och blir tillrättavisad av media.
Det tycker jag är rätt. Är det fel så är det fel oavsett vad man tycker.

Kanske.
Men nu är du där och fingrar i dina önskningar och hoppas så innerligt att det är fakta och tar det som fakta (Angående 50ggr högre smittotryck).
Alldeles för mycket känslor från din sida.
Känslor är ingenting som är fakta, förutom fakta vad du känner och önskar.

Hej

Jag tolkar det dock som om Agnes Wold gjorde ett ihögsta grad verifierbart uttalande när hon sa att smittan just nu trots en liten ökning är 50 gånger lägre än i våras, men om detta är vi tydligen oense.

Mvh isan lover

Hej

Jag tolkar det dock som om Agnes Wold gjorde ett ihögsta grad verifierbart uttalande när hon sa att smittan just nu trots en liten ökning är 50 gånger lägre än i våras, men om detta är vi tydligen oense.

Mvh isan lover
Du tycker det är mer rätt att jämföra en kanske mycket tillfällig ökning med tiden när vi hade som mest smittade och inte med starten i mars.
Ok, det är din bedömning. Jag anser man skall jämföra start med start och inte start mot något som nått sitt tillfälliga maximum. I min världs tappar man annars fotfästet en aning. Jag anser man skall vänta och isf jämföra max mot max. Det ger en fingervisning om man nu har gjort fler korrekta motåtgärder.
Olika åsikter helt enkelt, upp till var och en vad man värderar.

Du tycker det är mer rätt att jämföra en kanske mycket tillfällig ökning med tiden när vi hade som mest smittade och inte med starten i mars.
Ok, det är din bedömning. Jag anser man skall jämföra start med start och inte start mot något som nått sitt tillfälliga maximum. I min världs tappar man annars fotfästet en aning. Jag anser man skall vänta och isf jämföra max mot max. Det ger en fingervisning om man nu har gjort fler korrekta motåtgärder.
Olika åsikter helt enkelt, upp till var och en vad man värderar.

Hej

Ja jag delar Agnes Wolds uppfattning i frågan, det är bra med perspektiv på saker och ting.

Mvh isan lover

Hej

Det var andrejsdenruskige som drog in Trump i diskussionen.

Mvh isan lover
Jasså, den såg inte jag, men det kanske var något annat inlägg jag missade.
Namnlös.webp

Hej

Ja jag delar Agnes Wolds uppfattning i frågan, det är bra med perspektiv på saker och ting.

Mvh isan lover
Bättre perspektiv får man isf om man jämför äpplen med äpplen och inte äpplen med bananer.
Till imorgon kanske jag kan lägga in en ekvation som beskriver ökningen som den startade i mars, med den ökning som är idag. Just nu har jag fullt upp så det räcker ändå.
Vad max blir, om det alls blir en större ökning, det vet ju inte än, så det kan jag inte jämföra.
Start mot start borde jag kunna få till ett relativt närmevärde, Mars startar med noll, det gör inte denna lilla ökning, så det blir grovt isf.

Hej

Mvh isan lover

Då antaganden har varit fel förut så antar jag att dom fortfarande är fel.
Säg att antagandet i antal smittade är 20% fel, vilket inte är helt otänkbart.
Gångra dessa 20% med 50, så har vi en rejält kraftig bom.

Det är ett antagande om antal smittade.
Hade hon sagt att pressen på vården var 50ggr högre så hade det varit något helt annat.

Bättre perspektiv får man isf om man jämför äpplen med äpplen och inte äpplen med bananer.
Till imorgon kanske jag kan lägga in en andragrads ekvation som beskriver ökningen som den startade i mars, med den ökning som är idag. Just nu har jag fullt upp så det räcker ändå.
Vad max blir, om det alls blir en större ökning, det vet ju inte än, så det kan jag inte jämföra.
Start mot start borde jag kunna få till ett relativt närmevärde, Mars startar med noll, det gör inte denna lilla ökning, så det blir grovt isf.

En andragradsekvation är nog inte fullt bruklig.
Att få ut min eller max så kanske du har ”mellan tummen och pekfingret-mått” och då med väldigt långa fingrar.
Du får ett svar, men det behöver inte vara i närheten av reellt. Dock blir ju svaret riktigt med de siffror man har tillgängliga.

Som sagt. Att göra exakta uträkningar på antaganden och ibland nästan vilda gissningar blir aldrig bra om man inte har en jävla tur.

Tillbaka
Topp