Corona viruset sprider sig

Ja du är då verkligen i en gråzon. Här kollar fritids med mina chefer om jag är på arbetsplatsen. Min dotter får inte vistas på fritids om jag inte är på arbetsplatsen.
Det finns ju dom som får använda sitt hem som arbetsplats, t.ex. jag, och jag skulle inte kunna jobba effektivt om jag hade yngre barn springande omkring mig då jag arbetar. Dessutom börjar jag bli rätt less på kollegor som har skrikande ungar i bakgrunden när man har teams möte. Lås in dem på muggen eller något. Någon ordning får det vara!!

Sedan så är det med läxhjälp på fritids något som fungerar dåligt enligt min erfarenhet. Personalen har dåligt intresse för att uppmana ungarna till att göra läxorna på fritids. Det är min erfarenhet att de inte anser det vara deras jobb. haft diskussioner med dem om det.
Nu kanske jag var lite otydlig fram; det är ingen skattefinansierad låta föräldrar vara lediga sitta hemma kolla tv dricka öl lämna bort ungarna och inte ta personligt ansvar verksamhet.

Svetsaren har mycket viktigare saker att spendera våra skattepengar på!

Nu kanske jag var lite otydlig fram; det är ingen skattefinansierad låta föräldrar vara lediga sitta hemma kolla tv dricka öl lämna bort ungarna och inte ta personligt ansvar verksamhet.

Jag brukar dricka någon öl och se på tv när ungen är på förskolan. Jag brukar även göra lite jobbnytta simultant, då det fungerar utmärkt med min avslappnade arbetsmoral.

Hade jag haft hemmakontor hade det inte funkat en sekund.
Jag kan knappt gå på dass, daddy daddy.

The head of the World Health Organization has praised a developing country for its success in handling the coronavirus pandemic on Friday and urged others to re-evaluate their approaches to health care:

‘Thailand is an excellent example that, with a whole-of-government, whole-of-society, comprehensive approach, this virus can be contained — even without a vaccine.’

Visst men vart får de när krogenstänger?
finns det fortfarande svartklubbar? I så fall så samlas de på ställen där det är ännu sämre med distanseringen. Det kan nog bli ännu mer fester i privata lokaler. Är det så eftersträvansvärt?

Hej

Det är ju skälet som krigarna anger nu när dom tvingas stänga tidigare, viss risk för att det kan bli så finns det nog i ex.vis Stockholm, men med tanke på dom bilder och filmer folk har lagt ut ifrån innekrogarna i Stockholm så fanns det väl knappast något annat val för Folkhälsomyndigheten än att förespråka åtgärder mot detta, så regeringen agerade nog logiskt i frågan.

Mvh isan lover

The head of the World Health Organization has praised a developing country for its success in handling the coronavirus pandemic on Friday and urged others to re-evaluate their approaches to health care:

‘Thailand is an excellent example that, with a whole-of-government, whole-of-society, comprehensive approach, this virus can be contained — even without a vaccine.’

Hej

Ja Thailand är ju utan tvekan ett av dom länder som har lycktas bäst och det ska dom ha beröm för, men det har ju varit till ett oerhört högt pris och vi vet ju ännu inte hur det kommer att gå nu när dom försiktigt börjar öppna upp igen.

Sen ska man nog inte utesluta att det kan finnas någon ännu okänd faktor till framgången, för även grannländerna har ju haft en relativt låg smittspridning, det har ju spekulerats i att klimatet kan vara en anledning, det varma klimatet gör ju att många vistas utomhus, även den rikliga solen tros ju hämma viruset o.s.v.

Några forskare har ju varit inne på att det det kan finnas genetiska orsaker till att en del länders begolkningar drabbas mildare än andra, det har även spekulerats i att dom länder som tidigare drabbades av SARS viruset kan klara sig bättre nu under pandemin, men allt det här tar nog tid att forska på, men det kan finnas förklaringar till att vissa regioner och lönder klarar sig bättre än andra.

Mvh isan lover

Nu kommer väl knark försäljningen att öka, nu kommer trettonåringarna att stå utan för krogen, och erbjuda knark, hänvisar till en tolvåring som står ett par kvarter bort.
Inget ont som inte har något gott med sig, gör som SD köp dig en snort.

Hej

Ao Nang i Krabi tillhör dom som har drabbats hårt av restriktionerna under pandemin, här uppges stadens vanligtvis livliga turiststråk uppges vara mer eller mindre helt övergivet, många ställen har stängt ned, många rörelser är till salu liksom hotell.

Krabi’s Ao Nang businesses shut up or sell up

Published 14-11-2020
By The Thaiger
Krabi’s Ao Nang businesses shut up or sell up | The Thaiger

PHOTOS: Sanook.com

Ao Nang, Krabi’s tourist strip, is struggling under the strain of no customers or tourists. Thai Residents reports that there are now at least 10 hotels up for sale valued at billions of baht. Businesses and hotels along the popular Ao Nang tourist strip have been shutting down because of the prolonged closure of Thailand’s borders to general tourism. Even domestic tourists have done little to provide a much-needed kick start to the province’s tourist economy.

Mvh isan lovef

Hej

Det är ju skälet som krigarna anger nu när dom tvingas stänga tidigare, viss risk för att det kan bli så finns det nog i ex.vis Stockholm, men med tanke på dom bilder och filmer folk har lagt ut ifrån innekrogarna i Stockholm så fanns det väl knappast något annat val för Folkhälsomyndigheten än att förespråka åtgärder mot detta, så regeringen agerade nog logiskt i frågan.

Mvh isan lover
Inne på krogarna försöks det att hålla ordning. De har sina tillstånd att tänka på.
Utanför troligen ingenting. tror att förbud gör ont värre.

Inne på krogarna försöks det att hålla ordning. De har sina tillstånd att tänka på.
Utanför troligen ingenting. tror att förbud gör ont värre.
Du kan få rätt eftersom det inte finns någon kontroll av privat anordnade fester. Såvitt jag vet finns det ingen riskbedömning av vad som är farligast krogbesök eller privata fester. En annan tänkbar utveckling är att folk går ut tidigare under vår mörka årstid. Det är lätt att angripa problem, som syns men bortse från det som inte syns. Möjligen kan man jämföra med förbudstiden i USA och vad den ledde till.

En annan faktor som är intressant är testningen. Den kan visa upp till 30% fel. Om folk testar sig inför privata fester mm för att ha gott samvete kan det trots allt slå fel. Nästa fråga är också om det är samhällets uppgift att tillhandahålla tester för det privata livet?

En fråga som börjar diskuteras är vad som händer när vaccin dyker upp i liten skala. Vilka ska prioriteras gamlingar eller de som arbetar?

Nu börjar det komma tidningsartiklar, som försiktigt kritiserar FHM för att det varit långsamma och underskattat våg 2. Kritiken här på TS har varit tydligare.

Tillbaka
Topp